غول مبلمان با خریداران آنلاین مشکل دارد

ایکیا یکی از موفق ترین فروشگاه های مبلمان در جهان است و آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما همه چیز در فضای آنلاین چندان خوشایند به نظر نمی رسد. هر کسی که از فروشگاه آنلاین Ikea سفارش می دهد اغلب باید صبور باشد – و در نهایت ناامید می شود. به نظر می رسد حتی عواقب قانونی نیز مستثنی نیست.

Ikea خود را احمق می کند: تحویل آنلاین لغو شد – زیرا یک مورد گم شده است

اما حتی موارد فردی نیز در یک نقطه جمع می شوند. در بهترین حالت، Ikea باید فرآیند حمل و نقل و مدیریت کالا را تحت بررسی کامل قرار دهد.



منبع

اما در Ikea، ظاهراً رویکرد سختگیرانه به این معنی است که آنها تمایل به ارسال چیزی ندارند و سفارشات لغو می شوند. سپس پول برگردانده می شود، اما هنوز به خوبی دریافت نشده است. در Trustpilot شکایات را جمع می کند مشتریان ناامید بر اساس Wirtschaftswoche، 74 درصد فروشگاه آنلاین Ikea را “نارضایت بخش” ارزیابی کردند. نه تنها یک دلیل برای لغو سفارشات، بلکه تعداد زیادی از شکایات وجود دارد – اما عدم در دسترس بودن نیز اغلب یکی از آنهاست.

وکیل: رویکرد Ikea “از نظر جسارت قابل پیشی گرفتن نیست”

طبق گزارشات مشتریان، هرکسی که به صورت آنلاین از Ikea سفارش می دهد باید برای یک بازی صبر آماده باشد – و در نهایت اغلب ناامید می شود: Ikea باید به طور مرتب سفارش های آنلاین بزرگ و کوچک را ابتدا بپذیرد، پول اقلام را جمع آوری کند و سپس آن را تحویل دهد. کل حمل و نقل را لغو کنید – چون الف تنها مورد موجود نیست است.

برای وکیل هاگن هیلد، وکیل متخصص برای قانون فناوری اطلاعات، یعنی اقدام غول مبلمان یک پوچ است. Ikea تأییدیه های سفارش را ارسال می کند، مشتریان پیشاپیش پرداخت می کنند. بنابراین Ikea انعقاد قرارداد را تأیید می کند و نمی تواند به سادگی از تجارت خارج شود. این وکیل می گوید: «جایز نیست که مشتری اول پرداخت کند و بعد به عنوان فروشنده در نظر بگیرد که آیا می خواهید عقد را قبول کنید یا خیر».

به نظر می رسد اصلاً مهم نیست که یک کمد کامل باشد یا فقط یک برس ظرفشویی با قیمت هنگفت 70 سنت – مانند مورد سردبیری در Wirtschaftswoche که گفته شد کل سفارشش بیش از 200 یورو هزینه دارد. وقتی از Ikea پرسیده می شود، این را بیان می کند “عموماً هیچ تحویل جزئی سفارش بسته وجود ندارد” ارسال. در واقع قابل ستایش است، به عنوان یک مشتری فقط باید به اطراف آمازون نگاه کنید تا ببینید: ارسال اقلام از یک سفارش در همان بسته مزایای غیرقابل انکاری دارد.

Ikea این اتهامات را نمی پذیرد: “نمایندگی که ما محصولاتی را در فروشگاه آنلاین خود به نمایش می گذاریم که نداریم، با واقعیت ها مطابقت دارد.” را محصولات ارائه شده “در حال تولید و در توزیع” هستند. با این حال، مشکلات مربوط به در دسترس بودن پذیرفته می شود: با توجه به وضعیت پر تنش کالا در سراسر جهان، سفارشات به طور فزاینده ای با استفاده از فناوری خودکار پردازش می شوند. در موارد فردی، تحت این شرایط، ممکن است اتفاق بیفتد که کل یک سفارش لغو شود و امکان جستجوی راه حل فردی وجود نداشته باشد.»

هنوز هم می توانید با مبلمان قدیمی Ikea خود چیزی به دست آورید:

Ikea از خود دفاع می کند: گلوگاه های تحویل و مشکلات در موارد فردی پشت آن است

آرندت ناگل، همکار در صنعت، از این هم فراتر می‌رود: اگر این شرکت مشتریان را درباره موجودی کالایی که حتی ندارد، گمراه کند، ممکن است تحت قانون رقابت با مشکل مواجه شود. اینکه Ikea با ارجاع به یک مقاله در دسترس از کل تجارت خارج می شود “بی نظیر در جسارت”وکیل گفت.