آژانس شبکه فدرال به مصرف کنندگان برای سیستم های خورشیدی کوچک حمایت می کند

نیروگاه های بالکن به دلیل افزایش قیمت برق جذابیت بیشتری پیدا می کنند. در عین حال، بسیاری از اپراتورهای شبکه از مصرف کنندگان می خواهند که از یک سوکت تغذیه برای تغذیه انرژی به شبکه خانگی استفاده کنند. خیلی ها فقط می خواهند از پلاگین شوکو استفاده کنند و این دقیقا همان چیزی است که آژانس شبکه فدرال فکر می کند مشکلی ندارد.

نیروگاه های بالکن: آژانس شبکه فدرال برای دوشاخه های شوکو

آنچه باید در مورد نیروگاه های بالکن بدانید:

منظومه خورشیدی کوچک من با دوشاخه شوکو

اما چیزی می تواند تغییر کند، زیرا آژانس شبکه فدرال طرف مصرف کننده را گرفته و آنچه را که واقعا منطقی به نظر می رسد تأیید می کند. اگر میکرو اینورتر دارای حفاظت NA باشد، پس یک دوشاخه شوکو برای اتصال به برق کافی است. اگر این کار کشیده شود، جریان انرژی از طریق محافظ NA فوراً متوقف می شود و شوک الکتریکی به هیچ وجه نمی تواند رخ دهد، حتی اگر تماس ها لمس شوند. دقیقاً با این نگرانی، VDE تاکنون علیه دوشاخه های Schuko صحبت کرده است.

در واقع بسیار ساده است. شما یک مینی سیستم خورشیدی را به عنوان یک مجموعه کامل متشکل از سلول های خورشیدی، یک میکرو اینورتر و کابل خریداری می کنید، آنها را کنار هم قرار می دهید و اینورتر را وصل می کنید. از طریق پلاگین Schuko با شبکه خانگی شما. انرژی خورشیدی در حال حاضر در حال تبدیل به برق است. بلافاصله مصرف می شود و در نتیجه در هزینه صرفه جویی می شود. اما این برای انجمن فناوری‌های برق، الکترونیک و اطلاعات (VDE) و اپراتورهای شبکه مناسب نیست. اینها نیاز به یک سوکت برق Wieland از مصرف کنندگان دارند که منجر به بحث های غیر ضروری زیادی می شود.

اگر مجبور بودم از پریز برق Wieland استفاده کنم، باید پول بیشتری را برای یک برقکار خرج می کردم. بنابراین برای VDE مهم است که در نهایت این موضوع را روشن کند و آژانس شبکه فدرال و مصرف کنندگان را در نظر بگیرد. دوشاخه های شوکو با اینورتر مربوطه با خروجی 600 وات خطری ندارند.



منبع

آژانس شبکه فدرال مستقیماً VDE را مورد خطاب قرار داده و خواستار آن است دوشاخه های شوکو رسما پذیرفته می شوند. این مانعی را برای مصرف کنندگان برطرف می کند و ثبت یک سیستم خورشیدی کوچک دیگر به یک بحث آزاردهنده تبدیل نمی شود.

من نیروگاه بالکن خود را در ژوئن 2021 خریداری کردم و آن را در اپراتور شبکه ثبت کردم. بعد از آن مجبور شدم چندین تماس تلفنی برقرار کنم زیرا اصرار داشتم که یک دوشاخه شوکو داشته باشم. پس از بحث ها و توضیحات مختلف مبنی بر رعایت استاندارد VDE با حفاظت NA، سیستم خورشیدی کوچک من رسما تایید شد.