ماشین الکترونیکی در زمستان: باتری را به درستی ذخیره کنید

اگر یک ایستگاه شارژ سریع همچنان بخواهد جریان زیادی را به طور همزمان به باتری پمپ کند، ممکن است برخورد یون رخ دهد. نتیجه این است از دست دادن ظرفیت و کاهش دائمی برد (منبع: Auto, Motor und Sport).

رانندگی با ماشین الکترونیکی در زمستان: چگونه از باتری محافظت کنیم

اگر پمپ حرارتی نصب کرده‌اید، می‌توانید زمان‌های شارژ را برنامه‌ریزی کنید و اجازه دهید باتری قبل از آن گرم شود. شاید ماشین شما نیز دارای مدیریت هوشمند حرارتی باشد که با آن کار می کند گرما را بین درایو، باتری و فضای داخلی توزیع کنید یا می تواند نقل مکان کند.

اگر شما حداقل در چند دقیقه اول شارژ تهویه مطبوع و گرمایش استرومر را خاموش می کند، ماشین می تواند باتری را گرم کند. برخی از مدل‌ها می‌توانند از برق تازه عرضه شده استفاده کنند، که با این حال، زمان شارژ را افزایش می‌دهد.

برنامه نویسی دیوار خانه شما

تسلا شکست می خورد: ایلان ماسک در اینجا اشتباه محاسبه کرده است

گالری عکس را شروع کنید(8 عکس)

بسیاری از جعبه های دیواری را نیز می توان از قبل برنامه ریزی کرد تا بتوانید ماشین خود را همیشه به شارژر متصل نگه دارید. سپس کامپیوتر سواری قبل از حرکت اطمینان حاصل می کند که هر دو دمای باتری و کابین خلبان با برق از شبکه گرم شدن اراده. بنابراین نه تنها شما، بلکه باتری آن نیز در هنگام شروع به رانندگی گرم است و برای این کار نیازی به خالی کردن باتری کامل ندارید.

باتری را می توان با چند ترفند ساده به راحتی حفظ کرد تا عملکرد باتری تا بهار حفظ شود. لزوماً لازم نیست از ایستگاه های شارژ سریع اجتناب کنید.

با جریان های کم شارژ کنید

برای کسی جای تعجب نیست که دمای محیط بر عملکرد باتری تأثیر می گذارد. همانطور که با گرما، بنابراین باتری نیز در سرما آسیب می بیند. بنابراین باید انتظار داشته باشید که ماشین الکتریکی شما برد را از دست بدهد. ما در مقاله ای خلاصه کرده ایم که چگونه می توانید از ایستادن در کنار جاده با باتری خالی در دمای منفی 10 درجه اجتناب کنید: کلمه کلیدی بازیابی.

با این حال، توجه داشته باشید که این فقط در صورتی کار می کند که برای مدت طولانی با تقاضای برق بالا در حرکت باشید. پس باید بیشتر بمونی در اتوبان یا جاده روستایی رانندگی کنید، راه کوتاه به سوپرمارکت برای آن کافی نیست.

از پمپ حرارتی و مدیریت هوشمند حرارت استفاده کنید

گرما و سرما از بزرگترین دشمنان باتری خودروهای برقی هستند. با توجه به شارژ صحیح می توانید از آسیب های احتمالی در زمستان جلوگیری کنید. در اینجا می توانید دریابید که چه چیزی را باید در نظر بگیرید.

تحرک

باتری های ماشین الکترونیکی در سرما: اثرات

با این حال، مهم است که باتری را به دمای عملیاتی برسانید. برای مثال، می توانید با وصل کردن ماشین الکتریکی به جعبه دیواری خانه (به عنوان مثال از خانه تحرک) بلافاصله پس از رانندگی، از این اطمینان حاصل کنید. آمپر کمتر از باتری هنوز کمی گرم محافظت می کند.

بلافاصله پس از رانندگی شارژ کنید

مثل تو شما همچنین می توانید باتری لیتیوم یون را حفظ کنید و اینکه چه مدت با بهترین مراقبت برای شما دوام می آورد، می توانید اینجا بخوانید:

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر



منبع

اما اگر به طور تصادفی آن را اشتباه بارگذاری کنید برای شما گران تر است آسیب دائمی به باتری باعث. این می تواند به سرعت اتفاق بیفتد، به عنوان مثال، در هنگام شارژ سریع. حتی زمانی که دما گرم است، باید گهگاه از شارژ آهسته‌تر استفاده کنید و این در زمانی که دما زیر صفر است بیشتر صادق است. زیرا فقط چند درجه زیر دمای اتاق، یعنی زیر 20 درجه، فرآیندهای الکتروشیمیایی در سلول های باتری کند می شود و مقاومت الکتریکی داخلی افزایش می یابد.