نقشه جهان بزرگترین آلاینده ها را نشان می دهد

برای اینکه بتوانیم با تغییرات آب و هوایی بهتر مقابله کنیم، مهم است که بدانیم چه کسی مسئول انتشار گازهای گلخانه ای است. نقشه جهان مربوطه اکنون یک نمای کلی جهانی ارائه می دهد.

نقشه جهانی گازهای گلخانه ای

این سازمان غیرانتفاعی ایالات متحده، که اعضای موسس آن شامل ال گور معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده است، نقشه جهانی رایگان برای استفاده را برنامه ریزی کرده است که نشان می دهد چند گازهای گلخانه ای در کشورهای مختلف جهان تولید شود (منبع: NPR.org). اینها شامل فرودگاه ها، نیروگاه ها، پالایشگاه های نفت و موارد دیگر می شود. تا کنون خواهد شد بیش از 72000 مکان توسط این ابتکار پیگیری می شود، اما اهداف بلندپروازانه هستند: میلیون ها مکان قرار است در طول سال آینده فهرست شوند.

نقشه جهانی Climate Trace انتشار گازهای گلخانه ای جهانی را در رنگ های مختلف نشان می دهد.
با نقشه جهانی Climate Trace می توان انتشار گازهای گلخانه ای را ردیابی کرد (منبع تصویر: GIGA)

با این حال، در مقایسه با چین، تقریباً اندک است: میدان گازی در سولیج تقریباً 81 مگاتن CO2 در سال گذشته پمپاژ کرد.2 در هوا. پالایشگاه نفت و گاز در پرمین ایالات متحده (تگزاس) با این مشکل برخورد کرد 208 مگاتن CO2 به جو

به منظور محاسبه انتشار گازهای گلخانه ای، از جمله، بیش از 300 ماهواره، حسگرها در کشتی ها، هواپیماها و در زمین و برنامه های مدل سازی هوشمند کار کرد. بنابراین، ابتکار عمل برای کار آن وابسته به اطلاعات ارائه شده توسط شرکت مربوطه نیست. ال گور همچنین به NPR تاکید کرد: “کلاهبرداری با این روش هوش مصنوعی امکان پذیر نیست زیرا چندین مجموعه داده باید به نحوی جعل شوند.”

بلایای طبیعی، تابستانی که بیش از حد گرم است و پاییزی که بیش از حد طلایی است – اینها تنها تعدادی از تأثیرات تغییرات آب و هوایی است که برای مدت طولانی با آن مبارزه شده است. اما یافتن نقاط مشکل جهانی آسان نیست. ابتکار ردیابی آب و هوا اکنون می خواهد شفافیت بیشتری را تضمین کند.

آیا به دایرکت علاقه دارید مقایسه بین کشورها، یک ابزار مربوطه در وب سایت به شما پیشنهاد می شود. بنابراین می توانید در یک نگاه ببینید که در آلمان در یک بخش خاص در مقایسه با ایالات متحده آمریکا چه تعداد گازهای گلخانه ای منتشر می شود.

اسکرین شات وب سایت Climate Trace در حال مقایسه کشورها.
همچنین مقایسه کشورها در وب سایت Climate Trace بسیار آسان است (منبع تصویر: GIGA)
همچنین انتشار گازهای گلخانه ای در آلمان در نقشه جهان قابل درک هستند. نیروگاه ها به طور خاص در خط مقدم هستند: سایت Neurath تقریباً 18 مگاتن (یعنی 18،000،000 تن) گازهای گلخانه ای در سال 2021 منتشر کرد، در حالی که در باکسبرگ بیش از 15 مگاتن بود. در جایگاه سوم ThyssenKrupp با کارخانه فولاد خود در Duisberg قرار دارد که در سال گذشته مسئول تولید بیش از 13 مگاتن گازهای گلخانه ای بود.

حتی تغییرات کوچک می تواند در مصرف برق و گاز صرفه جویی کند. ما در مقالات خود نکاتی را به شما ارائه می دهیم:

نیروگاه های برق شماره 1 در آلمان هستند

وی همچنین اظهار داشت که سوابق نشان می دهد که بسیاری از شرکت های فعال در بخش گاز و نفت، انتشار گازهای گلخانه ای را 3 برابر کمتر از میزان واقعی گزارش می کنند. بنابراین این نقشه نه تنها یک نمای کلی مفید برای افراد خصوصی است، بلکه باید در نقشه نیز استفاده شود سیاسی و اقتصادی (به مفهوم همکاری با سایر شرکت ها) در خدمت شفاف سازی است.

با نقشه، Climate Trace اقدامات واقعی بخش ها و شرکت های مختلف را قابل مشاهده و به ارمغان می آورد واقعیت بیشتر به وعده های متعدد از همان. بنابراین، تأثیر مثبت و منفی بر تغییرات اقلیمی را می توان در آینده بهتر درک کرد.



منبع