در واقع، میراث هاگوارتز به طور کلی از همه مسائل پیچیده تر طفره می رود و باقی می ماند در سمت امن سیاه و سفید و در صورت مشکوک شدن به شما گربه ها را برای نوازش می دهد. فقط خط داستانی سباستین و اومینیس به مضامین تیرهتر میپردازد – و این باعث میشود که بهترین داستان در بازی برای من باشد.
نه اینکه تماماً تقصیر میراث هاگوارتز باشد. زیرا جهان هری پاتر (متاسفانه) پر از منطق سیاه و سفید و رویکرد ساده لوحانه به مسائل پیچیده.
تفکر سیاه و سفید ساده لوحانه بخشی از دنیای هری پاتر است
شاید بتوان جور دیگری به دنیای هری پاتر نزدیک شد. که در آن مسائل جدی تر مورد توجه قرار گرفته است و شخصیت های شیطانی نه با کلیشه های خطرناک مجهز شود. این حداقل اولین قدمی خواهد بود که متاسفانه میراث هاگوارتز آن را انجام نداد.
میراث هاگوارتز خوب است، بد است، 10/10 است، 1/10 است، شما مجاز به بازی میراث هاگوارتز نیستید، نه، شما قرار است آن را بازی کنید، و واقعا مهم نیست که جی کی رولینگ چه کاری انجام می دهد. طرف، مانند انتشار بیانیه های ترنس هراسی و تحریک نفرت علیه مردم. اوه، میراث هاگوارتز. کودک درون من گریه می کند. آیا فرار به هاگوارتز دروغ است؟
وقتی در 13 سالگی کتاب ها را خواندم هیچ کدام از اینها توجه من را جلب نکرد. البته نه چون بچه بودم. و بله، کتابهای هری پاتر نیز پر از جادوی بزرگ، جهانهای بزرگ، داستانهای ماجراجویانه و مضامین کاملاً «خوب» هستند مانند: کشتن مردم با آوادا کداورا، شیطانی است. اما آیا این کافی است؟
من دوست داشتم بازی با استفاده از Avada Kedavra به سال پنجم پاسخگوتر باشد. (منبع تصویر: Screenshot GIGA)
عجیب است که در مورد موضوع جستجوی اصلی چقدر کم صحبت می شود. همانطور که از تریلرها و ساعات اولیه بازی مشخص است، شما با Ranrok و Rookwood مبارزه می کنید: یک گابلین عصبانی، افراطی و یک جادوگر تاریک. Ranrok می خواهد قدرتمندتر شود و جادوگران را بکشد. در واقع، او آنقدر به موقعیت خود اطمینان دارد که سایر اجنه مخالف او را می کشد.
رانوک (به راحتی قابل تشخیص است) شرور در میراث هاگوارتز است. (منبع تصویر: برادران وارنر)
زبان ها:انگلیسی آلمانی
دو هفته به نوشتن این مقاله فکر کردم. مشکل من این بود: من از جی کی رولینگ به خاطر کارهایی که انجام می دهد و باورهای نابردبار و نفرت انگیزی که ترویج می کند متنفرم. در همان زمان، کتابهای هری پاتر اولین کتابهایی بودند که خواندم – من یک پاترهد نیستم، نه برای مدت طولانی، اما هری پاتر هنوز همیشه یک مکان جادویی، خانگی و دوستانه در قلب من داشت.
من به طور خاص یک تلاش جانبی را به یاد دارم: قرار است به یک اجنه کمک کنم تا چیزهای دزدیده شده اش را بازگرداند. وقتی درستش کردم اجنه به گریه می افتد و سپس برای من توضیح می دهد که او اکنون متوجه شده است که جادوگران چقدر بزرگ هستند – با وجود تمام اشتباهاتی که برای او و مردمش اتفاق افتاده است.اوم، آره، اغراق نمی کنم، یعنی…
یوتیوبر Shaun در این ویدیوی خارق العاده مسائل بسیاری را در جهان هری پاتر حل می کند:
جهان هری پاتر مسطح است. این دنیای سیاه و سفیدی است که در آن افراد بد اکثراً بد هستند، بدون تفاوت های ظریف، بدون بحث، بدون افکار بزرگ در مورد عواقب. میراث هاگوارتز وارث این دنیای مسطح است و با خوش بینی غیردنیایی پاسخ می دهد: شما قهرمان داستان هستید، فوق العاده هستید، شما فوق العاده قدرتمند هستید، حیوانات را از شر افراد بد نجات می دهید (اما فقط حیوانات بامزه)، شما با آوادا کداورا می کشید، اما هی، شما در واقع هنوز هستید خوب فقط در مورد آن صحبت نکنیم.
شخصیت های شیطانی در هری پاتر زشت، چاق یا هر دو هستند. زنان بد تمایل دارند شبیه مردان به نظر برسند – برای مثال، ریتا اسکیتر، دست های بسیار بزرگ و مردانه و آرواره ای بزرگ و سفت دارد. عمه دادلی، مارجوری دورسلی، نه تنها به شدت چاق است، بلکه چنان چهره مردانه ای دارد که حتی یک بار ریش گذاشته است. دادلی چاق است و جی کی رولینگ در کتابها خودداری نمی کند برای تاکید بر اضافه وزن خود با صفت های منفی. چرا؟ آیا تطابق با آرمان زیبایی شیطانی است؟
اولین ساعات حضور در میراث هاگوارتز مرا مسحور خود کرد. خود هاگوارتز آنقدر عاشقانه طراحی شده است که من فقط چند ساعت قبل از اولین کوئست ها قلعه را کاوش کردم. توسعه دهندگان نرم افزار Avalanche عشق زیادی را در این هزارتوی اسرار آمیز قرار داده اند، در واقع آنها عشق زیادی به جنبه های مختلف میراث هاگوارتز به طور کلی گذاشته اند. شما می توانید حیوانات را رام کنید و اتاق مورد نیاز را طوری شخصی سازی کنید که انگار در حال بازی The Sims هستید. شما می توانید تعدادی طلسم را یاد بگیرید، با جاروها و هیپوگریف ها در سراسر جهان پرواز کنید، و اگر به جای آن راه بروید، سطح فوق العاده ای از جزئیات را در دنیای بازی از نزدیک خواهید دید.
میراث هاگوارتز: دنیای بزرگ جادوگران نه تنها زیبا، بلکه پر از جزئیات دوست داشتنی است. اگر فقط با داستان به همان اندازه محبت آمیز رفتار می شد. (منبع تصویر: برادران وارنر)
من نمیخواهم امروز اینجا در مورد جیکی رولینگ صحبت کنم، اما اگر میخواهید درباره او اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله نکات بازی درباره 3 دلیل برای نخریدن هاگوارتز Legacy را توصیه میکنم. در عوض، می خواهم در مورد خود میراث هاگوارتز و خوش بینی جادویی در بازی صحبت کنم.
میراث هاگوارتز: ما باید از تفکر سیاه و سفید دست برداریم
در میراث هاگوارتز افراد زیادی برای کشتن وجود دارد. و من صادقانه خواهم گفت: دعواها فقط سرگرم کننده هستند زیرا سیستم مبارزه باحال است. به هر حال من فقط آدم های بد را می کشم. بنابراین جادوگران شیطانی، اجنه (فقط اجنه شیطانی) و شکارچیان شرور در جنگل. شکارچیان غیرقانونی به ویژه بد هستند زیرا حیوانات را شکنجه می کنند و می کشند.
حیوانات بامزه در میراث هاگوارتز اجازه نجات یافتن دارند. (منبع تصویر: Screenshot GIGA)
به خصوص داستان های کودکان نباید اینقدر مسطح باشد. زیرا دنیای واقعی مسطح نیست – پیچیده است و در هیچ تفکر کبوتری که جهان را به خوب و بد تقسیم می کند نمی گنجد. غم انگیز است که یکی از شناخته شده ترین دنیاهای فانتزی اینقدر ناپخته است. و من حتی شروع به صحبت در مورد این واقعیت نکرده ام که اجنه یادآور بسیار ناخوشایند تعصب علیه یهودیان هستند. فانتزی نباید اینطور باشد.
Ranrok ممکن است شیطانی باشد، اما Goblin Rebellion اینطور نیست. زیرا اجنه حق دارند با آنها به طور مساوی رفتار شود. رانروک به عنوان بخشی از این شورش، او را به شخصیت پیچیده ای تبدیل می کند که باید در مورد آن به شیوه ای پیچیده صحبت کرد – اما میراث هاگوارتز فقط به صورت گذرا به شورش اشاره می کند. چرا؟
بستر، زمینه:Windows PC، Xbox One، PlayStation 4، PlayStation 5، Xbox Series X
البته جادوگران قرن ها استفاده از عصا را برای همه اجنه ممنوع کرده اند. زیرا آنها را پست و خطرناک می دانند. اما هی، فکر می کنم یک کار خوب برای رفع این اشتباه کافی است. این اولین لحظه ای بود که می خواستم میراث هاگوارتز را بکوبم.
من شکارچیان غیرقانونی را می کشم تا بتوانم گرگ ها را خودم شکار کنم
Ranrok شیطانی است. میراث هاگوارتز کار خوبی را انجام می دهد که بارها و بارها آن را به درون شما می زند. خب، ویکی رسمی هری پاتر خلاصه میکند که شورشهای اجنه در واقع درباره چه چیزی هستند: جادوگران با leprechaun ها مورد تبعیض قرار می گیرند و طوری با آنها رفتار می کنند که انگار پست تر هستند (منبع: ویکی هری پاتر). آنها حتی از استفاده از عصا منع شده اند (اما آنها تنها نیستند – که آن را بهتر نمی کند).
خوب، نه اینکه من حیوانات را نمی کشم. من باید حیوانات را بکشم تا بتوانم پوست آنها را بکنم و از آنها برای دم کردن معجون استفاده کنم. مانند عنکبوت ها و گرگ ها، حیواناتی که به طور کلیشه ای شرور هستند. ضمناً من خودم می توانم حیوانات را نجات دهم (یعنی آنهایی که بامزه هستند و دوستشان دارم) اما وقتی خیلی زیاد ذخیره می کنم بهتر است آنها را بفروشم. من مطمئن هستم که آنها در این راه بسیار بهتر از جنگل خواهند بود. منظورم این است که حیوانات واقعاً نمی خواهند آزاد باشند، اینطور نیست؟ (بله، این به طعنه آمیز است.)
چگونه میراث هاگوارتز در مورد شورش اجنه صحبت نمی کند
شورش های اجنه البته در کتاب ها ذکر شده است، اما واقعاً در مورد آنها صحبت نشده است. همچنین برده داری مدرن در کتاب ها – با جن های خانه – مورد بررسی قرار گرفته است، اما جدای از سرنوشت فردی، مالکیت برده به عنوان یک موضوع اصلی پرداخته نمی شود. الف های خانگی هنوز در هاگوارتز کار می کنند و این مورد قبول است.
مکانیک های گیم پلی خوب زیادی در هاگوارتز Legacy وجود دارد. اما تلاش اصلی و بسیاری از داستان های فرعی نه تنها مسطح نیستند – بلکه به طرز دردناکی ساده لوح هستند. در اینجا چند نمونه (که در آنها به سختی اسپویل خواهم شد) آورده شده است.