مالیات بر روی eBay، Airbnb، Vinted & Co.؟ شما باید این را در نظر بگیرید

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

طبق § 23 بند 3 جمله 5 EstG، این سودهای مالی تحت مبلغ 600 یورو مشمول مالیات نیستند. دفترداری مناسب برای اثبات مورد نیاز است. بنابراین توصیه می شود از امسال به بعد فروش خصوصی خود را در لیستی جمع آوری کنید تا ثابت کنید در صورت استعلام هیچ یا فقط سود ناچیزی کسب نشده است.

در 1 ژانویه 2023، “قانون شفافیت مالیاتی پلتفرم” (PStTG) به اجرا درآمد که بر اساس آن اپراتورهایی مانند eBay و Amazon موظفند داده های کاربران را تحت شرایط خاصی به اداره مالیات مرکزی فدرال ارسال کنند.

مقررات مالیاتی برای فروش خصوصی در eBay & Co.

قانون جدید برای جلوگیری از دور زدن سود در eBay and Co از اداره مالیات در نظر گرفته شده است. با داده های دریافتی، ادارات مالیاتی می توانند اظهارنامه های مالیاتی را بررسی کنند و بررسی کنند که آیا «سایر درآمد»، درآمد اضافی یا درآمد تجاری وجود دارد که باید در اظهارنامه مالیات بر درآمد اظهار شود. برای ایمن بودن، باید تمام فعالیت های فروش را از 1 ژانویه 2023 مستند کنید تا به اداره مالیات ثابت کنید که چرا فروش انجام شده است.

قانون جدید هر فعالیتی را که در آن حقوق دریافت می کند، پوشش می دهد. جنب فروش در eBayبه عنوان مثال، Vinted، Hood، Etsy و Shpock، همچنین در مورد محل اقامت است که شما در Airbnb ارائه می دهد. ارائه‌دهندگان موظفند داده‌های کاربرانی را که خدمات خصوصی یا معاملات فروش آنلاین ارائه می‌دهند، منتقل کنند. بنابراین اطلاعات مربوط به فروش خصوصی به اداره مالیات ارسال می شود. با این حال، این برای همه فروشندگان صدق نمی کند، اما فقط در صورتی که از محدودیت های خاصی فراتر رفته باشد.

داده هایی که به اداره مالیات می رود شامل نام، آدرس، مشخصات بانکی و شناسه مالیاتی و همچنین اطلاعات مربوط به درآمد و کارمزد در بستر مربوطه است. این قانون بر فروشندگانی تأثیر می گذارد که به طور حرفه ای در eBay and Co کار نمی کنند. بنابراین داده ها باید به محض اینکه یک پلتفرم منتقل شود بیش از 30 فروش در سال انجام می دهد یا بیش از 2000 یورو عواید از طریق فروش اگر به هر دو مقدار نرسید، هیچ اتفاقی نمی افتد.

eBay & Co.: داده ها به اداره مالیات می رود

اطلاع: قانون جدید هیچ قانون مالیاتی جدیدی معرفی نمی کند. بنابراین، فروش خصوصی اشیاء روزمره در چارچوب معینی از مالیات معاف است. با مقررات جدید، اداره مالیات تنها راه دیگری برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد درآمد دارد. بنابراین اگر گهگاه یک سی دی یا یک تی شرت را به قیمت 2 یورو می فروشید، جای نگرانی نیست. با این حال، به این ترتیب، مقامات مالیاتی می توانند با سرعت بیشتری دلالانی را شناسایی کنند که وانمود می کنند فروشنده خصوصی هستند و در مقادیر زیاد فروش می کنند یا به طور منظم کالاهای لوکس ارائه می دهند.

هر کسی که دوست دارد اتاق زیر شیروانی خود را تمیز کند یا می خواهد چیزی را به صورت آنلاین برای دوستان خود در eBay و دیگر پلتفرم ها بفروشد، از ابتدای سال 2023 باید مراقب باشد: مقررات جدیدی به اجرا گذاشته شده است که طبق آن پلتفرم های آنلاین مانند eBay باید گزارش دهند. داده های مربوط به فروش خصوصی به مقامات مالیاتی. این می تواند منجر به پرداخت مالیات اضافی شود. چگونه می توانید از خود در برابر تله مالیاتی محافظت کنید؟

فروشگاه های آنلاین

هیچ محدودیت مشخصی برای زمانی که فرد دیگر به صورت خصوصی معامله نمی کند، بلکه به صورت تجاری در eBay and Co معامله می کند، وجود ندارد. در عوض، تصمیمات مورد به مورد اتخاذ می شود. فروش تکی و نامنظم عمدتاً معاف از مالیات است. اما به محض اینکه به طور مداوم اقلامی را برای فروش در eBay & Co ارائه می کنید یا چیزهایی را ارزان می خرید تا آنها را با قیمت بالاتری بفروشید، وارد بخش تجاری می شوید، جایی که نه تنها مشمول مالیات می شوید، بلکه تعهدات دیگری نیز دارید. به عنوان مثال با ارائه حق انصراف باید. می توانید اطلاعات بیشتر در مورد تمایز بین ارائه دهندگان تجاری و خصوصی را در eBay یا در Stiftung Warentest بخوانید.

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر

نظرسنجی: بازسازی شده یا نو؟

برای اولین بار، داده های ذکر شده در 31 ژانویه 2024 به ادارات مالیات در آلمان ارسال می شود. این شامل فروش های انجام شده بین 1 ژانویه تا 31 دسامبر 2023 در پلتفرم های مختلف آنلاین است.