گوگل این برنامه ها را سرکوب و مسدود می کند

حداقل در آینده قابل پیش‌بینی، عملکرد امنیتی جدید احتمالاً تأثیر عمده‌ای نخواهد داشت، زیرا تنها تعداد کمی از کاربران از Android 14 به عنوان سیستم عامل خود استفاده می‌کنند. اخیراً اعلام شد که اندروید 13 در حال حاضر تنها بر روی 5.2 درصد از کل دستگاه های اندرویدی اجرا می شود. iOS 16 اپل حدود 70 درصد در راه است. بنابراین حتی اگر گوگل بخواهد با اندروید 14 در برابر بدافزار محافظت کند، احتمالاً این عملکرد تنها در پنج سال آینده، زمانی که انبوه کاربران به اندروید 14 رسیده اند، مرتبط خواهد بود.

اندروید تاکنون به عنوان یک سیستم عامل بسیار رایگان در نظر گرفته شده است که می توانید هر چیزی را که می خواهید نصب کنید. چه از طریق فروشگاه Google Play، فروشگاه های جایگزین یا به سادگی از طریق APK. این تغییر خواهد کرد، زیرا با شروع اندروید 14، گوگل بهتر است سیستم عامل را مسدود کند.

گوگل

گوگل برنامه های اندروید 14 را مسدود می کند

آزادی بی نهایت اندروید ممکن است به زودی به پایان برسد. بر اساس آخرین اطلاعات، گوگل در حال برنامه ریزی یک ویژگی امنیتی جدید است که می تواند برنامه های قدیمی را مسدود کند. به گفته 9to5Google، عملکرد جدید نباید تنها بر فروشگاه Google Play، جایی که شما در آن هستید، تأثیر بگذارد دیگر برنامه های قدیمی را نصب نکنید می توان، بلکه APK های برنامه هاکه از نت دریافت می کنید. اگر توسعه‌دهندگان نخواهند نسخه جدیدی از برنامه‌های خود را در Play Store ارائه کنند و به APK در وب‌سایت خود مراجعه کنند، در آینده دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود.

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

با اندروید 14، یک نیاز API جدید قرار است معرفی شود که دیگر محدود به Play Store نیست. ابتدا باید محدودیت را روی اندروید 6.0 تنظیم کنید. با این حال، با عملکرد امنیتی جدید، گوگل این فرصت را دارد که با هر نسخه جدید نیازمندی ها را افزایش دهد تا توسعه دهندگان نتوانند روی نسخه های قدیمی برنامه استراحت کنند. حتی اگر آنها فقط بخواهند برنامه را به عنوان یک APK در خارج از فروشگاه Play ارائه دهند. گوگل می خواهد بدافزار را حذف کند، که بر برنامه های قدیمی تمرکز دارد و راه خود را به گوشی های هوشمند و تبلت ها باز می کند.

این با اندروید 13 تغییر کرده است:

آیا این تاثیر زیادی خواهد داشت؟