برای ایمیلهای موجود در صندوق پستی که مشکوک به نظر میرسند، هرگز پیوندها را فراخوانی نکرده یا داده های شخصی را در وب سایت ها وارد نکرده اید تبدیل شود. در عوض، پیامها باید حذف شوند یا بهعنوان هرزنامه علامتگذاری شوند. مرکز مشاوره مصرف کننده نیز این روش را توصیه می کند.
مراقب این ایمیل های جعلی باشید
ایمیل ادعا شده از DKB دارای موضوع “نمایه شما باید به روز شود”. بیان می کند که اگر مشتریان اطلاعات شخصی خود را به روز نکنند، حساب کاربری پس از 48 ساعت مسدود خواهد شد. لینک در ایمیل منجر به یک وب سایت جعلی می شود، که در آن مشتریان باید با ورود به سیستم DKB خود ثبت نام کنند (منبع: Verbraucherzentrale).
در ویدیو: حملات فیشینگ چگونه کار می کنند.
ایمیل های مشکوک: هرگز داده ها را فاش نکنید
در مورد تلاش برای فیشینگ حساب های ING مرکز مصرف متوجه یک ویژگی خاص شد. مشتریان در واقع در اینجا نامگذاری می شوند، که باعث می شود ایمیل معتبرتر به نظر برسد. برخلاف حملات به مشتریان DKB، در اینجا نیز بیان شده است که دسترسی به حساب شخصی خود قبلاً به دلایل امنیتی محدود شده است. مشتریان تحت فشار قرار می گیرند که سریع عمل کنند. اگر این کار را نکنند، گفته می شود که نمی توانند نقل و انتقالات انجام دهند یا پول برداشت کنند.
مرکز مشاوره مصرف کننده در مورد تلاش های فیشینگ جدید با هدف مشتریان Deutsche Kreditbank (DKB) و ING هشدار می دهد. گفته می شود، مشتریان باید داده های خود را به روز کنند تا همچنان به حساب خود دسترسی داشته باشند. ایمیل های جعلی واقعی و حرفه ای به نظر می رسند.
DKB و ING: مراقب حملات فیشینگ باشید
در چند روز گذشته، مرکز مشاوره مصرف کننده تعداد فزاینده ای از شکایات در مورد ایمیل هایی دریافت کرده است که ظاهراً از Deutsche Kreditbank یا ING آمده است. هر دو مورد تلاش برای فیشینگ هستند. مهاجمان می خواهند اطلاعات ورود به سیستم را بدزدندبرای دسترسی به حساب ها ایمیل ها حرفه ای به نظر می رسند و اشتباهات املایی و گرامری که در غیر این صورت رایج هستند یافت نمی شوند.