واقعاً ماشین الکتریکی شما در گرمای شدید اینگونه واکنش نشان می دهد

اما چگونه به نظر می رسد در تابستان بیرون؟ از این گذشته، روزها و هفته‌هایی که دمای هوا به بیش از 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، دیگر در آلمان غیرمعمول نیستند. ADAC به وضوح بیان می کند: رانندگان خودروهای الکترونیکی یا هرکسی که می خواهد یکی شود، جای نگرانی ندارد.

مشابه موتورهای احتراقی، خودروهای الکتریکی نیز دارای سیستم‌های دمایی هستند که باتری را در منطقه راحتی خود نگه می‌دارد. برای باتری ولتاژ بالا خودروهای الکترونیکی بین 20 تا 40 درجه سانتیگراد بسته به شیمی سلول نیز تا حدودی بالاتر است. کنترل دما در استرومرهای مدرن به طور خودکار اجرا می شود، رانندگان لازم نیست نگران آن باشند.

این یک تصور غلط رایج است که ماشین های الکتریکی باید در زمستان به محدودیت های خود برسند. برخی می ترسند که این محدوده در دمای زیر صفر سقوط کند. نمی توان انکار کرد که آب و هوا تأثیر دارد. اما این کمتر از آنچه می‌ترسید، دراماتیک است، همانطور که می‌توانید در افسانه‌های رایج ما در مورد ماشین‌های الکتریکی و باتری‌های آنها بخوانید.

ADAC به صراحت می گوید: تابستان مشکلی برای خودروهای برقی نیست

هر کسی که قبل از خرید احتمالی یک ماشین الکتریکی با استرومر سر و کار دارد، معمولاً به سرعت با یک مشکل به ظاهر رایج روبرو می شود: ممکن است فکر کنید ماشین های الکتریکی باید به آب و هوا حساس باشند. در سرمای زمستان، دامنه کاهش می یابد، در تابستان استرومر به سختی می تواند گرما را تحمل کند. ADAC اکنون در حال پاکسازی آن است.

فقط با خودروهای الکتریکی نسل اول می توان محدودیت هایی در ایستگاه شارژ به دلیل عدم خنک کننده مناسب وجود داشت. اگر باتری در طول شارژ بیش از حد داغ شود، عملکرد شارژ در برخی از مدل‌های قدیمی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. این از باتری در برابر گرم شدن بیش از حد محافظت می کند.

محدوده خودروهای الکترونیکی در تابستان: نیازی به وحشت نیست

تنها چیزی که رانندگان خودروهای الکترونیکی باید از آن ترس داشته باشند این است تلفات به سختی قابل توجه در محدوده در تابستان. در حالی که انرژی اضافی برای گرمایش در زمستان مورد نیاز است، تهویه مطبوع نیز به برق بیشتری در اواسط تابستان نیاز دارد تا آن را تا حد قابل تحملی برای سرنشینان عقب خنک کند. این انرژی دیگر برای کیلومترهای بیشتر در دسترس نیست. به گفته ADAC، این تفاوت در زمستان کمی بیشتر است، اما این فقط برای خودروهای الکترونیکی مشکل ساز نیست.



منبع

عملکرد گرما و سرما استدلالی علیه خودروهای الکترونیکی نیست:

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید
اصولاً همه خودروها – صرف نظر از اینکه موتور الکتریکی دارند یا موتور احتراقی – از گرمای شدید رنج می برند. و سیستم های خنک کننده باید به همان نسبت سخت تر کار کنند.” با این حال، خودروهای مدرن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا زمانی که اجزای آسیب‌دیده وجود نداشته باشند، هیچ محدودیتی در کار انتظار نمی‌رود.