در حال حاضر یکی بین مایکروسافت و نتفلیکس وجود دارد همکاری گسترده. مایکروسافت به عنوان یک شریک برای تجارت تبلیغاتی با اشتراک پایه جدید ارائه دهنده استریم در دسترس است. برد اسمیت، رئیس مایکروسافت نیز در هیئت مدیره نتفلیکس حضور دارد.
در ویدیو: مقایسه جریان بزرگ.
در حالی که خرید اکتیویژن بلیزارد همچنان ناظران رقابت در سراسر جهان را آزار می دهد، نگرانی های مشابه ممکن است نقشی در خرید نتفلیکس داشته باشد. مایکروسافت است قبلاً در تجارت پخش تلویزیونی نبود و در نتیجه کسب موقعیت مسلطی به دست نخواهد آورد.
مایکروسافت به صرف هزینه های زیادی برای خریدها معروف است. پس از خرید برنامه ریزی شده اکتیویژن بلیزارد که هزینه ای بالغ بر 69 میلیارد دلار دارد، می تواند با نتفلیکس کاندید بعدی پیش بینی شده باشد. حداقل این چیزی است که خبرگزاری رویترز گزارش می دهد.
یک معامله بزرگ ممکن است در افق سال 2023 باشد: گزارش شده است که نتفلیکس در لیست خرید مایکروسافت قرار دارد. هنوز چیزی امضا نشده است، اما ارائه دهنده استریم می تواند به خوبی در مجموعه مایکروسافت قرار بگیرد. ادغام با سرویس های ایکس باکس ممکن به نظر می رسد.
گزارش: مایکروسافت می تواند نتفلیکس را تصاحب کند
رویترز حدس می زند که مایکروسافت برای نتفلیکس 190 میلیارد یورو می تواند روی میز بگذارد این در حال حاضر شامل حق بیمه 30 درصدی در مقایسه با رتبه فعلی نتفلیکس است (منبع: رویترز). در حال حاضر هیچ کس نمی داند که آیا واقعاً به تصاحب خواهد رسید یا خیر. نه مایکروسافت و نه نتفلیکس در مورد این شایعات اظهار نظری نکرده اند.
مایکروسافت: خرید نتفلیکس آسان تر خواهد بود
برای این گروه، تصاحب نه تنها می تواند خدمت کند جای پایی در تجارت فیلم و سریال، همانطور که قبلاً در مورد رقابت مستقیم اپل وجود دارد. خدمات ایکس باکس حتی می تواند دسترسی بیشتری داشته باشد. همچنین برنامه هایی برای پخش جریانی Xbox وجود دارد.