چرا ما برای سکس هوش مصنوعی آماده نیستیم؟

بر اساس این پاسخ، نمی‌توانیم با اتهام بوک مبنی بر شرم‌کردن کینک موافق باشیم. در عوض، هوش مصنوعی این را روشن می کند تنوع جنسی باید به رسمیت شناخته شود و مورد احترام قرار گیرد. البته این درست است که ماشین با آنچه مطابق با وضعیت موجود است مطابقت دارد. اما این بدان معنا نیست که او پیچیدگی ها را رد می کند، بلکه به این معنی است که می تواند آنها را یاد بگیرد و توضیح دهد. بنابراین، وظیفه انسانی آموزش تنوع ماشینی – نه تنها در مفهوم جنسی، بلکه در مفهوم فرهنگی و اجتماعی – می تواند موفقیت آمیز باشد.

“هوش مصنوعی بی روح است” – اما اجماع لازم است

ممکن است ظهور و سقوط داشته باشید المثنی، کپی دقیق توجه کرد: این برنامه در ابتدا برای مقابله با غم و اندوه توسعه داده شد. صحبت کن، بنویس، حتی نگاه کن از متوفی می توان بازسازی کرد. بقای دیجیتال، به اصطلاح. اما با گذشت زمان، به دور از مقابله با اندوه، هوش مصنوعی در برابر تنهایی، ناامنی اجتماعی و در نهایت برای تخیلات جنسی استفاده شده. و از آنجا به سراشیبی رفت، زیرا خیلی دور شد. همانطور که استاندارد می نویسد، ماکت “توسط برخی از کاربران برای هرزه نگاری خشونت آمیز و فانتزی های تجاوز جنسی استفاده می شد.” بر خلاف تمام خشم کاربران، توانایی های عاشقانه و جنسی ربات های جنسی (مانند بازی های نقش آفرینی) محدود شد.

وبلاگ نویس فناوری، آدرین بوک، این موضوع را در وب سایت Hackernoon بررسی کرد. عنوان کتاب از همان ابتدا نکته‌ی کتاب را روشن می‌کند: “سکس هوش مصنوعی تقریباً اینجاست – و جهان هنوز برای آن آماده نیست”. اما چرا هنوز آماده نیستیم؟

یک آیفون با برنامه ChatGPT باز روی میز دراز کشیده است.
توسعه ChatGPT بسیاری از سناریوهای آینده را واقعی می کند (منبع تصویر: GIGA)

هوش مصنوعی تنوع جنسی را محدود می کند – درست است؟

و بنابراین بوک به نتیجه قابل درک خود می رسد: “اینطور نیست که هوش مصنوعی برای تماس انسانی آماده نیست – بلکه برعکس است. ما برای رابطه جنسی با هوش مصنوعی آماده نیستیم زیرا نمی‌دانیم یک رابطه انسانی سالم چگونه کار می‌کند.”

در پاسخ به سوال ما، ChatGPT همچنین Vore را به عنوان یک پیچیدگی که در داستان تخیلی تشکیل شده است تعریف می کند. چون در مورد بلعیده شدن برای مثال توسط یک هیولا هوش مصنوعی همچنین توضیح می دهد که این عمل ایمن نیست، هنوز سالم است. در نهایت شما خورده می شوید. می‌توانید پاسخ کامل ChatGPT را در زیر بخوانید:

مورد Replica نشان می دهد که ما نیاز فوری به اجماع داریم. منظور این است که رضایت داوطلبانه همه کسانی که در عمل جنسی دخیل هستند. از آنجایی که رابطه جنسی با هوش مصنوعی اکنون امکان پذیر است، باید به این موضوع متفاوت برخورد کنید. همانطور که بوک اشاره می کند، نباید فراموش کرد که آنها ماشین هستند: «هوش مصنوعی اتاق پژواک آرزوهایی است که ما در فضای خالی اینترنت فریاد زده ایم. این بی روح است.” هوش مصنوعی اراده ای از خود ندارد، بنابراین نمی توانند به اجماع برسند. آنها فقط مطابق میل کاربر عمل می کنند و کلمات را با هم ترکیب می کنند. کتاب مشکل می بیند: اجماع دیگر یک ضرورت نیست.

احتمالاً بسیاری از ما با فیلم Her آشنا هستیم که در آن تئودور (خواکین فینیکس) وارد این فیلم می شود. هوش مصنوعی امی (امی آدامز) عاشق. در «من انسان تو هستم» اثر ماریا شریدر، آلما (مارن اگرت) خود را در این فیلم می‌بیند ربات انسان نما تام (دن استیونز) شریک زندگی کاملاً برای او برنامه ریزی کرد. و در حال حاضر در فیلم علمی تخیلی اکشن “مرد تخریب” ساندرا بولاک و سیلوستر استالونه از طریق عینک واقعیت مجازی با یکدیگر رابطه جنسی دارند. در اوایل دهه 1990، این سوال مطرح شد که صمیمیت در آینده چگونه می تواند باشد. با پیشرفت‌های کنونی مانند ChatGPT یا Replica، این سؤال نه تنها وجود دارد، بلکه باید گسترش یابد: چگونه باید با رابطه جنسی، صمیمیت و همچنین رضایت در آینده در مورد هوش مصنوعی (AI) رفتار کنیم؟

استفاده از هوش مصنوعی برای محتوای هرزه‌نگاری یا جنسی فقط مسئله زمان بود. اما موضوع سکس هوش مصنوعی چگونه باید حل شود و چه مشکلاتی در حال حاضر رخ داده است؟

رابطه جنسی با هوش مصنوعی: واقعیت به جای چشم انداز آینده

اولین استدلال کتاب به تنوع ترجیحات جنسی مربوط می شود. از موقعیت های مختلف به پیچ خوردگی ها، یعنی اعمال جنسی غیر معمول. موارد اخیر اغلب هنوز یک موضوع تابو هستند زیرا با هنجارهای اجتماعی مطابقت ندارند. بنابراین قابل پیش بینی است که هوش مصنوعی به طور فزاینده ای دقیقاً با آن تعاریف مطابق با استاندارد تغذیه شود. نتیجه: روبات ها سناریوهای بیشتری را بازسازی می کنند موقعیت گلچه های معمولی. بر اساس کتاب، تنوع جنسی در حال سقوط است. به عنوان مثال، او به پیچیدگی “Vore” اشاره می کند که ChatGPT آن را “ناسالم” توصیف می کند. با این حال، ما باید در اینجا نگاه دقیق تری داشته باشیم.

نویسنده Magdalena J. Taylor به موضوع جنسی و فرهنگ اینترنتی می پردازد. در مورد این موضوع، او به شرکت فست گفت: “این افراد از این واقعیت هیجان زده هستند که می توانند زنانگی و جنسیت را از زنان بدون نیاز به دخالت زنان دریافت کنند.” بله، چنین چت ربات هایی می توانند جایگزینی برای افراد تنها باشیدکه صمیمیت را از این طریق تجربه می کنند. اما اگر فانتزی هایی باشد که در جهت خشونت آمیز پیش می روند، این یک مشکل است. خطر نه تنها این است که در نقطه ای مرز واقعیت مبهم می شود، بلکه این خطر نیز هست در افراد واقعی از محدودیت ها عبور می شود.

متاورس نیز عاری از خشونت جنسی نیست. آنچه راه حل زاکربرگ به نظر می رسد ناامید کننده است:

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع