یکی از سخنگویان گروه متا این برنامه ها را تایید کرده است، اما نخواسته وارد جزئیات شود. به گفته وی، فیس بوک «همیشه علاقه مند به کمک به توسعه دهندگان برای فروش برنامه های خود بوده است. توسط “گزینه های جدید” خواهد شد افزایش رقابت در این زمینه.
فروشگاه برنامه خود برای اندروید در راه است
حتی اگر فیسبوک بهطور مستقیم فروشگاه برنامه راهاندازی نکند، احتمالاً باید از گزینه دانلود برنامهها به عنوان نوعی از آن استفاده شود رقابت جدید برای فروشگاه Play گوگل تاسیس شود. بر اساس گزارش ها، متا بر اساس مقررات جدید اتحادیه اروپا به نام قانون بازارهای دیجیتال (DMA) است که انتظار می رود بهار آینده به طور کامل اجرایی شود.
طبق مقررات، گوگل و اپل با فروشگاه های اپلیکیشن خود به عنوان دروازه بان تعریف می شود. آنها باید مجبور شوند روش های جایگزین برای دانلود برنامه ها را مجاز کنند. باید از صدور صورتحساب و مجوز اجباری درون برنامهای توسط Google یا Apple جلوگیری شود.
فیس بوک می خواهد خود برنامه های اندرویدی تبلیغاتی را میزبانی کند، بنابراین یک تغییر مسیر ساده به فروشگاه Play نیست. گفته می شود، فیس بوک در حال حاضر به توسعه دهندگان برنامه وعده نرخ تبدیل بالاتری می دهد. در ابتدا، به نظر می رسد فیس بوک نیز آن را می خواهد بدون اشتراک درآمد درون برنامه ای غالب شود (منبع: The Verge).

گروه متا که اینستاگرام و واتس اپ را نیز در اختیار دارد، در حال برنامه ریزی یک قالب تبلیغاتی کاملاً جدید از طریق شبکه فیس بوک خود است. با توجه به وضعیت فعلی دانش، کاربران در اتحادیه اروپا باید روی چنین تبلیغی کلیک کنند برنامه ها را برای گوشی یا تبلت اندرویدی خود دانلود کنید می توان. این قالب را می توان با چند برنامه در پایان سال آزمایش کرد و بعداً گسترش داد.
گروه فیسبوک متا در حال برنامه ریزی نوعی فروشگاه اپلیکیشن برای اندروید است. طبق این طرح، کاربران در اتحادیه اروپا باید بتوانند تبلیغات خود را با اپلیکیشنهای جدید ذخیره کنند. پسزمینه قوانین جدید اتحادیه اروپا است که برای تضمین رقابت بیشتر در بازار فروشگاه برنامهها در نظر گرفته شده است.

فیس بوک: دانلود برنامه های اندروید از طریق تبلیغات
چه اندروید چه iOS: این برنامه ها ارزشش را دارند.