چه چیزی پشت آن است؟ همچنین در آلمان؟

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

در چند ماه گذشته، به سختی راهی برای دور زدن ChatGPT در دنیای اینترنت وجود داشته است. با وجود تمام مزایای هوش مصنوعی، خطراتی نیز وجود دارد. اکنون اولین کشور استفاده از ChatGPT را ممنوع کرده است. در آلمان چطور است؟

اینترنت
علاوه بر این، هیچ محافظت از جوانان در برنامه وجود ندارد. اگرچه شرایط استفاده بیان می کند که ابزار هوش مصنوعی فقط توسط کاربران 13 ساله و بالاتر قابل استفاده است، اما هیچ اقدامی برای این منظور وجود ندارد. بنابراین هر کسی می‌تواند بدون تأیید سن در این سرویس ثبت‌نام کند و انواع سؤالات را بپرسد، که هوش مصنوعی گاهی بیشتر و گاهی کمتر به آنها پاسخ می‌دهد. مقامات ایتالیایی به OpenAI 20 روز فرصت می دهند تا مشکلات را برطرف کند. اگر این اتفاق نیفتد، جریمه ای تا سقف “20 میلیون یورو یا تا چهار درصد از گردش مالی سالانه” تهدید می شود.

آیا ChatGPT در آلمان نیز ممنوع خواهد شد؟

دلیل ممنوعیت نگرانی های حفظ حریم خصوصی هستند همچنین نقض قوانین حمایت از جوانان. مقامات ایتالیایی شکایت دارند که ارائه دهنده ابزار، OpenAI، هیچ مبنای قانونی برای جمع آوری و ذخیره داده های شخصی ندارد (منبع: t-online.de). هوش مصنوعی، در میان چیزهای دیگر، توسط اطلاعات کاربر بیشتر توسعه می یابد. با این حال، اینکه کدام داده ها ذخیره و پردازش می شوند، فاش نمی شوند.

در ایتالیا، ChatGPT در حال حاضر نمی تواند داده های کاربر را پردازش کند و بنابراین دیگر کاربردی نیست. هنوز مشخص نیست که آیا این ممنوعیت در آلمان نیز وجود خواهد داشت یا خیر. با این حال، کشورهای دیگر می توانند ایتالیا را به عنوان مثال در نظر بگیرند و همچنین به کاستی های چت بات اشاره کنند. با این حال، وزارت دیجیتال فدرال دلیلی برای ممنوعیت برنامه های کاربردی هوش مصنوعی نمی بیند. در عوض، چارچوب‌های قانونی در اتحادیه اروپا برای «هوش مصنوعی قابل اعتماد» (منبع: faz.net) ایجاد می‌شود.

در ایتالیا، دسترسی به چت بات از اواخر ماه مارس مسدود شده است. اما ممنوعیت دائمی نیست. این به توسعه دهندگان چند روز فرصت می دهد تا مشکلات را برطرف کنند تا این سرویس دوباره فعال شود.

به همین دلیل است که ChatGPT در ایتالیا مسدود شده است

کارشناسان اطراف ایلان ماسک خواستار توقف کلی ابزارهای هوش مصنوعی برای حداقل 6 ماه هستند تا سیاستمداران بتوانند شرایط چارچوبی را برای استفاده و توسعه بیشتر خدماتی مانند ChatGPT در این مدت تعیین کنند (منبع: Handelsblatt.com).