هیچکس دیگر حوصله خودروهای برقی پاره وقت ندارد

مجموع بودند 15.7 درصد از تمام ثبت نام های جدید با درایوهای برقی باتری نصب شده این مربوط به 44125 خودروی کاملاً الکتریکی است. سهم BEV ها در ثبت نام های جدید 28 درصد افزایش می یابد نسبت به سال قبل.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

دلیل تغییر در بخش برق باید روشن باشد: دولت فدرال از ابتدای سال پرداخت کرده است. دیگر هیچ امتیاز زیست محیطی برای پلاگین هیبریدی وجود ندارد. یارانه خودروهای برقی خالص نیز کاهش یافته است. با این وجود، در کل حداقل یک جایزه وجود دارد.

سوال درایو نیز به هزینه بستگی دارد:

BEV در مقابل PHEV: آیا پلاگین هیبریدها باز خواهند گشت؟

از سوی دیگر، پلاگین هیبریدی (PHEV)، رانندگان آلمانی بسیار کمتری می خواهند: فقط 16776 هیبریدی با پورت شارژ در مارس 2023 توسط KBA فهرست شده است. بنابراین سهم آنها از ثبت نام های جدید به 6 درصد کاهش یافته است. بنابراین، در مقایسه با سال گذشته، پلاگین هیبریدی به سرعت کاهش یافته است. 38.5 درصد کمتر پذیرفته شدند.

خودروهای پلاگین هیبریدی سال هاست که محبوبیت بیشتری نسبت به خودروهای الکتریکی داشته اند. اما زمان به پایان رسیده است. موتورهای احتراقی با یک باتری اضافی اکنون در حال نبرد باخت هستند.

تحرک

در ماه مارس، ثبت نام های جدید در آلمان دوباره افزایش یافت. سازمان حمل و نقل موتوری فدرال (KBA) در ماه گذشته 281361 خودروی سواری جدید ثبت نام کرده است. این بدان معناست که ثبت نام های جدید نسبت به مارس 2022 16.6 درصد افزایش یافته است.

پیروزی خودروهای الکترونیکی: هیبریدی‌های پلاگین شکست می‌خورند

بسیاری از سازندگان احتمالاً این پیشرفت را از نزدیک تماشا می‌کنند: به استثنای فولکس‌واگن، پیشرانه‌های احتراقی و باتری‌های الکتریکی هنوز نقش اصلی را برای بسیاری از خودروسازان بازی می‌کند. کیا، اوپل، بی ام و یا تویوتا به عنوان مثال، همه آنها همچنین به مدل هایی با درایوهای کاملاً الکتریکی متکی هستند، اما در چند سال آینده به این کار ادامه خواهند داد. بسیاری از هیبریدهای پلاگین

تنها بخش کوچکی از این افزایش مربوط به وسایل نقلیه شخصی (2.1 درصد) است. بخش عمده ای از این خودروها را خودروهای تجاری تشکیل می دادند. با این حال، نگاهی به درایوهای الکتریکی (تا حدی) یک تغییر هیجان انگیز در روند را نشان می دهد: خودروهای الکتریکی خالص (BEV) حرف اول را می زند.

با توجه به ثبت نام های جدید فعلی، این تردید وجود دارد که خریداران خودرو در آلمان از آنها استقبال خوبی کنند. با این حال، دو سال آینده هنوز تعیین کننده خواهد بود: حداکثر تا سال 2025، پاداش زیست محیطی برای خودروهای الکتریکی خالص نیز به پایان خواهد رسید. سپس می تواند یک بار دیگر به ساعت PHEV ها برسد.



منبع