در Stiftung Warentest، WhatsApp Messenger پذیرفته شده است و توصیه هایی در مورد چگونگی ایجاد حریم خصوصی بیشتر ارائه شده است. بسیاری از کاربران نسبت به داده ها و اطلاعات ارائه شده از طریق پیام رسان تا حدودی بی توجه هستند. Stiftung Warentest اکنون توجه را به این موضوع جلب می کند و به سه تنظیمات WhatsApp اشاره می کند که همه باید تغییر دهند.

  1. عکس پروفایل: هنگام راه اندازی واتس اپ، نه تنها نام خود را وارد می کنید، بلکه معمولاً عکس پروفایل خود را نیز آپلود می کنید. اما این دقیقاً همان کاری است که از این مرحله به بعد می توانید انجام دهید هر کس ببینید چه کسی شماره خود را دارد، نه فقط مخاطبین خود را. برای تغییر این مورد، به «حساب و حریم خصوصی» در تنظیمات بروید. در آنجا آیتم “عکس نمایه” را انتخاب می کنید و سه گزینه دارید: “همه”، “مخاطبین من” یا “هیچکس”. قطعا نباید «همه» را انتخاب کنید. تصمیم باید بین «مخاطبین من» و «هیچ‌کس» باشد. اگر در بین مخاطبین فقط دوستانی دارید، «مخاطبین من» کافی است. در غیر این صورت، نباید عکس نمایه را با کسی به اشتراک بگذارید – یا اصلاً عکسی را بگیرید و آپلود نکنید.
  2. آخرین آنلاین: آخرین باری که در واتس اپ آنلاین بودید و از برنامه استفاده کردید واقعاً چه کسی باید نگران باشد؟ در واقع هیچکس در واقع، اگر آن را تغییر ندهید، همه می توانند آن را ببینند. در بخش تنظیمات، حساب کاربری و حفاظت از داده، مورد «آخرین بازدید» را پیدا خواهید کرد. همچنین از «همه» روی «مخاطبین من» یا «هیچ‌کس» تنظیم کنید. ما همچنین توصیه می کنیم “هیچ کس” را در مورد انتخاب کنید.
  3. رسید خواندن: وقتی پیامی دریافت می کنید، سه تیک مختلف وجود دارد که اطلاعات متفاوتی را برای فرستنده ارسال می کند. تیک خاکستری به این معنی است که پیام ارسال شده است. دو تیک خاکستری به این معنی است که پیام رسیده است. دو تیک آبی به این معنی است که شما پیام را خوانده اید. دومی بهینه نیست. اگر نمی‌خواهید رسید خواندن ارسال کنید، به تنظیمات → «حساب» → «حریم خصوصی» بروید و ارسال رسید خواندن را لغو انتخاب کنید. این بدان معنی است که تیک های آبی دیگر برای گیرنده ظاهر نمی شوند. ما همچنین این گزینه را توصیه می کنیم – نقطه ضعف: پس از آن دیگر هیچ رسید خواندنی دریافت نخواهید کرد.

علاوه بر تنظیمات ذکر شده در بالا، ما سه اقدام دیگر را برای محافظت بیشتر از داده ها در/با واتساپ توصیه می کنیم.