حتی دو نوع برای ترکیب کلید “ذخیره” وجود دارد. در ابتدا، فایل در حال حاضر باز رونویسی شده است. گزینه دوم فعال می شود گزینه “ذخیره به عنوان”.، جایی که یک فایل جدید ایجاد می کنید یا فایل موجود دیگری را انتخاب می کنید.

میانبر برای “ذخیره (به عنوان)”

اگر می خواهید به سرعت روی رایانه شخصی کار کنید، میانبرها را برای عملکردهای مهم به خاطر بسپارید. شما می توانید با به خاطر سپردن میانبر برای تابع “ذخیره” در Word و بسیاری از برنامه های دیگر در زمان صرفه جویی کنید.

البته اسناد یا سایر محتوای یک برنامه معمولاً از طریق نوار منو ذخیره می شوند. با این حال، مدتی طول می کشد تا ماوس را به مکان مناسب ببرید و روی گزینه کلیک کنید. بنابراین، باید کلیدهای ترکیبی زیر را برای ذخیره به خاطر بسپارید:

  • در کامپیوتر ذخیره کنید“: ctrl + اس
  • اگر فایلی قبلا ایجاد شده باشد، وضعیت فعلی در فایل موجود ذخیره می شود.
  • اگر هنوز فایلی وجود ندارد، باز می شود یک پنجره جدید، از طریق آن می توانید دایرکتوری را انتخاب کرده و نام فایل را ایجاد کنید.
  • اگر فایلی از قبل وجود داشته باشد، تغییرات را نیز می توان در یک فایل جدید بدون بازنویسی حالت قبلی ذخیره کرد. برای این کار از کلید ترکیبی «ذخیره به عنوان» استفاده کنید.
  • ذخیره به عنوان“: متوقف کردن ctrl + اس برای چند ثانیه فشار دادتا پنجره جدید باز شود.
  • کاربران مک کلیدها را انتخاب می کنند cmd + اس نجات دادن. “cmd” کلید فرمان در مک است.
  • برای عملکرد “Save As”، کلیدهای Mac را همزمان فشار دهید cmd + تغییر مکان + اس.
می توانید میانبرهای مفیدتری را در این ویدیو بیابید:

“Save (as)”: ترکیب کلید در Word، Excel و Co.

در برخی از برنامه ها کلیدهای ترکیبی اضافی برای ذخیره وضعیت وجود دارد. اگر از مایکروسافت آفیس استفاده می کنید، می توانید طبق معمول از Word استفاده کنید ctrl + اس ذخیره در حالی که F12 تابع “Save As” را فعال کنید. در صفحه کلید لپ تاپ، ممکن است لازم باشد قبل از کلیک کردن، کلید “Fn” را نگه دارید F12 هل می دهد.