برای رئیس مرسدس اولا کالنیوس، خودروساز اشتوتگارتی اکنون کامل ترین برد الکتریکی را در مقایسه با رقبا ارائه می دهد. زیرا EQE SUV باید محدوده پریمیوم را با قیمت پایه ارزانتر – حداقل طبق استانداردهای مرسدس بنز – به سمت پایین باز کند. هنوز قیمت دقیقی با ارائه رسمی مشخص نشده است.
از نظر فنی، EQE SUV باید با “نوآوری های اساسی EQS و در عین حال پویاتر از EQS SUV” در دسترس باشد (منبع: مرسدس بنز). اینها شامل بهروزرسانیهای “در هوا” و همچنین دستیارهایی برای ماندن در لاین، ترمز، پارک و دستیار محدودیت سرعت است. یکی استاندارد است پمپ حرارتی شامل که از طریق آن می توان از دمای کار درایو برای گرم کردن فضای داخلی استفاده کرد.
EQE SUV هدف خود را بر BMW گذاشته است
مرسدس بنز با EQE SUV جدیدترین مدل را روی پلت فرم الکتریکی موفق خود ارائه کرده است. پس از پیشگام فنی EQS و نوع SUV آن اکنون در راه است یک متقاطع برای سری های EQE تا حدودی باریک – و در نتیجه ارزان تر.
مشتریان انتظار دارند که برای استفاده روزمره مناسب باشد برد تا 590 کیلومتر طبق استاندارد WLTP. این 50 کیلومتر کمتر از نسخه سدان EQE است. مرسدس بنز EQE SUV را با باتری 90 کیلووات ساعتی عرضه می کند. حداکثر توان شارژ 170 کیلووات در ایستگاه های شارژ سریع مربوطه است. در شرایط ایده آل، نیروی کافی برای برد 220 کیلومتری باید در 15 دقیقه در باتری تمام شود.
EQE SUV 77 میلی متر کوتاه تر از نسخه SUV مدل EQS برتر است و فاصله بین دو محور حتی 90 میلی متر کوتاه تر است. بنابراین مرسدس کراس اوور SUV را به ویژه در مقایسه “قابل مانور و چابکی” می بیند. علیرغم تفاوت، اصطلاحاتی که به ندرت در بخش پریمیوم و به ویژه در SUV ها جا می شود.
مرسدس تمام تلاش خود را می کند – حداقل در بخش پریمیوم. با شاسی بلند EQE، این برند با ستاره در حال ارائه یک خودروی الکتریکی جدید است. بنابراین، دوئل با BMW اجتناب ناپذیر است، زیرا باواریایی ها برای مدت طولانی همتای خود را در بازار داشتند.
برد 590 کیلومتر و بسیاری از دستیاران رانندگی: شاسی بلند EQE مرسدس بنز است
تمایز از سری EQS همچنان باید مهم باشد، اما بیشتر از نظر قیمت. SUV EQS از بیش از 110000 یورو شروع می شود، سدان EQE از حدود 70000 یورو شروع می شود. رقیب BMW iX با قیمت زیر 80000 یورو در دسترس است. این دقیقاً همان چیزی است که مرسدس با شاسی بلند EQE خود هدف قرار داده است. زیرا iX در حال حاضر به یک داستان موفقیت برای BMW تبدیل شده است.