مدل 3 تسلا در نسخه دوربرد، یک VW ID.4، یک Ioniq 5 از هیوندای و یک U5 از سازنده چینی Aiways مورد آزمایش قرار گرفتند. هیچ کدام از مدل ها نتوانستند محدوده تبلیغاتی خود را حفظ کنندهیوندای با 33- درصد کمترین افت را به ثبت رساند. با 46.4- درصد، خودروی الکترونیکی چینی کمی بیش از نصف بود (منبع: MDR).
تا 40 درصد کمتر: رانندگان خودروهای الکترونیکی باید برد کاهش یافته را بپذیرند
از سوی دیگر، رانندگی در بزرگراه با سرعت بالاتر، باتری خودروهای الکترونیکی را سریعتر خالی میکند. آزمایشات در MDR در فاصله 180 کیلومتری انجام شد. به طور متوسط 120 کیلومتر در ساعت رانندگی کرد.
خودروهای برقی چینی از نظر برد کم نیستند:
در یک آزمایش، MDR تعیین کرد که حداکثر و محدوده واقعی چقدر می تواند متفاوت باشد – به خصوص در زمستان. نتیجه گیری هشیار کننده است: برخی از مدل ها توانستند بیش از 40 درصد مسافت کمتری را طی کنند.
برد یکی از مهمترین معیارهای خریداران خودروهای الکترونیکی است. بنابراین تولیدکنندگان اغلب با رکوردهای جدید از یکدیگر پیشی می گیرند. یک چیز واضح است: به هر حال به سختی می توان به محدوده رسمی در زندگی روزمره دست یافت. ADAC نشان میدهد که ماشینهای الکتریکی واقعاً تا کجا پیش میروند – و در مورد محدوده WLTP چه فکری باید کرد.
محدوده اتومبیل الکترونیکی: در بررسی واقعیت، رکورد WLTP متزلزل می شود
آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.
که بیشتر طبق استاندارد WLTP محدوده تعیین شده اغلب در عملیات واقعی قابل دستیابی نیست، به سختی باعث تعجب خواهد شد. از این گذشته، مصرف واقعی بنزین و گازوئیل نیز به عوامل زیادی بستگی دارد، به ویژه به سبک رانندگی شما.
سازندگان در مورد اینکه آیا شارژرهای سریع بیشتری مورد نیاز است، باتری های قدرتمندتر نصب شده یا خودروهای الکترونیکی کارآمدتر باید به طور کلی طراحی شوند تا معضل حل شود، توافق ندارند. اما مسلم است که خودروهای الکترونیکی باید با برد خود متقاعد شوند.
درست است که نه تنها خودروهای الکترونیکی در زمستان نیاز به انرژی بیشتری دارند، بلکه این تفاوت در موتورهای احتراقی کمتر مشهود است. سایر شرایط آزمایش نیز تصویر واقعی تری را برای بسیاری از رانندگان ارائه می دهد، اما همچنین انحراف از استاندارد WLTP را نیز ارائه می دهد. طبق انتقادات، معمولاً از سفرهای شهری و روستایی تا حد زیادی استفاده می شود.
دلایل متعددی وجود دارد که چرا خودروهای الکترونیکی آزمایش شده، بدون استثنا، فقط مسافت های کوتاه تری را مدیریت می کردند: از یک طرف، آزمایش ها در زمستان انجام شد، زیرا دمای پایین به عنوان چالشی برای باتری ها شناخته می شود. ما به خصوص در زمستان توصیه می کنیم برای برآورد محدوده واقعی، مقدار WLTP را حدود 30 تا 40 درصد کاهش دهیدماتیاس وگت از ADAC توصیه می کند. ظرفیت شارژ خودروهای الکترونیکی نیز در سرما کاهش می یابد.