چه چین، چه آمریکا یا اروپا، دلایل زیادی برای یک ماشین الکتریکی وجود دارد:
چاینا استرومر دو مزیت بزرگ دارد
سری رقبای چین ادامه می دهد: BYD قبلا اعلام کرده بود که خود خودروهای الکترونیکی نیز قبل از شروع سال برای شروع. هنوز مشخص نیست که کدام مدل در آلمان آغاز خواهد شد. در هر صورت، BYD Seal را مستقیماً به سمت مدل 3 تسلا نشانه گرفته است.
چینی ها می آیند! اکنون خودروهای الکترونیکی بیشتر و بیشتری از بازار چین به اروپا و آلمان می روند – و معمولاً در اینجا مشتاقانه منتظر آنها هستند. اگرچه چین همچنان با اختلاف بسیار مهم ترین بازار فروش خودروسازان آلمانی مانند فولکس واگن و شرکت است، اما حالا برعکس است نه تنها برندهای آلمانی، بلکه سگ برتر خودروهای الکترونیکی تسلا نیز به زودی این را احساس خواهند کرد.
در چند روز گذشته چندین برند خود را برای آلمان اعلام کرده اند: MG4 Electric همانطور که برند سابق بریتانیایی اعلام کرده در سال 2022 به اولین مشتریان این کشور تحویل داده می شود. امروزه متعلق به شرکت صنعت خودرو شانگهای چین (SAIC) است. از خودروهای کامپکت الکتریکی از چین باید بازار را با قیمت ورودی پایین تحریک کنند.
ستاره تیرانداز خودروهای الکترونیکی NIO نیز امسال اولین خودروی الکتریکی خود را به آلمان خواهد آورد. ET7 به موازات ایستگاه های تعویض باتری خود NIO راه اندازی خواهد شد. خواهد بود تعویض تمام اتوماتیک باتری های خالی خودروهای الکترونیکی با باتری های پر. به جای اینکه در ایستگاه شارژ منتظر بمانید تا همیشه احساس کنید، می توانید تنها پس از 4 دقیقه ادامه دهید. بنابراین NIO یک نقطه فروش منحصر به فرد را به ارمغان می آورد که تسلا و شرکت می توانند واقعاً خطرناک باشند.
زمانهای سختتر به آرامی اما مطمئناً برای تسلا طلوع میکنند. پیشگام در میان تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی با رقابت روزافزون به ویژه از سوی چین مواجه است. اکنون نقطه عطف است؟
خودروهای الکترونیکی از چین در آلمان: هوا برای تسلا، فولکسواگن و شرکت در حال رقیقتر شدن است
با اورا و وی هنوز همدیگر را دارند دو برند چینی دیگر که تقریباً در این کشور ناشناخته هستند اعلام کرد. آنها به گروه گریت وال موتورز تعلق دارند و هر کدام می خواهند یک خودروی الکتریکی یا هیبریدی در آلمان ارائه کنند.
خودروهای الکترونیکی چین نیز دو مزیت قاطع دارند: تولیدکنندگان با آنها تبلیغات می کنند دسترسی سریع و قیمت پایین در شرایط فعلی، اینها نقاط فروش واقعی هستند که بسیاری دیگر نمی توانند ارائه دهند.
تسلا، بلکه بسیاری از تولیدکنندگان آلمانی و اروپایی واقعاً باید چیزی در این رقابت بیاورند. اگرچه خریداران خودروهای آلمانی اغلب و با خوشحالی به برندهای معروف خود وفادار هستند، اما چینیها مدتهاست که از بسیاری جهات به این موضوع رسیدهاند. نرم افزار پیشرفته، باتری های قدرتمند و سریع شارژ، راحتی و تعداد زیادی انتخاب – همه اینها مدتهاست که از شرق دور آمده است.
تحرک – چیزی در حال وقوع است: ماشینهای الکترونیکی، دوچرخههای برقی، اسکوترهای الکترونیکی، بلیت 9 یورویی اتوبوس و قطار – همه اینها ما را از دو جهت حرکت میدهند. و از نظر تحرک چه اتفاقی افتاده است؟