کیا اسپورتیج پلاگین هیبریدی در تست روزمره: سازش احتراق الکتریکی بسیار خوب

این موضوع در مورد صندلی عقب نیز صدق می کند جایی که بتوانم بدون هیچ مشکلی پشت خودم بنشینم و همچنان فضای پای کافی داشته باشم. قد من 181 سانتی متر است. یک منطقه آب و هوایی جداگانه در پشت وجود دارد تا دما را به صورت جداگانه تنظیم کنید. گرمکن صندلی روی صندلی‌های بیرونی و پورت‌های USB در صندلی‌های جلو وجود دارد.

در صندوق عقب کیا اسپورتیج فضایی برای دو چمدان بزرگ وجود دارد. (منبع تصویر: GIGA)

برد خودرو (بالا سمت چپ در تصویر) همیشه به عنوان محدوده ترکیبی موتورهای برقی و بنزینی نمایش داده می شود. بنابراین من توانستم با یک مخزن پر و باتری پر به برد کمی بیش از 600 کیلومتر برسم. اما من همیشه در اتوبان با سرعت 130 کیلومتر در ساعت رانندگی می کردم. بنابراین من در حدود 400 کیلومتر با 2 برابر شارژ کامل باتری حدود 6.5 لیتر مصرف داشتم. با یک باتری “خالی” 7.3 لیتر با سبک رانندگی معمولی بود. به نظر من، این برای چنین وسیله نقلیه بزرگی زیاد نیست. اگر باتری را به طور منظم در جعبه دیواری شارژ کنید، مصرف آن نیز کم است.

من ظاهر تقریباً هر وسیله نقلیه جدیدی با موتور الکتریکی را که کیا به بازار آلمان می آورد بسیار دوست دارم. به خصوص اپتیک کیا EV6 (تست) الهام بخش من و بسیاری دیگر بود. Niro EV جدید (تست) کمی محفوظ تر است و نسل پنجم اسپورتیج به دلیل طراحی در مقایسه با نسل قبلی خود بسیار بیشتر متمایز است. من طراحی های جسورانه ای مانند این را دوست دارم و اسپورتیج جدید دوباره به چشم می خورد. در اینجا خطر سردرگمی وجود ندارد. اسپورتیج را می‌توان از دور با چراغ‌های روز منحصر به فردش تشخیص داد. من همچنین پشتی را با ظاهر تمیز، درب عقب بزرگ و نوار نور مشخص شده دوست دارم. فقط فکر می‌کنم حیف است که چراغ‌های عقب واقعاً با یک نوار نوری به هم وصل نمی‌شوند. این عالی خواهد بود.

کیا اسپورتیج نیز در پشت ظاهر مناسبی دارد. (منبع تصویر: GIGA)

به طور کلی، کیا اسپورتیج PHEV همچنان بیشتر یک موتور احتراقی است تا یک خودروی الکتریکی. او اغلب با برق رانندگی می‌کند، اما من گزینه‌های تنظیمی برای بهبودی، برای مثال، ندارم. علاوه بر این، موتور احتراقی زمانی که نیاز به گرمایش باشد روشن می شود. این مورد در مورد سایر پلاگین های هیبریدی صدق نمی کند. در نهایت، همه اینها زیاد شما را آزار نمی دهد، زیرا یک وسیله نقلیه بالغ به دست می آورید.

کیا اسپورتیج PHEV را در سازنده مشاهده کنید

می‌توانید از دکمه‌ها برای روشن کردن خودرو، انتخاب برنامه‌های رانندگی، تغییر بین حالت‌ها یا روشن کردن گرمایش یا تهویه صندلی استفاده کنید. حتی یک فرمان گرمکن نیز وجود دارد. من هنوز طرفدار ظاهر لاک پیانو نیستم، زیرا به سرعت کثیف به نظر می رسد. در کل ماشین به خوبی ساخته شده و صندلی ها راحت هستند.

شما فضای زیادی روی صندلی عقب کیا اسپورتیج دارید. (منبع تصویر: GIGA)

اتفاقا، من آن را بسیار هوشمندانه می دانم که برف پاک کن عقب زیر اسپویلر پنهان شده بود. در نگاه اول به نظر می رسد که کیا اسپورتیج ندارد، اما به خوبی استتار شده است. این همچنین ظاهر بسیار تمیزی را تضمین می کند.

برف پاک کن عقب کیا اسپورتیج در زیر اسپویلر پنهان شده است. (منبع تصویر: GIGA)

داخلی متقاعد می کند

همانند کیا EV6 و نیرو EV، سیستم های کمکی اسپورتیج من را متقاعد کرد. بخصوص در بزرگراه، فرمان و دستیار خط، هشدار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی ​​و دوربین ها پشتیبانی خوبی هستند.. در مجموع حدود 400 کیلومتر در آزادراه و 200 کیلومتر در شهر رانندگی کردم. با سیستم های کمکی، رانندگی در دراز مدت بسیار لذت بخش است.

معایب:

  • بدون بهبودی
  • سرعت بارگذاری

وسیله نقلیه آزمایشی

کنسول وسط بسیار عریض است، اما فضای زیادی را ارائه می دهد. در آنجا می‌توانید تلفن همراه خود را به‌صورت بی‌سیم شارژ کنید، بطری‌ها یا فنجان‌ها را با خیال راحت در آن قرار دهید و اقلام کوچک را در تکیه‌گاه نگه دارید.

کنسول وسط کیا اسپورتیج بسیار عریض است، اما فضای زیادی را نیز ارائه می دهد. (منبع تصویر: GIGA)

کیا اسپورتیج تک فاز را بارگیری کردیم. در یک ایستگاه شارژ سریعتر با 43 کیلو وات توانستم با توجه به صفحه نمایش، شارژ کامل با 7.1 کیلووات 2 ساعت طول می کشد. اما باتری هرگز کاملا خالی نبود. همیشه 15 درصد باقی مانده بود. من در یک ایستگاه شارژ 22 کیلوواتی در ساحل به حداکثر 4.4 کیلو وات رسیدم. فرآیند شارژ در آنجا سه ​​ساعت طول می کشید. روی جعبه دیواری 11 کیلوواتی پدر و مادرم، چهار ساعت با حداکثر 3.5 کیلو وات بود.

کیا اسپورتیج ماشین کوچکی نیست. و به همین دلیل است که نصب دوربین 360 درجه اهمیت بیشتری دارد. دید عقب به خصوص به دلیل عریض بودن ستون C محدود است. پارک کردن ماشین بزرگ در ایستگاه‌های شارژ باریک یا مکان‌های پارک دیگر بسیار آسان بود. به خصوص نمای حاشیه ها کمک می کند تا رینگ های زیبا نشکند.

برد و سرعت شارژ

پیشرانه الکتریکی کیا اسپورتیج باید بردی در حدود 60 کیلومتر ایجاد کند. (منبع تصویر: GIGA)

از سال 2023 هیچ یارانه ای برای پلاگین هیبریدی وجود نخواهد داشت. بر این اساس، علاقه به چنین خودروهایی احتمالا کاهش می یابد. به نظر من کیا اسپورتیج با باتری هنوز هم می تواند این کار را انجام دهد برای بسیاری از افرادی که هنوز یک راه حل موقت برای چند سال آینده می خواهند جالب باشد. شما در حال حاضر صاحب یک جعبه دیواری هستید و می خواهید با برق رانندگی کنید، حداقل در شهر یا برای مسافت های کوتاه، اما با موتور احتراقی ایمن تر. پدر و مادر من با ولوو XC 40 هیبریدی پلاگین خود دقیقاً چنین هستند. مخصوصا اینکه کیا در شرایطی که اصلاً انتظارش را نداشتم با برق رانندگی می کرد چون در واقع باتری خالی بود.

کیا علاوه بر موتورهای احتراقی خالص و خودروهای الکتریکی، خودروهای پلاگین هیبریدی را نیز ارائه می‌کند که در نظر گرفته شده ترکیبی از هر دو جهان را ارائه دهند. من کیا اسپورتیج PHEV را به مدت دو هفته در زندگی روزمره و کمی بیش از 600 کیلومتر رانندگی کردم و از عملکرد خوب آن شگفت زده شدم. زیرا حتی اگر باتری خالی باشد، از پیشرانه الکتریکی بهره می برید و در مصرف سوخت صرفه جویی می کنید. اما کیا اسپورتیج PHEV جدید کامل نیست.

کیا اسپورتیج PHEV در تست: نتیجه گیری

در جاده های روستایی، دستیار فرمان کمی ضعیف به نظر می رسید، حتی زمانی که پیچیدن آنچنان شدید نبود. او نمی توانست آنطور که من به سیستم های دیگر عادت کرده ام پیگیری کند. بنابراین رانندگی خودکار امکان پذیر نیست. بنابراین باید همیشه دستانتان روی فرمان باشد. اما به هر حال این چیزی است که شما می خواهید.

با دوربین 360 درجه، همه چیز را در کیا اسپورتیج در نظر دارید. (منبع تصویر: GIGA)

مزایای:

  • طرح
  • فضا
  • رفتار رانندگی
  • سیستم های کمکی
  • نسبت قیمت به عملکرد
  • سوکت شارژ به طور معقولی قرار گرفته است

به نظر من، ماشین هنوز هم حق وجود دارد. اگر جعبه دیواری ندارید و در محل کار فرصت شارژ ندارید، احتمالا در دراز مدت از آن راضی نخواهید بود. نسخه هیبریدی ملایم احتمالاً انتخاب بهتری خواهد بود.



منبع از قیمت پایه 48090 یورو است، با بسته ها ماشین تست حدود 52180 یورو قبل از کسر یارانه است. این دیگر از سال 2023 در آلمان اعمال نخواهد شد.

طراحی چشم نواز اما دلنشین

کیا اسپورتیج ظاهری چشم نواز به خصوص در این رنگ ارائه می دهد. (منبع تصویر: GIGA)
در فضای داخلی ظاهری آشنا وجود دارد. شما دارید دو صفحه نمایش بزرگ موجود است. این بار با فرمان با ایربگ گرد و دکمه های آشنا.

کیا اسپورتیج با کابینی مدرن متقاعد می شود. (منبع تصویر: GIGA)

را درب عقب برقی صندوق عقب بزرگ و عریض را نشان می دهد، که در آن دو چمدان بزرگ و خیلی بیشتر به راحتی می توان جای داد. صندلی های عقب را می توان تا کرد و حتی شیب آن را تنظیم کرد. ماشین آزمایشی ما هنوز یک اتصال تریلر داشت و در واقع یک قفسه دوچرخه نیز گنجانده شده بود. به دلیل آب و هوای بد، نمی‌توانستم E-MTB خود را در کوه‌های هارتز سوار کنم و نتوانستم این ویژگی‌ها را امتحان کنم.

کیا اسپورتیج و ولوو XC 40: دو مدل هیبریدی پلاگین در مقایسه اندازه. (منبع تصویر: GIGA)

در مجموع، باید بگویم که در مورد کیا اسپورتیج هیبریدی پلاگین هیجان‌زده هستم. باتری نسبتا بزرگ این اطمینان را می دهد که می توانید مسیرهای روزمره را کاملاً الکتریکی برانید. آن هم همینطور روشن کردن موتور احتراقی بسیار خوشایند است و به آرامی اتفاق می افتد. من می دانم که از هیبریدهای دیگر بسیار خشن تر و بالاتر از همه بلندتر است. اسپورتیج یک خودروی بزرگ با فضای کافی برای کل خانواده است و در صورت رانندگی اقتصادی نسبتاً مصرف سوخت دارد. اما شما باید جعبه دیواری خود را داشته باشید. من آنها را ندارم (هنوز) و ایستگاه های شارژ عمومی همیشه رایگان یا نزدیک نیستند.

آیا پلاگین هیبریدی هنوز منطقی است؟

پورت شارژ کیا اسپورتیج در محل مناسبی برای ایستگاه های شارژ عمومی قرار دارد. (منبع تصویر: GIGA)

کیا اسپورتیج PHEV را در پیکربندی زیر به من ارائه کرد:

  • کیا اسپورتیج 1.6 T-GDI PHEV AWD AT (Spirit)
  • نارنجی فیوژن مت.
  • بسته چرمی
  • بسته صوتی
  • بسته DriveWise Park Plus

نسل پنجم کیا اسپورتیج من را به عنوان یک هیبریدی پلاگین متقاعد کرد. این یک SUV زیبا، باکیفیت و بزرگ است که به لطف برقی شدن، می توان آن را بسیار مقرون به صرفه رانندگی کرد.. چهار چرخ محرک با موتور احتراقی و موتور الکتریکی نه تنها پیشرانه قدرتمند را تضمین می کند، بلکه ایمنی در جاده را نیز تضمین می کند. سیستم های کمکی مانند همیشه قابل اعتماد کار می کنند و فضای زیادی وجود دارد. چه به تعطیلات بروید یا با خانواده، فضای کافی در اینجا وجود دارد.

والدین من اخیراً یک ولوو XC 40 هیبریدی پلاگین خریدند و بسیار مشتاق کیا اسپورتیج PHEV بودند. هم از نظر اپتیک و هم از نظر فضای داخلی و برد بیشتری که کیا به آن دست می یابد. وگرنه واقعا فقط ولوو رو دوست دارن که سالهاست رانندگی میکنن.

سیستم های کمکی پیشرفته

سیستم های کمکی کیا اسپورتیج بالغ هستند. (منبع تصویر: GIGA)

در کیا اسپورتیج یک باتری 13.8 کیلووات ساعتی نصب کرده است، که باید برد 60 کیلومتر را تضمین کند. من به آن نرسیدم. در اتوبان با سرعت 130 کیلومتر در ساعت، 30-35 کیلومتر امکان پذیر بود. در شهر کمی بیش از 50 کیلومتر بود، اگرچه هوای همراه با باران و باد در دوره آزمایش ایده آل نبود. با 15 تا 20 درجه خیلی سرد نبود.

شارژ کامل کیا اسپورتیج در جعبه دیواری 11 کیلوواتی به چهار ساعت زمان نیاز دارد. (منبع تصویر: GIGA)

من فکر می کنم دو چیز در مورد کیا اسپورتیج PHEV شرم آور است:

  1. وقتی بخاری روشن است مشعل روشن می شود. وقتی هوا در بیرون 15 درجه است و من تهویه را روی 22 درجه تنظیم می کنم این اتفاق می افتد.
  2. دلم برای بهبودی تنگ شده وقتی پای خود را از روی گاز بردارید، خودرو تقریباً بدون مقاومت به چرخش ادامه می دهد. این ممکن است برای یک موتور احتراقی خوب باشد، اما من از یک وسیله نقلیه الکتریکی انتظار بیشتری دارم. در ولوو و سایر وسایل نقلیه یک حالت B وجود دارد که بازیابی بالاتری را نسبت به حالت D فعال می کند. با کیا، ریکاوری اساساً فقط از طریق پدال ترمز کار می کند، که به نظر من برای شهر چندان خوشایند نیست.