پردازنده های گرافیکی فعلی از Nvidia و AMD

نکته قیمت گیمرهای بودجه محور می توانند نفس راحتی بکشند. را Asus Dual GeForce RTX 3050 آخرین GPU سطح پایه انویدیا است که در نهایت با ویژگی های مفیدی مانند DLSS یا ردیابی پرتو عرضه می شود. اگر حداکثر FPS را برای پول می خواهید، احتمالاً باید بدون دومی این کار را انجام دهید. برخلاف مدل قبلی خود در قالب GTX 1650، این مدل همچنین دارای 8 گیگابایت حافظه ویدیویی فوق العاده است که باعث می شود کارت کمی آینده نگر باشد.

Asus Dual GeForce RTX 3050

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت در تاریخ 2022/10/17 ساعت 7:19 بعد از ظهر

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت در تاریخ 2022/10/17 ساعت 7:24 بعد از ظهر

بازی ایسوس Radeon RX 6800 XT TUF

نکته GIGA ما لیست خود را با Gigabyte Radeon RX 6600 XT Gaming OC، که در حال حاضر بیشترین ارزش را برای پول ارائه می دهد. مدل لیست شده در اینجا طبقه متوسط ​​نسل کارت گرافیک فعلی “تیم رد” را تشکیل می دهد. با 8 گیگابایت رم ویدیویی و ساعت تقویتی تا 2607 مگاهرتز، شما برای سال های آینده به خوبی مجهز هستید. در بازی‌های فعلی AAA، RX 6600 XT به راحتی محدودیت جادویی 60 فریم در ثانیه را شکست می‌دهد، اگر خود را به بازی با کیفیت Full HD محدود کنید. بر این اساس، عناوین کم تقاضا – یعنی تقریباً هر تیراندازی رقابتی – می توانند بیش از 144 فریم در ثانیه بازی کنند.

گیگابایت AMD Radeon RX 6600 XT Gaming OC

گیگابایت AMD Radeon RX 6600 XT Gaming OC

معایب

  • فوق العاده گران است
  • مصرف برق بالا
  • بدون DLSS 3

اینگونه توصیه ها را انتخاب کردیم

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت در تاریخ 2022/10/17 ساعت 7:24 بعد از ظهر

معایب

AMD Radeon RX 6800 XT

ما برای هر مقاله از این نوع تحقیقات فشرده انجام می دهیم تا بتوانیم دانشی را که به دست آورده ایم به روشی فشرده و مهمتر از همه قابل درک به خوانندگان خود منتقل کنیم. به همین ترتیب، همه محصولات لیست شده همیشه با دقت انتخاب می شوند و کاربردها و بخش های قیمت متفاوتی در نظر گرفته می شوند.

همچنین نظرات ارزشمند همکار ارجمندم رابرت کوهلیک در این مقاله کمک زیادی به من کرد. او همیشه در مورد سخت افزار بازی به روز است و بنابراین همیشه در مورد سؤالات فنی پاسخی آماده دارد. برای اینکه بهترین دید ممکن را به شما ارائه دهیم، علاوه بر تجربیات خود، نظرات کاربران خارجی را نیز در انتخاب خود قرار داده ایم.

مزایای

در مقاله مربوطه می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین پردازنده ها برای رایانه شخصی بازی خود بیابید:

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت در تاریخ 2022/10/17 ساعت 7:32 بعد از ظهر

را بازی ایسوس Radeon RX 6800 XT TUF یکی از مدل های رده بالای فعلی AMD است. چیزی که در مورد مدل نشان داده شده در اینجا خاص است، حافظه ویدیویی کافی 16 گیگابایتی است. در نتیجه، قدرت کافی برای پخش آسان تمام عناوین با حداکثر جزئیات گرافیکی – چه با کیفیت Full HD (1080p) و چه WQHD (1440p) را دارد. در 4K احتمالاً دوباره سفت خواهد شد و احتمالاً بهتر است با یک کارت قدرتمندتر باشید.

بازی ایسوس Radeon RX 6800 XT TUF

Asus Dual GeForce RTX 3050

Zotac Gaming GeForce RTX 3090 Ti AMP Extreme Holo

AMD اکنون با “FidelityFX Super Resolution” راه حل مخصوص به خود را نیز در اختیار دارد، که مانند DLSS قصد دارد FPS بیشتری را از بازی های شما حذف کند. با این حال، در گذشته، خطاهای نرم‌افزاری متعددی که بازیکنان مرتباً با آن‌ها مواجه می‌شدند چندان خوشایند نبود. خوشبختانه AMD به طور مداوم در حال بهبود این موضوع است و به طور مداوم برنامه خود را با عملکردهای مفید گسترش می دهد. با این وجود، به نظر من، انویدیا هنوز در اینجا برتری دارد، اگرچه شکاف کمتر و کمتر می شود.

انویدیا اخیرا سری جدید RTX 4000 را معرفی کرده است. دبلیودر مقاله مرتبط می توانید دریابید که چرا خرید نسل قبلی در حال حاضر انتخاب بهتری است:

نکته GIGA AMD Radeon RX 6600 XT نکته قیمت Nvidia GeForce RTX 3050 AMD Radeon RX 6800 XT Nvidia GeForce RTX 3070 Ti Nvidia GeForce RTX 3090 Ti
  • عملکرد کافی برای بازی های رایج
  • درایورهای مستعد خطا
  • ایده آل برای رایانه های شخصی ارزان قیمت
  • برای ردیابی اشعه نامناسب
  • عملکرد کافی برای بازی های AAA
  • بدون DLSS
  • مناسب برای بازی های 1440p
  • قیمت بالا
  • Raytracing و/یا 4K بدون هیچ مشکلی امکان پذیر است
  • بدون DLSS 3

از 555 یورو

از 349 یورو

از 652 یورو

از 784 یورو

از 1559 یورو

AMD Radeon RX 6600 XT

نکته ما: اگر امکانات لازم را دارید، احتمالا باید صبور باشید و به جای آن یک کارت سری RTX 4000 بخرید. برخلاف سری 3000، این از تولید فریم نیز پشتیبانی می کند، که باید افزایش قابل توجهی در عملکرد نسبت به نسل قبلی، به ویژه با ردیابی اشعه، ارائه دهد.

مهم ترین و در عین حال گران ترین جزء در رایانه های شخصی بازی تقریباً همیشه کارت گرافیک است. بنابراین، باید از قبل به دقت در نظر بگیرید که چه خواسته هایی از رایانه بازی خود دارید. GIGA بهترین مدل‌ها را از تولیدکنندگان مختلف و محدوده‌های قیمتی ارائه می‌کند و توضیح می‌دهد که قبل از خرید چه مواردی باید در نظر گرفته شود.

کارت‌های گرافیک بازی 2022: همه توصیه‌ها در یک نگاه

مزایای

  • اجرای فوق العاده
  • بهترین مناسب برای بازی های 4K و ردیابی پرتو
  • پشتیبانی از ردیابی پرتو و DLSS
  • آخرین استاندارد NVENC برای استریم

اگرچه کارت‌های گرافیک AMD اکنون از FSR 2.1 پشتیبانی می‌کنند، اما این استاندارد به اندازه همتای خود از Nvidia گسترده نیست. بهترین استدلال برای AMD Radeon RX 6800 XT احتمالاً به هر حال قیمت است، زیرا در حال حاضر هیچ چیز بهتری در محدوده بین 600 تا 700 یورو وجود ندارد. یکی دیگر از امتیازات، فناوری Infinity Cache و Smart Access Memory است که هر دو در ترکیب با یکدیگر افزایش قابل توجهی در عملکرد ایجاد می کنند. با این حال، دومی فقط با یک CPU مناسب Ryzen کار می کند.

معایب

Nvidia GeForce RTX 3050

مزایای

  • برای بازی های فعلی AAA در WQHD با 60 فریم در ثانیه یا بیشتر مناسب است
  • 16 گیگابایت حافظه ویدیویی
  • عملکرد بیشتر با AMD Infinity Cache و Smart Access Memory
  • پشتیبانی از AMD FSR 2.1

اگر به استدلال بیشتری برای خرید نیاز دارید: از آنجایی که این کارت گرافیک از سری RTX است، بر این اساس از ردیابی پرتو و DLSS پشتیبانی می کند. علاوه بر این، آخرین نسل رمزگذار داخلی Nvidia (NVENC) کارت را برای پخش جریانی یا هر کسی که می‌خواهد با آن شروع کند، ایده‌آل می‌کند.

معایب

  • درایورهای مستعد خطا
  • بدون DLSS

Nvidia GeForce RTX 3070 Ti

فرقی نمی‌کند Nvidia، AMD یا Intel: هر سازنده یا ویژگی‌های ویژه‌ای را تبلیغ می‌کند یا مدل‌های ارزان‌قیمتی را می‌فروشد تا بازی‌های رایانه شخصی را حتی بیشتر در دسترس قرار دهد. انتخاب کارت گرافیک بعدی شما نباید تنها به قیمت مربوطه بستگی داشته باشد. بسته به اینکه می خواهید از کدام عملکردهای اضافی بهره مند شوید و برای چه هدفی از کارت گرافیک خود استفاده می کنید، ارزش آن را دارد که برندها را با یکدیگر مقایسه کنید. برای اینکه این روند کمی برای شما آسان‌تر شود، مجموعه‌ای از کارت‌های فعلی را ارائه می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که قبل از خرید چه چیز دیگری را باید در نظر بگیرید.

بنابراین اگر می‌خواهید این روزها حداکثر عملکرد را داشته باشید، باید آماده سرمایه‌گذاری بر این اساس باشید: حتی این نوع قدیمی RTX 3090 Ti بیش از 1500 یورو به اندازه کل رایانه‌های شخصی بازی قیمت دارد. یکی دیگر از عوامل مصرف انرژی بسیار زیاد چنین کارت هایی است. به خصوص در زمان کمبود انرژی، احتمالاً این نکته نیز باید در تصمیم خرید لحاظ شود.

Asus ROG Strix RTX 3070 Ti Gaming OC

در Zotac Gaming GeForce 3090 Ti AMP Extreme Holo این پرچمدار فعلی انویدیا است. بنابراین GPU قدرت کافی را ارائه می دهد تا برای مدت طولانی نگران نرخ فریم بسیار پایین نباشید. از نظر تئوری، RTX 4090 در صدر قرار دارد، اما در حال حاضر به سختی در دسترس است. علاوه بر این، به طور نامتناسبی گران است و تنها زمانی ارزش دارد که بخواهید از بازی های فعلی AAA با حداکثر تنظیمات گرافیکی در وضوح 4K و با ردیابی پرتوی فعال لذت ببرید.

Zotac Gaming GeForce RTX 3090 Ti AMP Extreme Holo

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

اگر به دنبال یک نقطه ورودی ارزان هستید تا بتوانید بازی های مورد علاقه طولانی مدت مانند Fortnite یا Apex Legends را بدون مشکل انجام دهید، به جای درستی آمده اید. به خصوص با روشن بودن DLSS، کارت باید نتایج شگفت‌انگیزتری ارائه دهد و همچنین عناوین سخت‌تری را قابل پخش کند. اگر بودجه بسیار محدودی دارید و به هر حال فقط با کیفیت Full HD بازی می کنید، در حال حاضر به سختی می توانید از RTX 3050 اجتناب کنید.

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 10/17/2022 13:03

مزایای

  • ایده آل برای عناوین AAA در WQHD با حداقل 60 فریم در ثانیه
  • مناسب برای عناوین ورزش های الکترونیکی بیش از 144 FPS
  • پشتیبانی از ردیابی پرتو و DLSS
  • آخرین استاندارد NVENC برای استریم

با Asus ROG Strix RTX 3070 Ti Gaming OC ما همزمان در حال انجام دو جهش بزرگ هستیم: از نظر عملکرد و بنابراین (متاسفانه) از نظر قیمت. انویدیا در ابتدا این مدل را به عنوان یک مدل میان رده مقرون به صرفه به بازار عرضه کرد، اما واقعیت هنوز بسیار متفاوت است. با 8 گیگابایت VRAM و کلاک تقویتی 1875 مگاهرتز، GPU عملکرد زیادی را ارائه می دهد، اما از نظر قیمت بیشتر در قلمرو کارت های گرافیک پیشرفته آن زمان قرار دارد. خوشبختانه در حال حاضر به نظر می رسد که قیمت ها بیشتر و بیشتر در حال کاهش است، به خصوص که کارت های سری RTX 4000 به تدریج جایگزین مدل های فعلی می شوند.

Asus ROG Strix RTX 3070 Ti Gaming OC

چگونه در GIGA تست می کنیم و چرا شما به قضاوت ما اعتماد کن در اینجا توضیح داده ایم:

معایب

  • به یک مسکن به اندازه کافی بزرگ نیاز دارد
  • قیمت بالا

Nvidia GeForce RTX 3090 Ti

من خودم از بچگی مشتاق بازی های ویدیویی و سخت افزارهای لازم بودم. من اولین کامپیوتر بازی خود را در سال 2012 مونتاژ کردم و از آن زمان به بعد تعداد زیادی کامپیوتر دیگر را دنبال کردند. بنابراین طی سال‌ها، من خودم تمام دانش مربوط به بازی‌ها و سخت‌افزار (PC) را به دست آورده‌ام – اغلب برای خوشحالی خانواده یا دوستانم. در آنجا معمولاً وقتی صحبت از تعمیر چیزی یا توصیه به شما در مورد خرید تجهیزات جدید می شود، اولین نقطه تماس هستم.

مزایای

  • ایده آل برای بازی با کیفیت Full HD با 60 FPS و بیشتر
  • بازی های فعلی AAA بدون زحمت اجرا می شوند
  • عملکرد بیشتر به لطف AMD FSR 2.1