لاستیک ها چقدر می توانند قدیمی باشند؟ این چیزی است که قانون، TÜV و ADAC می گویند

CES 2023: فولکس‌واگن، مرسدس و شرکای خودروهای الکترونیکی خود را معرفی کردند

با این حال، این همیشه قطعی نیست، زیرا حتی تولید کنندگان معمولاً محدودیت سنی 10 سال را تعیین می کنند. با این وجود، بهتر است با TÜV و ADAC تماس بگیرید و تایرهای قدیمی خود را خیلی زودتر با لاستیک جدید جایگزین کنید. هر دو زمان را تعیین کردند در 6 سالگی در با این حال، اینها تنها توصیه هایی هستند، حتی با لاستیک های قدیمی می توانید بازرسی اصلی را پشت سر بگذارید.

لاستیک های من چند ساله هستند؟

عدد چهار رقمی است بیضی دایره شده، برای آسان تر یافتن آنها، و تقریبی را توصیف می کند تاریخ تولید. در حالی که دو رقم اول نشان دهنده هفته تقویم هستند، می توانید سال را از رقم دوم ببینید. یعنی اگر روی تایر DOT XXXX XXXX 1218 نوشته شده باشد، در هفته دوازدهم سال 2018 تولید شده است. بنابراین لاستیک تقریباً به خوبی نو است.

در تصویر مثال، لاستیک در هفته 38، 2019 ساخته شده است. (منبع تصویر: IMAGO / Steinach)

چرا باید لاستیک ها را عوض کنید؟

وجود دارد بدون مقررات قانونی، که دوره دقیقی را برای تغییر تعیین می کند. فقط حداقل عمق آج 1.6 میلی متری نباید زیر شات شود. از طرف دیگر ADAC حداقل 4 میلی متر و TÜV حتی 6 میلی متر را توصیه می کند. شما می توانید در این راهنما بخوانید که چگونه می توانید این موضوع را روی لاستیک خود بررسی کنید.

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر



منبع با این حال، رها کردن ماشین در گاراژ دیگر لاستیک ها را تازه نگه نمی دارد. اگرچه پروفیل فرسوده نشده است، لاستیک ها آسیب می بینند زیر وزن ماشین. نتیجه اغلب به اصطلاح “صفحه های ایستاده” است.

البته، قبل از اینکه مستقیماً به نمایندگی بروید، باید بدانید که آیا اصلاً نیاز به خرید لاستیک جدید دارید یا خیر. شما می توانید این کار را با عدد DOT در کناره لاستیک ها بستن مخفف عبارت “Department Of Transportation” به معنای وزارت حمل و نقل ایالات متحده است.

البته سوال به تغییر لاستیک های تابستانی و زمستانی نیست، بلکه به این موضوع اشاره می کند که مثلاً یک ست لاستیک تابستانی باید با لاستیک نو تعویض شود. جدای از واضح ترین دلیل، عدم وجود آج، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، گرما و سرما نیز به طول عمر لاستیک خودروها کمک می کند. فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی مقصر هستند خاصیت ارتجاعی و چسبندگی حمله به لاستیک

یک مجموعه لاستیک جدید واقعاً ارزان نیست. بنابراین، تمایل به سوار شدن بر لاستیک در حالی که پروفیل هنوز کافی است آشکار است. در این راهنما می توانید دریابید که چرا این توصیه نمی شود و قانون ترافیک جاده ای (StVO)، TÜV و ADAC در مورد این موضوع چه می گویند.

تحرک

سن لاستیک: چه زمانی باید دمپایی را تعویض کنید؟

پس چه زمانی باید لاستیک ها را تعویض کنید؟

گالری عکس را شروع کنید(10 تصویر)

نتیجه این است که تایرهای سخت شده و ایمن کمتری که در طول سال ها شکننده شده اند. در طول زمان فاقد چسبندگی است، که می تواند یک مشکل واقعی باشد، به خصوص با لاستیک های زمستانی در محیط های مرطوب و سرد. این نه تنها در مورد لاستیک های مستعمل، بلکه در مورد لاستیک های نو که چندین سال است در قفسه های نمایندگی ها هستند نیز صدق می کند. هنگام خرید باید مطمئن شوید که لاستیک نو 3-5 سال بیشتر نیست هستند.