آموزش هوش مصنوعی از صفر تا صد با 14 درس+ جزوه PDF

پایتون اولین رتبه میان زبانهای برنامه نویسی هوش مصنوعی میان توسعه دهندگان را دارد و این به دلیل سادگی و تطبیقپذیری بالای آن است. این اصطلاح به سال 1956 برمی گردد و متعلق به جان مک کارتی محقق دانشگاه استنفورد است. همچنین پایتون بسیار تطبیق پذیر است زیرا روی لینوکس، ویندوز، مک و UNIX قابلیت اجرا دارد. استنفورد سؤالات مفید و متداول هوش مصنوعی را در مورد این موضوعات تشریح کرده است. این سرویس ها می توانند موسیقی را بر اساس علایق شما توصیه کنند یا پیشنهاد دهند. آنها بر انتخاب های شما نظارت می کنند، آنها(انتخاب های شما) را در یک الگوریتم یادگیری قرار می دهند، سپس موسیقی را پیشنهاد می کنند که بیشتر از آن لذت ببرید. ایلان ماسک و بیل گیتس با دیدگاه شما موافقند. این پروژه که رسماً با نام “Project Maven” شناخته می شود، قرار بود از هوش مصنوعی برای طبقه بندی تصاویر افراد و اشیاء گرفته شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کند. هر سبک آموزشی که دوست دارید را انتخاب کنید و با آن شروع کنید.

وضعیت فعلی هوش مصنوعی در حال حاضر امکان نوشتن برخی از ربات های اولیه را فراهم می کند. رسوایی اخیر بین مدیران و کارمندان گوگل می تواند به عنوان مدرک برای ترس این افراد باشد. در سال 2018، کارمندان گوگل از شرکت خواستند تا کار بر روی پروژه موسوم به “پنتاگون” را متوقف کند، زیرا آنها از درگیر شدن در تجارت جنگ می ترسیدند. Lisp با گذشت زمان توسعه پیدا کرد تا به زبانی قدرتمند و پویا برای برنامه نویسی تبدیل شود. این بدان معناست که زمان آن فرا رسیده است که در نهایت بفهمیم هوش مصنوعی چیست. با این حال، کارهای پیچیدهتر مانند نوشتن یک کتاب پرفروش یا کار به عنوان جراح، زمان بیشتری را برای یادگیری از ماشینها میگیرد. در همین حال، متخصصان و دانشمندان برتر فناوری به طور فزاینده ای نگران آینده ما هستند و تحقیقات بیشتر در مورد تأثیر بالقوه و در جهت مثبت هوش مصنوعی را تشویق می کنند.

یکی دیگر از زبانهایی که برای برنامه نویسی هوش مصنوعی استفاده میشود Lisp است. هوش مصنوعی مجموعهای از فناوریها است که شامل یادگیری ماشینی و موارد دیگر مانند پردازش زبان طبیعی، الگوریتمهای استنتاج، شبکههای عصبی و غیره میشود. جدای از شوخی ها، بحث در جامعه جهانی فناوری بر روی تأثیر هوش مصنوعی انسان مانند – همانطور که عموم مردم فکر می کنند – نیست، بلکه بیشتر بر روی مساله ی امکان دستیابی کامل این فناوری به پتانسیلی که دارد، متمرکز است. ما باید یادگیری ماشینی را به عنوان یک برنامه کاربردی فعلی هوش مصنوعی که بر توسعه برنامه های کامپیوتری متمرکز است که می توانند به داده ها دسترسی داشته باشند و بدون کمک یا مداخله انسانی از آنها بیاموزند، درک کنیم. یکی از این قابلیتها، برتری نسبت به پایتون در مدیریت اعداد بزرگ با کتابخانهی NumPy پایتون است. جاوا یکی از محبوبترین و پرکاربردترین زبانهای برنامه نویسی است که سابقهی بیست سالهی آن و جامعهی برنامه نویسان عظیم آن تایید کنندهی این موضوع هستند. تعریف دقیقتر این است که هوش مصنوعی یک مفهوم بین رشتهای است که امکان ایجاد ماشینهایی را مطالعه میکند که قادر به تعامل با محیط خود باشند و بر روی دادههای دریافتی به روشی هوشمند عمل کنند.

با این حال، واقعیتی که روباتها علیه مردم قیام میکنند، رویداد بسیار محتملتری است. آیا هوش مصنوعی همانند یادگیری ماشینی است؟ همچنین با R همانند پایتون، شما میتوانید از روشهای مختلف برنامه نویسی مانند برنامهنویسی عملگرا، محاسبات برداری و برنامه نویسی شیئگرا استفاده کنید. هوش مصنوعی به طور گسترده ای در تبلیغات استفاده می شود تا شما را با مرتبط ترین تبلیغات هدف قرار دهد، پیام ها را شخصی سازی کند و آنها را در مکان هایی قرار دهد که احتمالاً بر شما تأثیر می گذارد. اما حرفه ای ها در این زمینه به ما اطمینان می دهند که ما تنها چند سال تا کنترل بشریت توسط هوش مصنوعی فاصله داریم. حرفه ای های این عرصه به بحث هایی در مورد چگونگی تعریف «شبیه انسان» و «هوش» جذب می شوند. با این همه مقاله ترسناک، سؤالاتی مانند “آیا هوش مجله خبری fudzilla مصنوعی ایمن است؟ شایان ذکر است که مفهوم هوش مصنوعی هم به هوش مصنوعی ضعیف و هم هوش مصنوعی عمومی با عملکردهای شناختی مربوط می شود. بدیهی است که صحبت در مورد موجودات مجهز به هوش مصنوعی مانند موجودات Westworld یا Raised by Wolves که مشاغل ما را می دزدند یا بدتر از آن علیه بشریت قیام می کنند خیلی زود است، اما ما مطمئناً در این مسیر حرکت می کنیم.