مثبت یا منفی: تقریباً هر شهروند آلمانی در شوفا حضور دارد. زنگ‌های خطر باید در سیاست واضح‌تر به صدا درآیند، زیرا آخرین اعداد از شوفا بیش از هر چیز یک چیز هستند: ترسناک.

نظرسنجی شوفا: نیمی از آلمانی ها باید پس انداز کنند

هنوز هم می توانید هنگام خرید آنلاین صرفه جویی کنید:

اسپارکاسه: چیزی کمتر از 3600 یورو باقی نمانده است

شرایط سخت اقتصادی نیز بر مصرف تأثیر می گذارد. تقریباً سه چهارم (74 درصد) از پاسخ دهندگان می خواهند هنگام خرید پول کمتری خرج کنید. در مقایسه با آخرین نظرسنجی از ماه می، این افزایش 11 درصدی است. تصویر در سوپرمارکت‌ها حتی بدتر است: 78 درصد فقط می‌خواهند لوازم ضروری را از اینجا بخرند – 7 درصد بیشتر از ماه می. علاوه بر این، 70 درصد از افراد مورد بررسی (به علاوه 13 درصد) می خواهند خریدهای بزرگتر را به تعویق بیندازند.

با این حال، ذخایر تنها در صورت وجود قابل دسترسی هستند. به گفته شوفا، این اغلب در گروه های درآمد پایین تر صدق نمی کند. برای تأمین مخارج زندگی، مردم به طور فزاینده ای از حساب های خود اضافه برداشت می کنند یا پرداخت ها را به تاخیر می اندازند. Schufa همچنین متوجه می شود که بین ماه های آگوست و اکتبر تعداد افرادی که در آنها حضور دارند است پیش فرض پرداخت برای اولین بار ثبت شده، نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش یافته است. شرودر گفت: «این یک تحول نگران کننده است.

آلمانی ها می خواهند هنگام خرید کمتر هزینه کنند

در شش ماه گذشته مجبور شد هر دوم آلمانی ها از پس انداز خود استفاده می کنندبرای حفظ استاندارد زندگی خود (منبع: شوفا). این نتیجه یک نظرسنجی نماینده شوفا بود. در مقایسه با سال قبل، این رقم مثبت 12 درصد است. نتیجه تلخی که دکتر دکتر می گوید: «مردم در آلمان دارند ذخایر خود را مصرف می کنند. اوله شرودر، عضو هیئت مدیره شوفا.

به اصل مطلب می‌پردازیم: شوفا وضعیت اقتصادی کشور را با کلماتی ترسناک توصیف می‌کند. قیمت های سرسام آور انرژی و تورم بی سابقه بسیاری از مصرف کنندگان را خفه می کند. هر دوم آلمانی در چند ماه گذشته حتی مجبور شده است به افراط و تفریط متوسل شود.

شوفا