افزایش قیمت برق مزیت خودروهای الکترونیکی را در طول زمان از بین می برد:
این دیدگاه پشت طرح موسوم به «طرح جامع زیرساخت شارژ II» است که کابینه فدرال تصمیم گرفت و به طور علنی به وزیر حمل و نقل فدرال فولکر ویزینگ (FDP) ارائه کرد. وی فوریت این اقدامات را به صراحت بیان کرد: “تحرک الکتریکی تنها در صورتی پذیرفته می شود که شارژ کردن به آسانی سوخت گیری امروز باشد.”به گفته ویسینگ (منبع: شبکه تحریریه آلمان/RND).
از نظر سیاست آلمان، خودروهای الکترونیکی یکی از مهمترین عناصر سازنده برای مقابله با تغییرات آب و هوایی هستند. سوئیچ موتور احتراقی ضروری است. با این حال، در حالی که بیشتر و بیشتر مصرف کنندگان خودروهای برقی را انتخاب می کنند، نیازهای اولیه چیزهای زیادی را برای شما باقی می گذارد. فولکر ویسینگ، وزیر حمل و نقل، اکنون اعلام کرده است که دولت قصد دارد در این مورد چه کاری انجام دهد.
Wissing: پذیرش خودروهای الکترونیکی به ایستگاه های شارژ بیشتر بستگی دارد
موفقیت مداوم خودروهای الکترونیکی با گسترش زیرساخت شارژ متوقف می شود. اما دولت در حال برنامه ریزی برای بهبود وضعیت فعلی – 70000 نقطه شارژ در دسترس عموم در مقایسه با 1 میلیون برنامه ریزی شده تا سال 2030 است؟ پاسخ ساده: دست به پول بزنید. 6.3 میلیارد یورو برنامه ریزی شده است، برای اجرای طرح جامع که شامل 68 اقدام است.
این شامل گسترش زیرساخت شارژ در مناطق مسکونی، در پمپ بنزینها و شرکتها میشود – با این حال، دومی احتمالاً فقط در موارد استثنایی قابل استفاده عمومی خواهد بود. همچنین باید فضای بیشتری برای گسترش شبکه شارژ در دسترس است به ویژه در پیوندهای مهم ترافیکی مانند پمپ بنزین ها و ایستگاه های استراحت یا ایستگاه های قطار ساخته شود.
آیا شبکه برق آلمان به مانعی برای خودروهای برقی تبدیل خواهد شد؟
بنابراین، شبکهها باید مناسب باشند، نه تنها با توجه به خرابی یا توزیع و ذخیره انرژیهای تجدیدپذیر، بلکه برای همه خودروهای الکتریکی – که خیلی واضح است. در عین حال، به لطف شارژ دوطرفه، آنها می توانند خود بخشی از شبکه شوند. در هر صورت، اگر نگاه کنید که دولت در حال حاضر چقدر پول برای اقدامات کوتاه مدت مانند ترمزهای برنامه ریزی شده قیمت گاز و برق هزینه می کند، 6.3 میلیارد یورو Wissing برای توسعه بلندمدت زیرساخت شارژ بیشتر به نظر می رسد که چیزی نیست.