مهندسان گرمایش و صنعتگران ثروت زیادی کسب می کنند

چنین تأثیراتی جدید نیست. سال هاست که چیزی مشابه در بازار خودروهای برقی مشاهده شده است. با وجود یارانه های بالاتر در این کشور، خودروهای الکترونیکی اغلب ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی نیستند. تولیدکنندگان اغلب از قبل یارانه های محلی را در قیمت های آلمانی خود لحاظ می کنند.

“به محض استفاده از بودجه، قیمت تقریباً متناسب با میزان یارانه افزایش می یابد. تیمو لوکفلد، کارشناس انرژی، به Handelsblatt توضیح می دهد که اگر کمبود یارانه برای صنعتگران نیز وجود داشته باشد، قیمت ها منفجر می شوند.

آلمانی‌ها به ندرت به سیاست به اندازه این روزها طلسم نگاه کرده‌اند. ممنوعیت گرمایش گاز و نفت که قرار است از سال آینده اجرایی شود، تهدیدی برای تبدیل شدن به تله هزینه برای صاحبان خانه و مستاجران است.

بحث در مورد ممنوعیت گرمایش نفت و گاز منجر به رونق پمپ های حرارتی شده است. این باعث افزایش سرسام آور قیمت ها می شود و درخواست ها برای حمایت دولت از صاحبان خانه های در حال مبارزه را برمی انگیزد. دولت محرک قیمت است.

به زبان ساده، این بدان معنی است که دولت با بودجه خود قیمت ها را افزایش می دهد. صنعتگران از موقعیت استفاده می کنند و پیچ قیمت را به درستی می چرخانند. “در حال حاضر ما بارها و بارها شاهد پیشنهادهای بسیار گران قیمت هستیم. برخی از آنها 50 درصد گران‌تر از آن چیزی هستند که ما فکر می‌کنیم باید باشند.

از آنجایی که فراخوان برای تامین بودجه دولت بلند است. دولت فدرال یک “اقدام مهم حمایت سیاسی-اجتماعی” را برای سال 2024 برای ترویج تغییر سیستم های گرمایشی سازگار با آب و هوا اعلام کرده است. دقیقاً چنین یارانه هایی است که مارپیچ قیمتی را به حرکت در می آورد.

پمپ های حرارتی: یارانه ها قیمت ها را گرم می کنند

با چنین قیمت هایی، به ویژه ارزش دارد که دست به دست بدهید.



منبع

اینکه یک پمپ حرارتی ارزشمند است به عوامل زیادی بستگی دارد:

هزینه های صنعتگران می تواند تا 250 یورو در ساعت افزایش یابد

همچنین کمبود کارگران ماهر در مشاغل ماهر وجود دارد. بر اساس مطالعات انجام شده، تا سال 2030 بین 50000 تا چند صد هزار نفر تنها در بخش گرمایش مفقود خواهند شد. این همچنین باید منجر به افزایش قابل توجه دستمزد ساعتی شود. امروز آنها بین 40 تا 80 یورو در ساعت هستند. لیکفلد، کارشناس انرژی معتقد است: «پنج سال دیگر در مورد هزینه‌های 250 یورویی صنعتگران در ساعت صحبت خواهیم کرد».

اعضای صنعت که نمی خواهند نامشان فاش شود به ماشین آلات تامین مالی دولتی اشاره می کنند مجوز چاپ پول برای سازندگان گرمایش و نصاب های گرمایشی.