از نظر فنی، خودروهای الکتریکی تسلا اغلب به عنوان پیشرو در صنعت در نظر گرفته می شوند. با این حال، طبق یک مطالعه اخیر، پیشگام خودروهای الکترونیکی دیگر نمیتواند در خط مقدم بازی کند، بهویژه زمانی که صحبت از دستیاران راننده بسیار تحسینشده پیشین به میان میآید، و اکنون رقابت در حال فروکش کردن است. ایلان ماسک، رئیس تسلا، به رانندگان نیز یک قرص تلخ می دهد.

تسلا حذف شد؟ دیگر برندهای خودروهای الکترونیکی دور می شوند
با آزمایشات خود، سازمان مصرف کننده ایالات متحده یک نمای کلی از آنچه برنامه های ارائه دهندگان مختلف می توانند انجام دهند ارائه می دهد. از سوی دیگر وجود دارد بدون ادعای کامل بودن مشابه تست خودرو ADAC، فقط خودروهایی که در طول دوره آزمایشی در دسترس CR هستند، آزمایش می شوند. علاوه بر این، تنها خودروهایی در نظر گرفته میشوند که در آنها دستیارهای حفظ خطوط و فاصله میتوانند به صورت موازی کار کنند.
تسلا از زمان معرفی عملاً روی بهبود سیستم های خود کار نکرده است. اگرچه توابع جدید معرفی خواهند شد، اما آنهایی که قبلاً شناخته شده بودند دیگر تغییر قابل توجهی نخواهند داشت. پس از این همه زمان، خلبان خودکار هنوز اجازه فرمان مشترک را نمی دهد و هیچ نظارت واقعی بر راننده ندارد. جیک فیشر، مدیر تست خودرو CR (منبع: Consumer Reports) گفت: در حالی که سایر خودروسازان سیستمهای کروز کنترل تطبیقی و هشدار خروج از خط خود را تکامل دادهاند، تسلا عقب افتاده است.
اما این برای رانندگان تسلا کافی نیست، دستیاران رانندگی احتمالاً در سال های آینده برای بسیاری از افراد سردرد ایجاد خواهند کرد. در حالی که ایلان ماسک اخیراً اعداد فعلی تسلا را اعلام کرده است، مدیر عامل شرکت به آن اشاره کرد صاحبان مدل های قدیمی جدیدترین سخت افزار را ندارند باید به بسته به اصطلاح کامل خودران (FSD) امیدوار بود. ماسک هنگام بازجویی اظهار داشت:
آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.