وقتی صحبت از برنامه‌ها می‌شود، اینستاگرام و TikTok به شغل رویایی یا رد شدن فوری منجر می‌شوند

برخی از شرکت‌ها به‌جای اینکه منفعلانه منتظر برنامه‌های ورودی باشند، فعالانه به دنبال کارمندان بالقوه هستند. کارفرمایان به این روش های جذب نیروی انسانی می گویند “منبع فعال” – در حال حاضر 21 درصد از شرکت های مورد بررسی از آن استفاده می کنند (یک سال پیش فقط 12 درصد بود). بلوک ساختمانی این چیزی است که نامیده می شود استخراج پروفایل از طریق کانال های رسانه های اجتماعی (منبع: Avantgarde Experts)، به موجب آن شبکه های تجاری مانند Xing یا LinkedIn به طور خاص در اینجا منظور می شوند.

تعداد فالوورهای شبکه های اجتماعی شما چندان مهم نیست. با این حال، نحوه ارائه حرفه ای و بیان خود در مورد صنعت می تواند نقش مهمی ایفا کند (منبع تصویر: IMAGO / Westend61)

برخی از کارفرمایان هنوز وارد عصر دیجیتال نشده اند. با این حال، برخی از آنها بسیار دورتر هستند – و این پیامدهایی برای متقاضیان آگهی های شغلی دارد.

انجمن دیجیتال Bitkom تحقیقی را سفارش داد که در آن ۸۵۴ شرکت از آلمان (۳ کارمند یا بیشتر) شرکت کردند. معلوم شد که 19 درصد از شرکت ها در حال حاضر به دلیل حضور آنلاین خود متقاضی هستند نپذیرفتن داشتن. برعکس، این بدان معناست که ممکن است امتیازات دیگری (گواهینامه، مهارت‌ها) وجود داشته باشد – اما شاید نمایه اینستاگرام یا TikTok اینطور نباشد. شرکت‌ها سعی می‌کنند تا حد امکان تصویری جامع از کارمندان آینده خود داشته باشند. امروزه برای خیلی ها هم همینطور است نگاهی به نمایه های آنلاین در دسترس عموم. ظاهر شدن در شبکه های اجتماعی اغلب بیشتر از یک نامه درخواست یا مراجع، درباره یک شخص فاش می کند.» برنهارد رولدر

به گفته Bitkom، نیمی از شرکت ها (52 درصد) با فرآیندهای منبع یابی فعال، همچنین نگاه دقیق تری به متقاضیان بالقوه در سایر وب سایت ها مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام یا یوتیوب دارند. جای تعجب نیست که مدارک حرفه ای (98 درصد) تمرکز اصلی است. اما همچنین اظهاراتی در مورد شرکت یا رقبای خود می تواند در مورد فرصت های شغلی تصمیم گیری کند (94 درصد). را تعداد مخاطبین در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای اکثر مشاغل بازی می کند هیچ یک نقش مهمی دارد، تنها 14 درصد به آن علاقه مند هستند. در پایان، این مهم است که آیا مدارک مرتبط و نگرش مناسب برای شغل مورد نظر قابل مشاهده است یا خیر.



منبع

حضور آنلاین نه تنها در مقابل متقاضیان استفاده می کنند، اما می توانند – برعکس – حتی دلیل تعهد بودن. Bitkom متوجه می شود که هر ششم شرکت (16 درصد) قبلاً متقاضیانی را به دلیل پروفایل رسانه های اجتماعی خود استخدام کرده است.

هدف قرار دادن اینستاگرام و یوتیوب

اگر قرار است مدارک درخواست به صورت کتبی و از طریق پست ارسال شود، نمرات پایان تحصیلی پنج ساله با ذره بین بررسی می شود و مصاحبه شونده نمی داند که فالوورها برای چه کاری قرار است باشند – پس احتمالاً به یک مورد برخورد کرده اید. شرکتی که هنوز در قرن گذشته باقی مانده بود. با این حال، احتمال این امر در حال کاهش است، زیرا تعداد معینی از کارفرمایان در حال حاضر به فعالیت های رسانه های اجتماعی شما توجه می کنند.

لغو به دلیل حضور آنلاین: هر پنجمین شرکت از آن عبور می کند