مایکروسافت باید یک شکست سخت را بپذیرد

از یک طرف، همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن در زندگی عمومی در سال 2021 احتمالاً پول بیشتری را به خزانه‌ها ریخته است. از سوی دیگر، تورم بی رحم و افزایش قیمت انرژی و برق در چند ماه گذشته باعث شده است که خریداران بالقوه به جای خرج کردن آن برای بازی و کنسول، پول خود را پس انداز کنند.

و آخرین اما نه کم اهمیت ترین، جابجایی استارفیلد دلیلی برای کاهش فروش باشد. بازی RPG علمی تخیلی Bethesda در ابتدا قرار بود در نوامبر 2022 منتشر شود، اما به تعویق افتاد و اکنون انتظار می رود در سال 2023 منتشر شود.

ارقام سه ماهه جدید برای بخش ایکس باکس مایکروسافت دقیقاً گلگون به نظر نمی رسد. در مقایسه با سال قبل، بخش بازی حدود 13 درصد کاهش داشته است. این ممکن است به مایکروسافت آسیب برساند، اما قابل انتظار بود.

مایکروسافت ایکس باکس

درآمد ایکس باکس 684 میلیون دلار کاهش یافته است

نگاهی به گزارش های فصلی جاری شرکت های بزرگ نه تنها برای سرمایه گذاران ارزشمند است، بلکه اسناد طولانی اغلب حاوی اطلاعات جالبی برای عموم مردم است.

پس از همه، اخبار خوبی نیز برای گزارش وجود دارد. به گفته مایکروسافت، Xbox Live در سه ماهه گذشته 120 میلیون کاربر ماهانه داشت و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد. و شاید امسال خط تولید Xbox بتواند فروش از دست رفته سال گذشته را جبران کند.



منبع

در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شما می توانید ۶۸۴ میلیون دلار درآمد کمتر کتاب. در حالی که هنوز امکان فروش 5.44 میلیارد دلار آمریکا در طول تجارت کریسمس 2021 وجود داشت، در سال 2022 تنها 4.76 میلیارد دلار آمریکا بود – که با کاهش 13 درصدی مطابقت دارد (منبع: CapEdge).

Xbox Series S + Dead Space Remake را در آمازون تماشا کنید

مایکروسافت اخیرا گزارش های جدیدی را در پایان سه ماهه دوم سال مالی 2023 منتشر کرده است که شامل آمار فروش بخش بازی نیز می شود. و در نگاه اول، قلب بسیاری از مردم باید به شلوار آنها می لغزد. سپس مایکروسافت در پایان سال 2022 دچار شکست شدیدی شد.

به نظر می رسد قیمت برق و گاز دوباره به آرامی در حال کاهش است:

اگرچه کاهش فروش احتمالاً زنگ خطر را برای برخی به صدا درآورد: قابل پیش بینی بود که مایکروسافت در پایان سال 2022 درآمد کمتری نسبت به سال قبل داشته باشد.

سری Xbox در مقابل PS5 – کدام کنسول برتری دارد؟

کاهش فروش Xbox: انتظار می رفت