مادر اوپل آن را به حد افراط می برد

Stellantis در حال حاضر موفقیت واقعی را عمومی کرده است: با پلتفرم جدید STLA Medium این گروه در چند سال آینده پلتفرمیتیس را به سطح کاملاً جدیدی خواهد برد. STLA Medium پایه ای برای مدل های الکتریکی جدید در کلاس های جمع و جور و میان رده می شود. آن را هم می آورند برد بیش از 500 تا بیش از 700 کیلومتر، گروه اعلام کرد. قراره امسال شروع بشه

در اعلامیه پلتفرم جدید، Stellantis فاش می کند که چه چارچوب مهمی است: با حدود 35 میلیون وسیله نقلیه فروخته شده، خودروهای کامپکت و میان رده تقریباً نیمی از کل خودروهای فروخته شده در سراسر جهان در سال 2022 (78.5 میلیون) را تشکیل می دهند. خود Stellantis در حال حاضر 26 مدل در 14 برند (!) خود دارد. که در این دو کلاس در خانه هستند.

در این ویدیو می توانید اولین برداشت کوتاه من از Opel Astra Electric را ببینید:

حتی با این سه نفر Stellantis در تلاش برای توسعه بسیار صرفه جویی می کند. داخل خودرو کم و بیش یکسان است، از بیرون آسانسوری که با هویت برند مطابقت دارد بر روی آن قرار گرفته است – مدل جدیدی دیگر برای نمونه کارها آماده است.

STLA Medium: آیا Stellantis در حال حاضر مانند هیچ خودروی الکترونیکی راه اندازی می کند؟

هر کسی که نگاهی به Opel Rocks-e انداخته یا نگاهی به سیتروئن آمی بیندازد نه تنها دو بار، بلکه سه بار خواهد دید. این سه قلوهای کوچک برقی همه آنها به عنوان وسایل نقلیه موتوری کوچک مشخص شده اند و بسته به مقررات مربوطه، می توان بدون گواهینامه رانندگی کلاس B و از سن 15 یا 16 سالگی رانندگی کرد. آنها مشتریان جوان یا افرادی را هدف قرار می دهند که به خوبی می دانند که به هر حال عملاً فقط در شهر رانندگی می کنند.

در اینجا چند مورد از طراحان 600e آورده شده است به دنبال الهام گرفتن نباشید باید:

  • طراحی: نمای بیرونی بسیار شبیه به 500e کوچک موفق است. حتی لازم نیست به ابعاد کوچکتر توجه کنید. زیرا با فیات 500X عملا طرحی برای بدنه 600e وجود داشت.
  • فناوری: فیات در اینجا از خود استفاده نمی‌کند، اما از مارک‌هایی استفاده می‌کند که زیر چتر Stellantis نیز گرد هم آمده‌اند: موتور الکترونیکی، باتری ولتاژ بالا، ظرفیت شارژ، عملکرد شارژ سریع و برد با Astra Electric Opel یکسان است (به‌طور خلاصه ما تست).
  • نام: فیات قبلاً آن را آماده کرده بود. Fiat Seicento (ایتالیایی برای 600) یک کلاسیک چند دهه است.
  • پلتفرم: فیات 600e بر پایه پلتفرم Stellantis E-CMP ساخته شده است – مانند جیپ اونجر و اوپل موکا ای.

خوب برای مشتریان: در طبقه جمع و جور و متوسط، آنها باید قیمت ها از پشت بام نمی روند. در همان زمان، STLA Medium مقادیر بالایی را برای محدوده ارائه می دهد. بنابراین، مدل های بر این اساس، به ویژه فولکس واگن، باید به شدت وارد رژه شوند. بسته به طراحی پیشنهاد Stellantis، برخی از وسایل نقلیه می توانند به خوبی از آن خارج شوند جذب مشتریان تسلا

حتی اگر نه همه، بسیاری از این مدل ها – یا نسل های جانشین آنها – در آینده بر روی این پلت فرم ساخته خواهند شد. انتظار می رود STLA Medium در همه جا پشت تابلوهای Stellantis بدرخشد.

تحرک – چیزی در حال وقوع است: اتومبیل های الکترونیکی، دوچرخه های برقی، اسکوترهای الکترونیکی، بلیط آلمان به قیمت 49 یورو در اتوبوس و قطار – همه اینها ما را از دو جهت حرکت می دهد. و چه چیز دیگری از نظر تحرک اتفاق افتاده است؟

یکی از جدیدترین نمونه های سیاست ادغام نزدیک برند، این است فیات 600e. این برند سنتی ایتالیایی اخیرا برادر بزرگ خودروی برقی موفق خود را معرفی کرد. او نمونه ای از این است که چگونه سازندگان مجبور نیستند به معنای واقعی کلمه ماشین را برای هر مدل جدید اختراع کنند.

در هر صورت، کارلوس تاوارس، رئیس Stellantis، یک ماشین‌حساب جالب در صنعت خودرو به حساب می‌آید، که می‌تواند هزینه‌ها را در جایی که برخی دیگر فرصت بیشتری نمی‌بینند، صرفه‌جویی کند. با ارائه پلتفرم STLA – علاوه بر برنامه ریزی های متوسط، کوچک، بزرگ و قاب نیز – او نشان می دهد که از این شهرت بیهوده لذت نمی برد.



منبع

مسلماً، این چیز جدیدی نیست که خودروسازان – و به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان محصولات دیگر نیز – به دنبال محصولات از قبل توسعه یافته و طرح های قدیمی هستند تا چندین بار از آنها استفاده کنند. یا دقیقاً مانند سکوهای اتومبیل با یکی طیف وسیعی از مدل ها در ذهن ایجاد یک زیرساخت واحد، که برای همه مناسب است. گروه جوان Stellantis در حال حاضر از این اصل خوب قدیمی استفاده می کند تاج بالا

دو خودروی الکترونیکی فیات: طرح Stellantis با 600e و Topolino درخشید

سازندگان خودروهای الکترونیکی در سراسر جهان به دنبال Stromer مقرون به صرفه هستند. با این حال، تاکنون باتری های گران قیمت اغلب این طرح ها را خنثی کرده اند. امکان دیگر: ساخت پلتفرم هایی که می توانند مکررا و به روش های مختلف مورد استفاده قرار گیرند، که با آن می توان تلاش توسعه هر وسیله نقلیه الکتریکی را به حداقل رساند. Stellantis مادر اوپل نشان می دهد که چگونه این کار را انجام داده است.

اما Stellantis آن را رها نمی کند. به موازات 600e، فیات نام شناخته شده دیگری را به ارمغان آورد: Topolino بازگشته است – به عنوان یک ماشین الکتریکی کوچک. مجهز به باتری 5.4 کیلووات ساعتی، حداکثر سرعت آن به 45 کیلومتر در ساعت می رسد. محدوده به 75 کیلومتر ختم می شود (منبع: Stellantis).

فیات توپولینو کمی شبیه یک اسباب بازی به نظر می رسد – و بسیار شبیه Opel Rocks-e و Citroën Ami است. (منبع تصویر: Stellantis / Fiat)