به طور کلی، این سهم در سال 2022 16.2 درصد است که نسبت به سال قبل 3 درصد افزایش یافته است. با حدود 470000 ثبت جدید صرفاً الکتریکی در سال 2022، این منطقی است حدود 76000 وسیله نقلیه اگرچه مطمئن نیست که همه کلاهبرداریها دوباره فروخته شوند، اما احتمالاً برای اکثریت اینگونه است.
آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.
منبع
نتیجه گیری کارشناسان خودرو: پس از حداقل مدت نگهداری شش ماهه (در سال 2022)، BEVها به عنوان خودروهای دست دوم جوان به طور سودآور در خارج از کشور فروخته می شوند. پاداش زیست محیطی از این کلاهبرداری قانونی دریغ می شود، فروشندگان سود می برند.
یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید
برای سال 2023، CAM انتظار دارد که این کلاهبرداری هزینه مالیات کمتری را به همراه داشته باشد: از ابتدای سال جوایز زیست محیطی کمتری وجود داشته است. علاوه بر این، حداقل دوره نگهداری از شش ماه به دوازده ماه افزایش یافت. هرکسی که خودروی الکترونیکی خود را زودتر بفروشد باید پاداش را پس دهد.
نسبت نیز در بالا است آئودی (23.5 درصد) بی ام و (21.2 درصد) و مرسدس بنز (19.4 درصد). این نشان می دهد که علاوه بر تسلا، مارک های برتر آلمانی به طور خاص به عنوان خودروهای دست دوم در خارج از کشور تقاضا دارند.
هر چند ممنوع نیست با این حال، این رویه تضمین می کند که مالیات دهندگان آلمانی به تامین مالی افزایش تحرک الکترونیکی در سایر کشورها کمک می کنند. «ترویج جوایز تبلیغاتی و مزایای مالیاتی برای حمل و نقل الکتریکی اغلب منجر به این می شود عوارض جانبی ناخواسته یا انحرافات ناچیز بازار. استفان براکل، رهبر مطالعه از CAM میگوید که همیشه نمیتوان از آن کاملاً جلوگیری کرد.
تسلا: تقریبا یک سوم از ثبت نام های جدید دوباره فروخته می شود
پاداش زیست محیطی برای خریداران خودروهای الکترونیکی یک اثر پس انداز خوب است اگر تصمیم به خرید استرومر دارید. اما اگر خودروی الکترونیکی رانندگی نمیکنید، این تخفیف را برای دیگران نیز پرداخت میکنید – از طریق مالیات. از طریق یک کلاهبرداری هوشمندانه، صدها میلیون یورو از پول مالیات دهندگان هر سال از بین می رود – و هیچ خودروی دیگری به اندازه خودروی تسلا تحت تأثیر قرار نمی گیرد.
380 میلیون یورو دور: خودروهای الکترونیکی یارانه ای در حال ناپدید شدن از آلمان هستند
تجارت با خودروهای الکترونیکی جوان برای مالیات دهندگان آلمانی گران است: 380 میلیون یورو در سال 2022 برای خودروهای الکترونیکی که قبلاً پرداخت شد دیگر در جاده های آلمان نیست هستند. این یکی از نتایج مطالعه اخیر مرکز مدیریت خودرو (CAM) است.
با وجود آن عدد فوق العاده بالاست این مطالعه همچنین نشان داد که به خصوص در تسلا بسیاری از ثبت نام های جدید به سرعت از جاده های آلمان ناپدید می شوند. بر اساس ارقام سازمان حمل و نقل موتوری فدرال (KBA)، 31.3 درصد، تقریباً یک سوم از خودروهای الکترونیکی ثبتشده جدید این سازنده آمریکایی، مجدداً فروخته شدهاند.
به غیر از پاداش زیست محیطی، چند چیز از ابتدای سال تغییر کرده است: