به طور متوسط، نیسان قدیمی ترین سبد تولیدکنندگان حجم را دارد. با Stellantis و Renault، دو تولید کننده اروپایی دنبال می شوند.
قیمت یک ماشین جدید اغلب مهمتر از سن آن است. موتورهای احتراقی و وسایل نقلیه الکتریکی در حال رقابت نزدیکی هستند:
قدیمی، اما نه منسوخ شده: تسلا همچنین می تواند با خودروهای الکتریکی متقاعد کند
با این حال، این واقعیت که تسلا دارای دومین خط تولید قدیمی خودروسازان در جهان است، نباید منفی باشد. شرکت سازنده خودروهای الکترونیکی با استرومرن خود چند سال از توسعه بازار جلوتر بود و دارای آن است سبک بسیاری از خودروهای الکترونیکی دیگرکه امروز در دسترس هستند. اگر همه از تسلا تقلید کنند، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا سبک تسلا از مد بیفتد.
خودروهای الکترونیکی نه تنها باید با درایوهای بدون آلایندگی و قیمت رقابتی تحت تأثیر قرار گیرند. رقابت برای آینده جابجایی از دیرباز بر سر برتری فنی و به روز بودن بوده است. به ویژه در مورد آخر، پیشگام تسلا در یک نقطه ضعف قرار دارد – و بسیار هم همینطور.

تسلا بسیار قدیمی: هیچ مدل خودروی الکترونیکی دیگری سال های بیشتری در اختیار ندارد
هر کسی که برای مدت طولانی به یک مدل پایبند باشد در هزینه های توسعه نیز صرفه جویی می کند. به این موضوع تمرکز بر نرم افزار در تسلا اضافه شده است. با بهروزرسانیها، خودروهای الکتریکی مدت بیشتری بهروز میشوند. به روز رسانی از طریق هوا در حال تبدیل شدن به یک هنجار در صنعت است. عصر یک مدل خودرو احتمالاً در آینده معنای خود را از دست خواهد داد. با این وجود، عجیب است که یک سازنده مبتکر دوست دارد تسلا از این نظر به انبوه قراضه تعلق دارد.