ترس در آلمان بیداد می کند. اگر یک سیستم گرمایش نفت یا گاز بعد از سال 2024 خراب شود، باید با یک جایگزین سازگار با آب و هوا جایگزین شود که با 65 درصد انرژی های تجدیدپذیر کار می کند. بسته به شرایط، یک پمپ حرارتی می تواند تا 40000 یورو قیمت داشته باشد. اینها هزینه هایی است که به سختی کسی می تواند به راحتی آنها را بپردازد. بنابراین هابک وزیر اقتصاد در حال برنامه ریزی یک برنامه حمایتی جدید است که بر اساس درآمد برای اولین بار (منبع: Tagesspiegel).

اما آنچه واضح است این است که الف مسیر کاملا جدیدی را طی کرد و افراد با درآمدهای پایین و متوسط ​​که توانایی پرداخت چنین تبدیلی را ندارند، آسودگی بیشتری خواهند داشت. رابرت هابک می گوید: «بی طرفی آب و هوا نباید به یک مشکل اجتماعی تبدیل شود.

ممنوعیت برنامه ریزی شده گرمایش نفت و گاز بسیاری از مردم آلمان را غافلگیر کرد. هزینه گرمایش سازگار با آب و هوا به ده ها هزار می رسد. بسیاری در تعجب هستند که چگونه هزینه آن را پرداخت کنند. هابک، وزیر اقتصاد، از طریق یک برنامه بودجه که قوانین کاملاً جدیدی دارد، قول میلیاردها دلار می دهد.

میلیاردها بودجه برای گرمایش سازگار با آب و هوا برنامه ریزی شده است

در این بین همچنین مشخص شده است که در صورت عدم تعویض سیستم گرمایش گاز یا نفت معیوب، جریمه های بالایی در نظر گرفته می شود. در حال حاضر صحبت از 50000 یورو است. ضمناً دودکش‌کش‌ها موظف باشند تخلفات را به مقامات گزارش دهند. با این حال، بخاری های قدیمی تا زمانی که بیش از 30 سال از عمر آنها نگذشته باشد، همچنان قابل تعمیر هستند.