نایب قهرمان شد سامسونگ. کره جنوبی توانسته اند سهم بازار خود را در سه ماهه چهارم/22 اندکی افزایش دهند، از 15.8 درصد در دوره مشابه سال قبل تا کنون. 16.8 درصد. در مجموع، سامسونگ 7.7 میلیون تب گلکسی فروخت.
اعداد مربوط به سه ماهه چهارم سال 2022 نشان می دهد که این تسلط چقدر بزرگ است سهم اپل در بازار 49.2 درصد استبه گفته محققان بازار IDC (منبع: PhoneArena). یا متفاوت: تقریباً هر دومین تبلت، که بین اکتبر و دسامبر 2022 عرضه شد، لوگوی اپل را به نمایش گذاشت. در مقایسه با سال قبل، این نتیجه به طور چشمگیر 28.8 درصد افزایش یافته است. در مجموع، اپل 22.5 میلیون آی پد فروخت.
بر کسی پوشیده نیست که آیپد بر بازار تبلتها تسلط دارد. با این حال، در سه ماهه چهارم سال 2022، این تسلط به ابعاد قابل توجهی رسیده است. فقط سامسونگ می تواند در برابر رقابت اپل، جایگاه خود را حفظ کند. سقوط یک سازنده تبلت های اندرویدی به ویژه چشمگیر است.

هنگام نگاه کردن به کل سهم بازار تا سال 2022 تصویر زیر ظاهر می شود: اپل با 38 درصد در رتبه اول و پس از آن سامسونگ با 18.6 درصد قرار دارند. مدال برنز به آمازون با 9.8 درصد و پس از آن لنوو با 7.1 درصد تعلق گرفت. هواوی با سهم بازار 5.6 درصدی در جایگاه پنجم قرار دارد. تولیدکنندگان باقی مانده 20.9 درصد سهم دارند.
مدل های جدید آی پد از اپل:
ننگ برای تولید کنندگان تبلت های اندرویدی
تسلط اپل به ویژه از یک منظر قابل توجه است: سال 2022 در واقع سال خوبی برای آیپد نبود. مدلهای پرو جدید با تراشه M2 حداقل ارتقاء یافتهاند و با نسل دهم آیپد، اپل واقعاً از نظر بسیاری خود را با مشکل مواجه کرده است. تنها نسل پنجم آیپد ایر که در بهار معرفی شد، به لطف تراشه M1 به روز رسانی ارزشمندی بود. این واقعیت که اپل با وجود این استراتژی “ما فقط به اندازه لازم انجام می دهیم” بسیار موفق است، یکی از این موارد است ننگ برای سازندگان تبلت های اندرویدی.