چه از اقتصاد، چه سیاست یا بازار لیزینگ – در حال حاضر سیگنال های زیادی از آلمان به اروپا می رسد که ماشین الکترونیکی دارو نیست همانگونه است که بسیاری دوست دارند آن را ببینند. سیاستمداران آلمانی با این نگرش مسدودکننده، بعید است در بسیاری از بخشهای اتحادیه اروپا دوستانی پیدا کنند. در حال حاضر نمیخواهم خیلی دقیق تصور کنم که این میتواند برای افزایش حرکت الکترونیکی در اروپا در درازمدت به چه معنا باشد. این یک یک عکس کاملا تاریک
موتور احتراقی قبل از پایان خاموش است؟ چرا آلمان در مورد خودروهای الکترونیکی سیگنال های اشتباه ارسال می کند؟
در داخل، ظاهراً مارک های برتر آلمانی BMW و Mercedes نیز از این نگرش حمایت می کنند. به گفته Handelsblatt، هر دو خودروساز دیگر نباید موتور احتراقی را در اولویت قرار دهند، اما بی ام و about به پشتیبانی از پلتفرم هایی که سازگار با انواع درایو هستند. در همین حال، مرسدس از همان ابتدا هدف الکتریکی را چنان آشکارا تدوین کرد که می توان دوباره از آن عقب نشینی کرد.
ولکر ویسینگ، وزیر حمل و نقل فدرال، ظاهراً در چنین طبقه متروکه ای نیست و نه به موتور احتراقی که چند روز پیش به نظر می رسید، خاموش است. ویزینگ تاکید کرد که اگر کمیسیون اتحادیه اروپا آن را در پیش نویس خود لحاظ نکند آلمان نمی تواند با ممنوعیت موتورهای احتراق داخلی از سال 2035 موافقت کند. چشم انداز سوخت های الکترونیکی در نظر گرفتن. برای مثال، ایتالیا و لهستان از این امر حمایت کردند، اما مدت کوتاهی پس از آن نیز از سوی صدراعظم اولاف شولتز. و خودروسازان؟
اما مردم دوست ندارند مسیرهای شناخته شده و پیموده شده را ترک کنند: انجمن خودروسازان اروپایی ACEA اکنون بیانیه ای پر سر و صدا کرده است. در برابر پایان قطعی موتورهای احتراقی قرار داده شده. رئیس ACEA و مدیر عامل رنو، لوکا دی مئو، گفت: «الکتریکیسازی در مقیاس بزرگ بخش مهمی از راهحلی است که همه ما برای آن تلاش میکنیم. “دشمن انرژی فسیلی است نه یک فناوری خاص” (منبع: ACEA).
علاوه بر رنو، اعضای این انجمن همچنین شامل نامهای بزرگ دیگری از صنعت خودروسازی از جمله شعب اروپایی هیوندای، تویوتا و فورد و همچنین سه تولیدکننده بزرگ آلمانی هستند. فولکس واگن، مرسدس بنز و بی ام و. تا حدی، د میو اکنون به جای همه آنها صحبت می کند، زمانی که می گوید: «ما متوجه می شویم که اروپا تنها منطقه ای است که می توانید در آن تمرکز کنید. منع گشودگی به فناوری به عنوان ستونی از چارچوب نظارتی.
صنعت خودرو باید توجه ویژه ای به این تولیدکنندگان چینی داشته باشد:
سوئیچ خودروهای الکترونیکی در حال تزلزل است: اوضاع در آلمان به آرامی پیش نمی رود
در واقع داشتند علاقه ای به مداخله ندارد از سیاست برای مثال، مارکوس دوزمان، رئیس آئودی، از یک بنبست کشنده برای صنعت خودرو میترسد. الیور بلوم، مدیرعامل فولکسواگن، مدتها قبل از آن به رهبر حزب ویسینگ و وزیر دارایی کریستین لیندنر این موضوع را روشن کرده بود. در بهترین حالت، سوخت های الکترونیکی تنها نقشی جزئی برای صنعت بازی می کنند برای محصولات طاقچه دیگر اثری از حمایت سنتی که FDP از تجارت برخوردار است، وجود ندارد.
خودروساز: ما به باز بودن فناوری نیاز داریم
تحرک – چیزی در حال وقوع است: اتومبیل های الکترونیکی، دوچرخه های برقی، اسکوترهای الکترونیکی، جانشین بلیط 9 یورویی در اتوبوس ها و قطارها – همه اینها ما را از دو جهت به حرکت در می آورد. و از نظر تحرک چه اتفاقی افتاده است؟
پایان کار موتورهای احتراقی در اتحادیه اروپا باید مدتها پیش به پایان رسیده بود. اما مقاومتی در آلمان به رهبری وزیر حمل و نقل وجود دارد که نمی خواهد بدون مقررات ثابت برای سوخت های الکترونیکی کار کند. در حالی که Wissing در ابتدا تنها بود، مرد FDP اکنون از پشتیبانی برخوردار است.
Wissing در حال باد شدن است: خودروسازان دیگر طرفدار مسیر خودروهای الکترونیکی نیستند
در همین حال، شرایط رقابتی آسان تر نمی شود. از چین، تولیدکننده پس از تولید، موج واقعی رقبای سرسخت در حال ایجاد است که می خواهند بازارهای اروپایی را تسخیر کنند. اما همچنین آشنایان قدیمی مانند هوندا، همچنین یکی از اعضای ACEA، از بی میلی خود برای استفاده از خودروهای الکترونیکی دست می کشند – اما بدون اره کردن مشعل برای آن.
را به حرکت الکترونیکی بروید در حال حاضر با تمام این علائم منفی در آلمان ایستاده است نه زیر یک ستاره خوش شانس در واقع، از این پس باید روزانه 5000 وسیله نقلیه برقی جدید ثبت نام شود تا بتوان به هدف ائتلاف چراغ راهنمایی 15 میلیون خودروی برقی در سال 2030 دست یافت. در حال حاضر تنها کسری از آن وجود دارد.
گشودگی به فناوری به جای خودروهای الکترونیکی به عنوان تنها گزینه، که Wissing و FDP و همچنین برخی سازندگان بارها از آن استفاده کردند، دوباره روی میز است. این است؟ انتهای انتهای موتور احتراقی مهر و موم شده است؟ به هیچ وجه، زیرا ACEA نیز در بیانیه خود تاکید می کند که اهداف اقلیمی اتحادیه اروپا همچنان غیرقابل برگشت هستند در نظر گرفته شده. شما فقط نمی خواهید خودتان را متعهد به رسیدن به آنجا کنید یا اینکه آیا فقط یک فرد مناسب وجود دارد.
در عین حال، هنوز موانعی بر سر راه تحرک آینده وجود دارد: طبق یک مطالعه فعلی، اجاره وسایل نقلیه برای حمل و نقل الکترونیکی روز به روز به یک بار سنگین تبدیل می شود. آنها 20 درصد از ثبت نام های جدید را تشکیل می دهند. با این حال، نرخ اجاره خودروهای الکترونیکی 69 درصد بیشتر از موتورهای احتراقی است – و این به طور متوسط است، توجه داشته باشید. بنابراین بخش لیزینگ سرعت انتقال به خودروهای الکتریکی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.