آیا سیاست قمار کرده است؟ ترمز قیمت برق با پیامدهای غیرمنتظره

از آنجا که افزایش قیمت برق همه زمانی که ترمز قیمت برق در راه است اعمال می شود (منبع: Tagesschau). سپس دولت قیمت ها را برای 80 درصد مصرف سال قبل محدود می کند: برق 40 سنت، گاز 12 سنت.

با این حال، ترمز قیمت برق و گاز هنوز به قانون تبدیل نشده است. تغییرات همچنان امکان پذیر است.



منبع

این مشکل برای سیاستمداران نیز شناخته شده است. سیاستمداران در ائتلاف چراغ راهنمایی به گزینه های کنترل بهتر برای دفتر کارتل اشاره می کنند که قرار است با ترمز قیمت برق و گاز معرفی شوند. علاوه بر این، قانون 80 درصد وجود دارد: دولت فقط قیمت برق و گاز را برای 80 درصد مصرف سال قبل محدود می کند. بازار رقابت برای 20 درصد باقیمانده را فراهم می کند – بنابراین به نظر می رسد امیدوار است.

بنابراین، آیا شرکت‌های برق عمداً قیمت‌ها را افزایش می‌دهند پس از اجرایی شدن ترمز قیمت برق، پول نقد کنید تا بتوانم؟ حداقل یک شبهه وجود دارد. آرتا می‌گوید: «من فکر می‌کنم که نمی‌توان جلوه‌های سواره آزاد را کاملاً رد کرد.

استفن آرتا با تردید به افزایش قیمت ها نگاه می کند: «البته، هر شرکتی استراتژی تدارکات خود را دارد. اما این افزایش شدید قیمت‌ها که در حال حاضر شاهد آن هستیم، دیگر از نظر اقتصادی انرژی قابل توجیه نیست.»

این روزها بسیاری از آلمانی ها نامه های ناخوشایندی از تامین کننده انرژی خود دریافت می کنند. افزایش قیمت برق به طور کلی اعلام می شود. در برخی شهرها، مانند کلن و مونیخ، روند صعودی به ویژه تند است. از زمان جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین، این واقعیت که قیمت برق و گاز همچنان در حال افزایش بوده است به بخشی غم انگیز از زندگی روزمره تبدیل شده است. با این حال، آنچه تعجب آور است، زمان بندی است.

آیا شرکت های برق عمداً قیمت برق و گاز را افزایش می دهند؟

نیروگاه بالکن هزینه برق را کاهش می دهد:

چراغ راهنمایی به دفتر کارتل و رقابت اشاره دارد

هدف آنها در حال حاضر در نام است: ترمز قیمت برق باید افزایش شدید قیمت برق را کاهش دهد. با این حال، اثر معکوس مشکوک است. بسیاری از تامین کنندگان انرژی اکنون عمدا پیچ قیمت را سفت می کنند. آیا سیاست نیاز به تیز کردن دارد؟