فقط خودروهای الکترونیکی؟ رئیس جدید فولکس واگن ترمز می گیرد

حتی با سوخت الکترونیکی، یک خودروی الکتریکی انتخاب بهتری است:

چرا فولکس‌واگن همچنان به خودروهای الکتریکی متکی است؟

با ساخته های دست بشر موتورهای احتراقی مانند بنزین و دیزل می توانند با سوخت الکترونیکی کار کنند، اما گازهای خروجی اگزوز مضر کمتری نسبت به زمانی که با سوخت های کلاسیک کار می کنند منتشر می کنند. مشکل: برخلاف خودروهای برقی باتری دار، هنوز گازهای خروجی از اگزوز وجود دارد، البته کمتر.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید

در فولکس واگن، همه علائم به خودروهای الکترونیکی اشاره می کنند – در واقع. با هربرت دیس، یکی از نیروهای محرک گروه و مردی که همیشه خودروهای برقی خالص را ترجیح می داد تا چند روز دیگر ترک خواهد کرد. جانشین او، رئیس پورشه، اولیور بلوم، همه چیز را متفاوت می بیند.

الیور بلوم، رئیس جدید فولکس‌واگن: سوخت‌های الکترونیکی از جدول خارج نمی‌شوند

تغییر زمان در فولکس واگن قریب الوقوع است. پس از حدود چهار سال در راس گروه، هربرت دیس در اول سپتامبر ترک می‌کند. جانشین او الیور بلوم است که از سال 2015 مدیرعامل پورشه بوده است. هر دو در مارک های مربوطه خود، Diess نیز در کل گروه، دارند توسعه ماشین الکتریکی با ترویج – و با این حال دیدگاه ها متفاوت است. تحت مدیریت بلوم، فولکس‌واگن می‌توانست نکات بسیار متفاوتی نسبت به قبل در مورد خودروهای الکتریکی ایجاد کند.

منتقدان همچنین سوخت های الکترونیکی را متهم می کنند تولید به برق زیادی نیاز دارد، بنابراین آنها ناکارآمد هستند و تاکنون مقادیر لازم تولید نشده است. رئیس برکنار شده VW، Diess یکی از این منتقدان است و در زمان خود گروه را با BEVs هماهنگ کرده است.

زیرا رئیس تعیین شده فولکس واگن پتانسیل کاملاً متفاوتی را در به اصطلاح e-fuels نسبت به سلف خود می بیند. چند روز قبل از اینکه بلوم هدایت فولکس‌واگن را بر عهده بگیرد، در مصاحبه‌ای با Automobilwoche صحبت کرد برای سوخت های مصنوعی (از طریق Mirror). او استدلال می کند که اهداف اقلیمی توافق پاریس را نمی توان تنها با تحرک الکتریکی به دست آورد.

از طرف دیگر بلوم آنها را می بیند سوخت های مصنوعی به عنوان یک مکمل ارزشمند برای چندین دهه آینده موتورهای احتراقی در ناوگان وسایل نقلیه وجود خواهد داشت که می توانند به شیوه ای سازگارتر با آب و هوا کار کنند.

چند هفته و ماه های آینده باید نشان دهند که فولکس واگن چگونه به خودروهای الکتریکی ادامه می دهد، پس از اینکه بلوم صندلی اجرایی را به دست گرفت. با این حال، به سختی می توان انتظار چرخش واقعی در فولکس واگن را داشت. به هر حال، این گروه با خودروهای الکترونیکی خود به موفقیت های بزرگی دست یافته است. چه محدوده ID در VW، چه اشکودا Enyaq iV یا پورشه تایکان، همه آنها این را نشان می دهند. مشتریان و تولیدکنندگان بدون دلیل به خودروهای الکترونیکی اعتماد نمی کنند – بلوم به عنوان رئیس پورشه باید این را بداند.



منبع