نمونه اولیه آیفون مخفی آشکار شد: طرح کنجکاو اپل

تصویر یک آیفون را نشان می دهد که شبیه آی پاد است. “چرخ کلیک” معروف به عنوان عنصر کنترل مرکزی عمل می کند، اما نمونه اولیه هنوز هم یک شگفتی در انتظار دارد. به لطف اتصال چرخشی، کاربران می‌توانستند به سرعت قسمت پایینی این آی‌پادها را تغییر دهند تا در نهایت از آن به عنوان تلفن استفاده کنند. هیچ نشانه ای از صفحه نمایش لمسی که امروزه با آن آشنا هستیم وجود ندارد. اما این نمونه اولیه قبلاً یک دوربین داخلی داشت و رنگ‌ها شبیه به اولین آیفونی است که بعداً ارائه شد.

وقتی صحبت از آی پاد شد، در اینجا یک رتبه برای ما آمده است:

رازهای بیشتری را فاش کنید

در نهایت اینطور نشد و کل پروژه به نفع آیفونی که امروز می شناسیم کنار گذاشته شد. تونی فادل این داستان ها و موارد دیگر را در کتاب خود Build بیان می کند (مشاهده در آمازون). به عنوان مثال، داستان این که چگونه استیو جابز زمانی به شدت مخالف سازگاری آی پاد با رایانه های شخصی ویندوز بود. همانطور که امروز می دانیم، اپل تصمیم گرفت این کار را بعدا انجام دهد و در ابتدا به یک راه حل اضطراری متوسل شد. آی پاد تنها دو سال پس از عرضه محصول واقعاً با iTunes برای ویندوز سازگار و راحت شد.



منبع

و این همان چیزی است که اولین آیفون واقعاً در پایان به نظر می رسد:

امروزه هر کودکی می داند که یک آیفون یا یک گوشی هوشمند به طور کلی چگونه به نظر می رسد – یک صفحه نمایش بزرگ که با انگشتان با لمس کار می کند. اما طرح اولیه اپل بسیار متفاوت بود. اپل در ابتدا آیفونی را بر اساس آی پاد موفق برنامه ریزی کرد و تنها بعدها بود که ایده صفحه نمایش لمسی به بلوغ رسید. تونی فادل، مخترع آی‌پاد، امسال درباره این موضوع صحبت می‌کند و همچنین یک نمونه اولیه آیفون مخفی این روزها را فاش می‌کند (منبع: TechCrunch).

اعتبار تصویر: تونی فادل

آیفون مبتنی بر iPod: اصلاً شوخی نیست، اپل به معنای تجارت بود

استیو جابز اولین آیفون را در سال 2007 معرفی کرد

جالب: نمونه اولیه دیوانه آیفون توسط خود اپل ساخته نشده است، بلکه توسط یک سازنده شخص ثالث در مرحله اولیه توسعه “iPod Phone” ساخته شده است. خیلی قبل از سال 2007. مهمتر از همه، استیو جابز، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اپل، در ابتدا از طرفداران بزرگ ایده تلفن همراه اپل بر اساس آی پاد بود.برای او «چرخ کلیک» به عنصری برای تعیین برند تبدیل شده بود. همانطور که فادل توضیح می دهد، “جابز دیدگاه های بسیار روشنی در مورد چیزها داشت – تا زمانی که آنها دیگر روشن نبودند.” “یا کاملاً مشخص شد که آنها کار نخواهند کرد. او خیلی به ما اصرار می کرد که تلفن آیپاد پلاس را فعال کنیم. ما هفته‌ها کار کرده‌ایم تا بفهمیم ورودی چرخ کلیک چگونه کار می‌کند. ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم و بعد از اینکه کل تیم متقاعد شدند که ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم، او گفت: “به تلاش خود ادامه دهید! در مقطعی همه ما گفتیم، “نه، این کار نمی کند.”

ما شگفت زده شدیم: بنابراین اولین آیفون در ابتدا قرار بود شبیه این باشد؟ در هر صورت، نمونه اولیه آیفون رونمایی شده توسط مخترع آیپاد، تونی فادل، ما را بی حرف می گذارد، بنابراین تلفن همراه در ابتدا بسیار متفاوت به نظر می رسید.

سیب