پشتیبان گیری غیرقابل تغییر: محافظت در برابر هکرهای باج

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

پشتیبان‌های غیرقابل تغییر، که به عنوان «پشتیبان‌های غیرقابل تغییر» نیز شناخته می‌شوند، تضمین می‌کنند که تمام داده‌های مهم در صورت از دست رفتن داده‌ها حفظ می‌شوند، زیرا نمی‌توان از بیرون به آنها حمله کرد. در برخی صنایع، چنین پشتیبان گیری از داده ها حتی برای اطمینان از توانایی کار و حفاظت از داده ها در مناطق مهم اجباری است. ما شما را با تکنیک های مختلف برای یک نسخه پشتیبان غیرقابل تغییر آشنا می کنیم.

چرا به یک نسخه پشتیبان غیرقابل تغییر نیاز دارید؟

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر

یک نسخه پشتیبان غیرقابل تغییر باید تضمین کند که می‌توانید بدون درگیر شدن با باج‌گیران، دوباره سریع عمل کنید. برای این امر لازم است که چنین پشتیبان گیری از اطلاعات از خارج مورد حمله قرار نگیرد. از این رو ویژگی “غیر قابل تغییر” برای این پشتیبان گیری است. به این معنی که پس از ایجاد یک نسخه پشتیبان، نمی توان آن را تغییر داد و روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.

چگونه یک نسخه پشتیبان غیرقابل تغییر ایجاد می شود؟

یک نسخه پشتیبان غیرقابل تغییر می تواند آخرین راه حل زمانی باشد که شما هک شده اید. این نوع پشتیبان گیری تضمین می کند که تمام داده های مهم شما همچنان در دسترس هستند حتی اگر هک کامپیوتر شما را رمزگذاری کرده باشد یا سرورهای شما را حذف کرده باشد. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه انجام می شود.

مشاور

سیستم هایی مانند Lock-Keeper تضمین می کنند که تبادل داده در شبکه توسط چندین لایه امنیتی محافظت می شود. آنها حجم کار را کاهش می دهند، اما گاهی اوقات با هزینه های بالایی همراه هستند.

منبع تصویر: GIGA

ساده ترین گزینه یک برنامه پشتیبان خوب است که می تواند به طور خودکار از اطلاعات مهم شما در یک DVD پشتیبان تهیه کند. برای مثال GoodSync در اینجا مفید و مقرون به صرفه است. استفاده از نرم افزار آلمانی زبان آسان است، دارای طیف گسترده ای از گزینه های تنظیمات است و می تواند – علاوه بر همه سرورهای ممکن، حامل های داده و سیستم های ابری – روی DVD نیز بنویسد. با استفاده منظم، تضمین می کند که در بدترین حالت، یک روز اطلاعات خود را از دست خواهید داد، اما هر گونه باج گیری را خنثی خواهید کرد.

با همه این گزینه ها، رعایت نظم و انضباط پشتیبان گیری دقیق بسیار مهم است. چنین رویه‌ای نسبت به پشتیبان‌گیری‌های معمول زمان‌برتر است و فناوری پشتیبان آن معمولاً گران‌تر است.

چندین روش وجود دارد که می توانید برای ایجاد چنین پشتیبان گیری ایمن استفاده کنید. همه در مورد مسدود کردن یک حمله سایبری خارجی هستند.

  1. ذخیره سازی کرم“: یک بار بنویس، زیاد بخوان به این معنی است که نسخه پشتیبان در یک رسانه ذخیره سازی نوشته می شود که فقط یک بار می تواند روی آن نوشته شود. برای مثال این می تواند سی دی یا دی وی دی باشد.
  2. شکاف هوا“: “شکاف هوا” یک “شکاف هوا” است، که به معنای چیزی نیست جز این که یک سیستم منبع و سیستم پشتیبان در واقع به طور فیزیکی از هم جدا شده اند بدون اینکه ارتباط مستقیمی بین این دو وجود داشته باشد. انتقال بین منبع و رایانه پشتیبان به صورت دستی انجام می شود، به عنوان مثال، با اتصال مجدد هارد دیسک های قابل حمل یا USB استیک ها.
  3. راه حل های نرم افزاری: راه حل های امنیتی وجود دارد که جدایی بین منبع و پشتیبان را تضمین می کند. اینها می توانند راه حل های فیزیکی، مانند هارد دیسک یا درایو نوار، یا راه حل های ابری باشند – برخی با سابقه نسخه.

یک نسخه پشتیبان باید امن باشد تا بتواند داده هایی را که آسیب دیده اند، مثلاً در اثر آسیب سخت افزاری یا حمله هکر، ذخیره کند. وقتی یک تروجان باج‌گیری وارد شده و کل هارد دیسک را رمزگذاری کرده باشد، ممکن است گران شود. نه تنها ممکن است کار و تولید از بین برود، بلکه مرتکبین معمولاً برای بازیابی داده ها پول می خواهند – اغلب حتی پس از پرداخت هم این کار را انجام نمی دهند.