آیا آلمانی ها از زمستان وحشتناک فرار خواهند کرد؟

را مگاوات ساعت گاز طبیعی هلند هزینه در قرارداد آتی TTF از دوشنبه، 26 سپتامبر حدود 172 یورو (منبع: Handelsblatt). قیمت عمده فروشی از اواخر ماه اوت کاهش قابل توجهی داشته است. بنابراین، قیمت گاز در اروپا، که قرارداد TTF شاخص اصلی آن است، در چند هفته اخیر به پایین‌ترین حد خود رسیده است. بالاترین قیمت تا کنون حدود 346 یورو در صرافی TTF هلند بوده است.

نگاه کردن به قیمت بنزین باید بسیاری از آلمانی ها را مضطرب کند. فکر کردن به ماه های آینده و اینکه قیمت های بالا چه معنایی برای کیف پول دارد، نگرانی بزرگی است. اما در حالی که تامین کنندگان انرژی در حال حاضر افزایش قیمت را یکی پس از دیگری اعلام می کنند، قیمت گاز عمده فروشی هفته ها در حال کاهش است – و نه حتی کمی.

به جای کاهش وضعیت، قیمت انرژی در سال آینده می تواند حتی بیشتر شود. ایمنی از قبوض هزینه های جانبی بسیار بالا در حال حاضر تنها با یک تصمیم سیاسی قابل ارائه است. آ سقف قیمت گاز در حال حاضر هنوز مورد بحث است.



منبع

گرانی گاز قیمت برق را نیز بالا می برد. با ژنراتور خورشیدی خود هزینه های خود را پایین نگه می دارید:

گاز همچنان گران است: مشتریان باید فعلاً به پرداخت قیمت های بالا ادامه دهند

چندین دلیل برای این وجود دارد: انبارهای ذخیره سازی در اتحادیه اروپا به خوبی پر شده است، فشار برای خرید با قیمت های بالا در حال کاهش است. میانگین اروپا 85 درصد است. در آلمان با توجه به انجمن صنعت گاز زیرساخت اروپا الان 91 درصد رسیده است. تلاش های ریاضتی همچنان به تأثیر خود ادامه می دهد.

از سوی دیگر، بدترین سناریوی وحشتناک پیش از این اتفاق افتاده است: انتقال گاز از روسیه به آلمان متوقف شده است و پایان توقف تحویل به سختی قابل مشاهده است. ترس از رسیدن به آن به حقیقت پیوسته است. اما ظاهراً این مورد در بازارها قیمت گذاری شد. تلاش برای نگاه به آینده قیمت ها را تعیین می کند. گاز روسیه دیگر جریان ندارد و هیچ سقوطی رخ نداده است. حداقل در این زمینه، نگرانی های موجود در بازار تا حدودی فروکش کرده است.

این خبر اطمینان بخشی برای مصرف کنندگان است. هنوز کاهش قیمت ها در بازار آتی احتمالاً هیچ تأثیر فوری بر هزینه های بالای مشتریان نهایی نخواهد داشت. به گفته Handelsblatt، شوک قیمت واقعی در سال 2023 قریب‌الوقوع است، زمانی که تامین‌کنندگان مجبورند پس از زمستان دوباره با قیمت‌های بالا خرید کنند. به گفته کارشناسان، برق نیز در سال آینده گران خواهد شد.

تابستان به پایان رسید، روزهای سرد در حال افزایش هستند – و قیمت بنزینی که بسیاری از مصرف کنندگان در آلمان می پردازند به ارتفاعات غیرقابل تصوری صعود می کند. حداقل در نامه‌های شرکت‌های انرژی که این روزها با افزایش قیمت‌ها به صندوق‌های پستی بسیاری می‌رسند، اینطور به نظر می‌رسد. اما قیمت گاز در بازار چند روزی است که کاهش یافته است. پس آیا از زمستان گران قیمت جلوگیری شده است؟

قیمت عمده بنزین در حال کاهش است، اما هنوز تا آه کشیدن فاصله داریم