ماشین ایکیا با قیمت مضحک: ران های برقی از فروشگاه مبلمان کپی شده است

این ایده اثبات شده و مبتکرانه است: شرکت Luvly ماشین الکترونیکی Luvly 0 را به طور کلی عرضه نمی کند، بلکه بیشتر به قطعات تقسیم می شود. به گفته این شرکت، این باعث صرفه جویی زیادی در فضا می شود. به این ترتیب، 20 نمونه از خودروی L7e در ظرفی قرار می گیرد که به طور معمول فقط می توانید 4 قطعه مونتاژ شده را در آن قرار دهید.

گفته می شود که Luvly 0 2.7 x 1.53 x 1.44 متر و سبک تر از 400 کیلوگرم است. به گفته سازنده، او یکی را ایجاد می کند حداکثر سرعت 90 کیلومتر در ساعت. این تمام چیزی است که برای خروج از شهر در جاده روستایی به نزدیکترین دریاچه لازم است. اینکه Luvly 0 در نهایت چه عملکردی خواهد داشت، هنوز کاملاً مشخص نیست – اما زیاد هم نخواهد بود.

پس از جانشین معنوی BMW Isetta، Microlino، و Opel Rocks-e، Luvly 0 هم اکنون می آید. انتظار می رود مانند Microlino، دومی نیز متعلق به این خودرو باشد. کلاس خودرو L7e، به وسایل نقلیه الکتریکی سبک (LEM). برای انجام این کار، او باید شرایط خاصی را برآورده کند:

وزن بدون بار تا 450 کیلوگرم این وسیله نقلیه دارای 4 چرخ حداکثر توان مفید 15 کیلووات است.

آیا خودروهای کوچک بازگشت خود را جشن می گیرند؟ در نمایشگاه خودرو در شانگهای، VW ID. 2 همه ارائه می دهد:

Luvly 0: وسایل نقلیه الکتریکی سبک در حال افزایش است؟

اگر از قبل نگران این هستید که شهر را مانند قفسه بیلی در گاراژ جمع کنید، نیازی نیست بترسید. تک تک قطعات نباید به شما تحویل داده شود. احتمال آن بسیار بیشتر خواهد بود تولید کنندگان منطقه ای که مونتاژ تک تک قطعات را بر عهده دارند.

اخیراً شرکت های بیشتری به دنبال راه حلی برای کمبود فضای پارکینگ در شهرهای بزرگ هستند. نتیجه خودروهای الکتریکی شهری کوچک و قابل مانور مانند Microlino است. سازنده سوئدی Luvly اکنون یک مفهوم حمل و نقل آزمایش شده را از هموطنان خود در Ikea کپی کرده است تا هزینه ها و اثرات زیست محیطی را کاهش دهد.

مبلمان و اتومبیل: مفهوم حمل و نقل یکسان

این نه تنها در هزینه های Luvly صرفه جویی می کند، بلکه ردپای اکولوژیکی خود را نیز بهبود می بخشد. این یک قیمت بی نظیر را ممکن می کند: Luvly 0 قرار است فقط 10000 یورو هزینه و بنابراین ارزان تر از Microlino است.

در کل با یک شارژ می آیید 100 کیلومتر فاصله – اما باید امکان تعویض دو ماژول باتری در مجموع 6.4 کیلووات ساعت به صورت جداگانه وجود داشته باشد. یعنی کوچولو در هر 100 کیلومتر 6 کیلووات ساعت مصرف می کند.

ویژگی خاص: به اصطلاح “مبادله داغ” امکان پذیر است، به این معنی که می توانید باتری ها را در حین استفاده تعویض کنید. هنوز مشخص نیست که آیا می توان باتری های 15 کیلوگرمی را به صورت جداگانه خریداری کرد و سپس مانند قوطی اضطراری در صندوق عقب 267 لیتری نگهداری کرد یا خیر.

هیچ کس دقیقاً نمی داند که Luvly 0 چه زمانی در آلمان آغاز می شود. پس از همه، شما می توانید از قبل برای LEM ثبت نام کنید بدون تعهد ثبت نام کنید (اینجا به وب سایت سازنده). مدل‌های دیگری نیز در آینده نزدیک دنبال می‌شوند (منبع: Der Standard).



منبع