آیا هرج و مرج به زودی پایان می یابد؟

پرونده دادگاه لایپزیگ نباید استثنا باشد. اگر به‌دنبال خودروی الکترونیکی هستید، می‌توانید به سرعت متوجه شوید که کدام تولیدکنندگان یا فروشنده‌ها قیمت‌هایشان را مشخص می‌کنند و چگونه آن‌ها را مشخص می‌کنند. وکیل آندریاس اوتوفولینگ از دفتر مرکزی رقابت با Automobilwoche در مورد “گوسفند سیاه در میان فروشندگان خودرو” صحبت کرد که مزایای غیرمنصفانه به دست می آورد.

با این حال، خریداران خودروهای الکترونیکی باید فعالانه برای دریافت یارانه دولتی اقدام کنند. در صورت ثبت نام خودروی الکترونیکی و درخواست پاداش – هر دو قبل از 1 ژانویه 2023، ایالت تا 6000 یورو پس می دهد. پس از آن، ایالت سهم خود را حداکثر به 4500 یورو کاهش می دهد.



منبع

اگر می خواهید یک خودروی برقی بخرید و پاداش زیست محیطی دریافت کنید، باید دید واضحی از قیمت ها داشته باشید. با این حال، اغلب به دست آوردن آن دشوار است. آنقدر دشوار است که دادگاه منطقه لایپزیگ اکنون تصمیم گرفته است: فروشندگان خودرو نباید در تبلیغات قیمتی برای خودروهای الکتریکی با پیشنهادات ظاهراً ارزان‌تر فریب دهند.

هرج و مرج هنگام خرید یک خودروی الکترونیکی: دادگاه وضوح بیشتری می خواهد

اگر قضاوت لایپزیگ تصویب شود، تولیدکنندگانی مانند تسلا نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. اونجا سهم خودتون از فاند برای قیمت خرید مشخص نشده. از آنجایی که نیازی به پرداخت هزینه نیست، ممکن است در آینده بدون مشکل باقی بماند.

قیمت یکی از مهمترین معیارها در هنگام خرید است – چه یک خودروی الکترونیکی یا یک موتور احتراقی:

گوسفند سیاه در میان فروشندگان خودرو مزایای ایمن است

به گفته دادگاه، این رویه مقررات نشانگر قیمت را نقض می کند، می توانید یکی را ببینید قیمت گذاری گمراه کننده مشتریان در فرآیند خرید خیلی دیر یا به طور شفاف مطلع نمی شوند که واقعاً باید قیمت گران تری پرداخت شود. ادغام پنهان پاداش زیست محیطی در قیمت خرید نه تنها به رقابت منصفانه لطمه می زند، بلکه مستقیماً به مشتری آسیب می زند. این حکم هنوز از نظر قانونی لازم الاجرا نیست.

به دلیل قیمت ظاهرا ارزان تر، خرده فروش می تواند موافقت کند برتری نسبت به رقابت خریدی که قیمت های خرید صحیح را نشان می دهد، بنابراین اتهام مرکز رقابت شکایت (منبع: Automobilwoche via Ecomento). به عنوان مثال، به گفته دادگاه منطقه لایپزیگ، زمانی که مشتریان بر اساس قیمت فیلتر می‌کنند، ارائه‌دهندگان در فهرست نتایج جستجو با خودروی الکترونیکی خود بسیار بالاتر می‌روند.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

دلیل این تصمیم پرونده ای است که در آن یک فروشنده قیمت خرید 22789 یورو را در پورتال معروف Mobile.de داده بود. شامل، اما نه به صراحت، کمک فدرال 6000 یورویی بود که خریدار فقط باید پس از آن درخواست می کرد. در واقع این مقدار بود بنابراین قیمت خرید 28789 یورو است.