ID.3 اولین خودروی الکتریکی از سری ID فولکس واگن است و به همین دلیل چند سال از عمر آن می گذرد. اولین فیس لیفت در سال 2023 ارائه می شود – که شرکت مستقر در وولفسبورگ هزینه اضافی زیادی خواهد داشت.
ID.3 فیس لیفت: فولکس واگن پول بیشتری برای خودروی الکتریکی می گیرد
استرومر تا بهار آینده به طور رسمی در معرض دید عموم قرار نخواهد گرفت. اما فولکس واگن قبلاً جزئیات مهم را اعلام کرده است:
- سیستم آنبرد آخرین نسخه نرم افزار را دریافت می کند و به این ترتیب است بهروزرسانیهای هوایی را مجاز کنید.
- در آینده تجهیزات استاندارد شامل الف نمایشگر 12 اینچی، صندوق عقب قابل افزایش و کنسول وسط با جا لیوانی.
- توسط Plug & Charge ID.3 باید بتواند با راحتی بیشتری برق تازه را در ایستگاه شارژ تامین کند.
- با پرداخت هزینه اضافی، عملکردهای جدیدی مانند «دستیار مسافرتی» وجود دارد که به گفته فولکسواگن، با هوشمندی ازدحام کار میکند. آنها می خواهند بر ویژگی های شبکه ای نسل بعدی تکیه کنند.
به گفته Electrive، انتخاب مواد با کیفیت بالاتر در این واقعیت منعکس شده است که ID.3 در حال حاضر با حداقل رینگ های آلیاژی 18 اینچی در نسخه اصلی ارائه شده است. تاکنون فولکسواگن فقط تصاویر طراحی را نشان داده است:
قیمت بالاتر، برد کمتر؟ VW اولویت های اشتباهی دارد
علاوه بر قیمت گزاف، نکات منفی نیز وجود دارد: با توجه به وضعیت فعلی، فولکس واگن انتظار دارد اولین ID.3 در نسخه 2023 در اولین نسخه در نسخه 2023 در دسترس قرار گیرد. سه ماهه چهارم 2023 تا بتواند تحویل دهد. اگر اکنون می خواهید سفارش دهید، باید قدرت ماندگاری زیادی داشته باشید.
ID.3 هنوز واقعا قدیمی نیست. اما اولین تجدید نظر جامع تر – که در اصطلاح صنعتی لیفت صورت نامیده می شود – در انتظار است. علاوه بر چند ویژگی و طراحی جدید، این ویژگی یک چیز خاص را به همراه دارد: افزایش شدید قیمت. از قیمت پایه برای ماشین الکتریکی جمع و جور به 43995 یورو افزایش می یابد. قبلاً با حدود 38000 یورو شروع می شد. فولکسواگن اکنون 6000 یورو اضافههزینه میخواهد.
علاوه بر این، تغییرات ID.3 می تواند منجر به انحراف در مصرف و محدوده شود. VW می نویسد: «مصرف WLTP و اطلاعات محدوده ممکن است به دلیل توسعه بیشتر طرحی که در بالا توضیح داده شد، خودروها از مقادیر مشخص شده فعلی متفاوت باشند تا 2 درصد منحرف شود.» اگر این یک انحراف به سمت بالا بود، احتمالاً به همین شکل فروخته می شد. بنابراین ما فرض می کنیم که محدوده در ID.3 جدید تا حدودی کوتاهتر خواهد بود.
علاوه بر این، طراحی استرومر بازنگری شده است، باید “بالغ” به نظر برسد و به مواد با کیفیت بالاتر مجهز شود. فولکسواگن در حال حاضر پیشسفارشها را از طریق پیکربندی میپذیرد. توبه ارائه شده است پنج نسخه ID.3: نسخه اولیه جلا داده شده Life، Business، Style، Max و Tour. فقط دومی به باتری بزرگ 77 کیلووات ساعتی مجهز شده است.
با قیمت بالاتر، VW هیچ لطفی به ID.3 خود نمی کند: