قبل از شروع باید این 7 نکته را بدانید

بسیاری از دوچرخه‌های الکترونیکی بسته به اینکه در حال حاضر به چه چیزی دست می‌زنید یا چقدر به کمک پدال نیاز دارید، حالت‌های مختلف سواری دارند. مانند شروع، حقیقت ساده در اینجا صادق است: هرچه موتور الکتریکی سخت تر کار کند، به نیروی بیشتری برای آن نیاز دارد. یا برعکس: هرچه کمتر پدال بزنید، باتری سریع‌تر خالی می‌شود.

بنابراین، به خصوص در تورهای طولانی تر، باید انعطاف پذیر باشید. اگر دوچرخه برقی شما به طور خودکار قدرت موتور را تنظیم نمی کند، به عنوان مثال هنگام سرازیری نباید اجازه دهید موتور کار کند، زیرا به آن نیازی نیست. شما معمولاً می توانید به راحتی این را از طریق کنترل برنامه یا رایانه دوچرخه الکترونیکی کنترل کنید و بنابراین می توانید برد بیشتری داشته باشید. حتی اگر به یک تور طولانی‌تر می‌روید و در ابتدا پر انرژی هستید: اگر ممکن است خسته‌تر شده‌اید و کمی کمک بیشتری می‌خواهید، مقداری از شارژ باتری را برای راه بازگشت ذخیره کنید.

نکته 7: از تمرین و آموزش راننده استفاده کنید – ایمن تر از متاسفم

از عابران پیاده گرفته تا رانندگان کامیون، همه باید مراقب جاده ها باشند و توجه زیادی به محیط اطراف داشته باشید اگر برای اولین بار است که دوچرخه الکترونیکی می‌کنید و به شتاب ناآشنا و سرعت بالا عادت ندارید، این موضوع بیشتر صادق است. به عنوان مثال، تنها تعداد کمی از رانندگان می توانند در یک نگاه متوجه شوند که آیا شخصی با دوچرخه معمولی یا الکترونیکی در حال نزدیک شدن است – اما فرد دوم ممکن است به طور غیرمنتظره ای به سرعت نزدیک شود. به عنوان یک دوچرخه سوار همیشه در صورت تصادف در معرض خطر هستید و تعداد تصادفات مربوط به دوچرخه های الکترونیکی در حال افزایش است. پس به فکر سایر کاربران جاده باشید و مراقب خود باشید. این شامل کلاه ایمنی نیز می شود، حتی اگر برای دوچرخه های الکترونیکی اجباری نباشد (تا 25 کیلومتر در ساعت).

نکته 2: نگرش صحیح بسیار مهم است

پاییز است، هوا بدتر می شود. دوچرخه سواری اغلب نسبت به بهار و تابستان لذت کمتری دارد. با این حال، در بادهای شدید (سر)، یک دوچرخه الکترونیکی هنوز هم می تواند کمک واقعی باشد قبل از اینکه شاید برای زمستان در زیرزمین ناپدید شود. اما مراقب باشید: اگر برای اولین بار است که یک دوچرخه برقی دو چرخه را امتحان می کنید یا هنوز دوچرخه الکترونیکی تازه خریداری شده خود را سوار نکرده اید. باید بدونی که چیکار میکنی زیرا شما به سختی می توانید دوچرخه سواری را بیاموزید، اما دوچرخه الکترونیکی چیزی بیشتر از یک دوچرخه کلاسیک است. ما داریم 7 نکته برای شما قرار داده است که باید در اولین بار به آن توجه کنید.

نکته 1: توجه در اولویت اول دوچرخه برقی است

مانند دوچرخه، تنظیم زین و دسته آن برای شما بسیار مهم است تا بتوانید راحت بنشینید و حالتی راحت داشته باشید. به طور کلی، زین باید به قدری بالا باشد که فقط یکی داشته باشید خم شدن جزئی در مفصل زانو زمانی که پدال ها در پایین ترین موقعیت قرار دارند داشته باشید. این کار را با هر دو پا امتحان کنید تا بتوانید به راحتی به پدال های سمت راست و چپ برسید.

نکته جالب در مورد دوچرخه برقی این است که می توانید تقریباً بدون زحمت از افراد زیادی دور شوید و به سرعت باد باشید. همچنین می توانید به راحتی با دنده های بالا شروع به کار کنید و از دردسر تعویض دنده نجات پیدا کنید. از این گذشته ، موتور الکتریکی کار را انجام می دهد. با این وجود، در مورد دوچرخه های الکترونیکی با دنده باید آرام باشید همچنین از راهروهای کوچک برای شروع استفاده کنید. این بدان معنی است که موتور الکتریکی باید پشتیبانی کمتری داشته باشد و شما از درایو، زنجیر یا تسمه و باتری خود محافظت می کنید. به خصوص در سفرهای طولانی باید به این موضوع توجه کنید. اگر دوچرخه برقی بدون دنده یا با گیربکس اتوماتیک سوار می‌شوید، البته این کار غیرضروری است.

نکته 4: راحت باشید

این را از خودم می‌دانم: وقتی سوار دوچرخه‌ام هستم و پشت چراغ راهنمایی می‌ایستم، معمولاً تمام مدت یک پایم روی پدال است. سپس به محض سبز شدن دوباره می تواند ادامه یابد. اما مراقب باشید، درایو دوچرخه الکترونیکی نیز می تواند در اینجا شما را فریب دهد. این فناوری تشخیص می دهد که چه زمانی رکاب می زنید و سپس شروع به پشتیبانی از شما می کند. دوچرخه الکترونیکی برای همین است. اما اگر در حال حاضر نمی توانید سوار شوید و فقط وزن کمی روی پدال ها دارید، ممکن است اختلاط ایجاد شود. در این صورت ممکن است جهشی بزرگتر از آنچه که دوست دارید انجام دهید. بنابراین موارد زیر در چراغ راهنمایی با دوچرخه الکترونیکی اعمال می شود: هر دو پا را از روی پدال بردارید یا حداقل دست خود را روی ترمز نگه دارید.

نکته 6: دوچرخه الکترونیکی شما نمی تواند همه کارها را به تنهایی انجام دهد

همانطور که در بالا ذکر شد: از همان ابتدا دور شدن از سایر دوچرخه سواران در چراغ قرمز، فقط سرگرم کننده است. اما در اینجا واقعاً باید مراقب باشید. بسته به سرعت واکنش موتور دوچرخه الکترونیکی شما، ممکن است سریعتر از آنچه می خواهید شروع کنید. به عنوان مثال، در طول آزمایش Cowboy 4 ST، در یک تقاطع منتظر بودم که یک ماشین از چراغ قرمز عبور کند. اگر در چنین شرایطی شروع به رانندگی کنید، به محض اینکه چراغ دوچرخه شما سبز شود، می تواند واقعاً سفت شود. تو بهتره قبل از پدال زدن یک لحظه صبر کنید

تنظیمات زیادی برای ارتفاع و زاویه صحیح فرمان وجود دارد که به نیازها و سلیقه شخصی نیز بستگی دارد. نمی توان به طور کلی گفت که چه چیزی ایده آل است. مگر اینکه شما قصد مسابقه دادن داشته باشید، او باید با این حال، دسته ها کمی بالاتر از زین هستند بودن.

نکته 3: از چرخ دنده های دوچرخه الکترونیکی خود استفاده کنید – در صورت وجود

می گویند دوچرخه سواری را فراموش نمی کنی. اما دوچرخه فقط یک دوچرخه نیست، حداقل از زمانی که دوچرخه های الکترونیکی وجود داشته اند. هرکسی که برای اولین بار روی دوچرخه با موتور الکتریکی می نشیند، به سرعت متوجه تفاوت خواهد شد. ما نکاتی را برای اولین سفر شما با دوچرخه الکترونیکی جمع آوری کرده ایم که شما را با خیال راحت به مقصد می رساند.

اولین بار با دوچرخه برقی: این نکات شروع خوبی را تضمین می کند

جزئیات دوچرخه الکتریکی VanMoof V

نکته 5: هنگام ایستادن پاها را پایین بیاورید

اینها تنها چند نکته است که امیدواریم در اولین دور خود در دوچرخه برقی به شما کمک کند. با این وجود، خیلی چیزها جمع شده اند، زیرا زمانی که برای اولین بار سوار دوچرخه برقی می شوید، تفاوت قابل توجهی ایجاد می کند. اگر می خواهید در امنیت باشید، می توانید ابتدا یک دوره رانندگی دوچرخه الکترونیکی را نیز بگذرانید. در آنجا همه چیزهایی را که برای شروع موفق با دوچرخه الکترونیکی جدید نیاز دارید، یاد خواهید گرفت. پیشنهادهایی در برخی از فروشندگان دوچرخه یا در باشگاه های دوچرخه یا ترافیک در منطقه شما وجود دارد. فقط از آنجا بپرسید، هیچ شرمی در ایمن بازی کردن وجود ندارد.



منبع

با VanMoof V، سازنده هلندی یک دوچرخه الکترونیکی جدید در آستین خود دارد: