مدل های جدید آی پد از اپل:
ننگ برای تولید کنندگان تبلت های اندرویدی
سایر تولیدکنندگان تبلت در 5 شرکت برتر متحمل ضررهای سنگین شدند. آنهایی که در بودند به خصوص بزرگ بودند لنوو. این در مورد بود 49.9 درصد کاهش داشته است. همچنین در قرمز: آمازون و هواوی.
پس از سال ها پرهیز، گوگل با Pixel Tablet 2023 به بازار تبلت ها بازگشت. این گروه آمریکایی کار دشواری را برای خود تعیین کرده است، زیرا با گذشت 13 سال از ارائه اولین آی پد، اپل همچنان مانند هیچ کس دیگری بر تجارت تبلت تسلط دارد.
تقریباً هر دومین تبلت فروخته شده یک آی پد است
تسلط اپل به ویژه از یک منظر قابل توجه است: سال 2022 در واقع سال خوبی برای آیپد نبود. مدلهای پرو جدید با تراشه M2 حداقل ارتقاء یافتهاند و با نسل دهم آیپد، اپل واقعاً از نظر بسیاری خود را با مشکل مواجه کرده است. تنها نسل پنجم آیپد ایر که در بهار معرفی شد، به لطف تراشه M1 به روز رسانی ارزشمندی بود. این واقعیت که اپل با وجود این استراتژی “ما فقط به اندازه لازم انجام می دهیم” بسیار موفق است، یکی از این موارد است ننگ برای سازندگان تبلت های اندرویدی.
اعداد مربوط به سه ماهه چهارم سال 2022 نشان می دهد که این تسلط چقدر بزرگ است سهم اپل در بازار 49.2 درصد استبه گفته محققان بازار IDC (منبع: PhoneArena). یا متفاوت: تقریباً هر دومین تبلت، که بین اکتبر و دسامبر 2022 عرضه شد، لوگوی اپل را به نمایش گذاشت. در مقایسه با سال قبل، این نتیجه به طور چشمگیر 28.8 درصد افزایش یافته است. در مجموع، اپل 22.5 میلیون آی پد فروخت.