گولوم خوب بازی می کند، اما می تواند یک داستان برجسته باشد

فکر می‌کنم گولوم به‌عنوان قهرمان داستان، انتخاب جالبی است. علاوه بر این، Daedalic واقعاً می‌خواهد روی روایت داستان واقعی گولوم تمرکز کند – داستانی که جی آر آر تالکین می‌گفت. توسعه دهنده نیز مدتی است که در این زمینه کمک کرده است متخصصان تالکینکه زندگی و کار نماد فانتزی را مطالعه کرده اند.

در The Lord of the Rings: Gollum شما بسیاری از مکان های شناخته شده و ناشناخته جهان تالکین را طی خواهید کرد.  (سرگرمی Daedalic)
در The Lord of the Rings: Gollum شما مکان های شناخته شده و ناشناخته زیادی از جهان تالکین را طی خواهید کرد. (منبع تصویر: Daedalic Entertainment)

ما اجازه داشتیم در Daedalic Entertainment بازی The Lord of the Rings: Gollum را بازی کنیم. در پیش‌نمایش، به شما می‌گوییم که شخصیت بدنام ارباب حلقه‌ها چقدر خوب بازی می‌کند – و چه چیزی باعث می‌شود گولوم احساس خاصی داشته باشد.

ارباب حلقه ها: گولوم از توسعه‌دهنده آلمانی Daedalic Entertainment، RPG پرفروش در جهان ارباب حلقه‌ها نخواهد بود که بسیاری از طرفداران آن را می‌خواهند. اما هرگز قرار نبود چنین شود: گولوم داستان صمیمی شاید جالب‌ترین شخصیت در ارباب حلقه‌ها را روایت می‌کند. هابیتی که کاملاً به رینگ معتاد است و دائماً تا مرز جنون پیش می رود.

در حالی که گرافیکی اگرچه نه به نسل بعدی و نه یک شخصیت کمیک او جذابیت خاصی به دنیای گولوم اضافه می کند. با این حال، باید واضح باشد که The Lord of the Rings: Gollum یک بازی فوق واقع گرایانه نیست، بلکه بیشتر به سبک بازی های PS3 است. این کاملاً خوب است تا زمانی که انتظار یک فیلم پرفروش را نداشته باشید، اما بازی یک استودیوی توسعه کوچکتر را بشناسید.

گرافیک فیلم The Lord of the Rings: Gollum مانند کمیک است اما جذابیت تخیلی دارد.  (منبع تصویر: Daedalic Entertainment)
گرافیک فیلم The Lord of the Rings: Gollum مانند کمیک است اما جذابیت تخیلی دارد. (منبع تصویر: Daedalic Entertainment)

نتیجه پس از بازی: عشق زیاد به داستان و شخصیت ها، فضای کمی برای مانور در گیم پلی بازی

اما گولوم اکنون چگونه بازی می کند؟ در بخش هایی که باید امتحان کنم، گیم پلی روی آن متمرکز بود اقدامات ساده پنهان کاری و پلتفرمینگ. گولوم یک جنگنده نیست، بنابراین نگذارید او با زره و شمشیر راه برود، خود تصمیم درستی است. با این وجود، پنهان کاری، کوهنوردی و پریدن کاملاً ساده نگه داشته می شوند و هیچ نوآوری جالبی به همراه ندارند: شما در بوته ها پنهان می شوید، مخالفان را تماشا می کنید، سنگ جمع می کنید و پرتاب می کنید و سعی می کنید دیده نشوید.

ارباب حلقه ها: گولوم خواهد بود انتظار می رود در سال 2023 برای PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series، PC و Nintendo Switch عرضه می شود.

اولین برداشت من متفاوت است: به خصوص وقتی صحبت از داستان، شخصیت ها و داستان می شود برای ایجاد شور و شوق زیادی در ارباب حلقه ها: گلوم. بر اساس انتخاب شخصیت اصلی جذاب به تنهایی، من دوست دارم بیشتر از این بازی ببینم. با این حال، اینکه آیا می‌خواهم شخصاً آن را بازی کنم، سؤال سخت‌تری است: من طرفدار زیادی از بازی‌های مخفی کاری و پلتفرمینگ نیستم، اما خودم آن‌ها را دارم. مکانیک در Gollum چندین بار در بازی های دیگر دیده شده است.

زمانی که شما به صورت مخفیانه روی نقشه ای پر از دشمن نمی روید، Gollum روی آن تمرکز می کند بالا رفتن و پریدن: رخنمون‌های صخره‌ای با رنگ مشخص می‌شوند و به شما نشان می‌دهند – همانطور که اغلب دیده شده – هدف شما هنگام پریدن کجاست. در طول بازی، این اغلب برای من ناامیدکننده بود، زیرا پرش به این راحتی نبود و سقوط هر بار به مرگ ختم می‌شد.

یواشکی و همچنین بالا رفتن و پریدن، مکانیک های اصلی گیم پلی بازی هستند.  (منبع تصویر: Daedalic Entertainment)
یواشکی و همچنین بالا رفتن و پریدن، مکانیک های اصلی گیم پلی بازی هستند. (منبع تصویر: Daedalic Entertainment)

توسعه دهنده Daedalic قبلاً برای بازی های داستانی خود شناخته شده استمانند سریال های Deponia، The Whispered World یا The Long Journey Home. جای تعجب نیست که وقتی به گولوم اشاره می‌کنم، یک چیز به‌ویژه برایم جالب بود: داستان شخصیت اصلی غیرمعمول، به دور از یک قهرمان درخشان، که در سالن‌های ارک‌ها و الف‌ها می‌خزد و زیر لب غر می‌زند.

یک رویکرد اصلی تر به گیم پلی یا به سادگی مکانیک های مخفی کاری پیچیده تر احتمالاً به نفع بازی خواهد بود. بسته به این که آیا فقط طرفداران مخفی کاری باید در اینجا سرگرم شوند یا اینکه آیا توده وسیع تری مایلند مورد خطاب قرار گیرند. در حال حاضر من مطمئن نیستم که چه کسی به خاطر گیم پلی بازی تنها از گلوم لذت خواهد برد. اما اگر داستان و شخصیت‌ها به همان اندازه که من امیدوارم فوق‌العاده باشند، شاید مکانیک‌های بازی بتوانند عقب‌نشینی کنند.

تریلر فیلم The Lord of the Rings: Gollum را ببینید:

به عنوان یک شخصیت مکمل در ارباب حلقه ها گولوم همیشه بین خیر و شر حرکت می کند. و این دقیقاً همان چیزی است که او را در نگاه من به یک قهرمان جذاب تبدیل می کند. خبر خوب: به نظر می رسد Daedalic روی درست کردن داستان خود متمرکز است.

The Lord of the Rings: Gollum – Story Trailer | PS5 و PS4

به نظر می رسد عشق زیادی در ارباب حلقه ها: گولوم وجود دارد

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

شخصیت تقریباً تجزیه‌کننده گولوم یکی از پایه‌های اصلی بازی است: شما به بازگشت ادامه خواهید داد می تواند بین دو طرف – گولوم و اسماگول تصمیم بگیرد، که مستقیماً بر داستان و شخصیت شما تأثیر می گذارد. آیا گولم شما دچار جنون و نفرت خواهد شد یا به این موجود فرصت خواهید داد تا نقش اسماگول را بازی کند؟

با این حال، گیم‌پلی بازی ذهن من را متحیر نکرد

به طور کلی، گیم پلی بازی نه اصلی و نه رضایت بخش بود. علاوه بر این، این سوال مطرح می شود که چرا این تونل های کوچک یا تاقچه های کوهنوردی در همه جای نقشه وجود دارد؟ آنها بسیار راحت قرار گرفته اند و یادآور این است که آنها بیشتر برای بازی و جلوه های بصری هستند تا برای جهان. رویکرد à la Zelda مطمئناً بسیار سرگرم کننده تر و معتبرتر بود.