یک نکته جدید از آلمان: Microlino قرار بود در سال 2022 وارد بازار شود، اما کاملاً جواب نداد. مینی ماشین الکتریکی جدید را می توان از قبل سفارش داد. اگر او آشنا به نظر می رسد: جای تعجب نیست! از نظر بصری، مسیر کروی بسیار یادآور Isetta خوب قدیمی BMW با یک درب جلو است. هر کسی که هنوز مدل طراحی را بشناسد و دوست داشته باشد، مطمئناً می تواند چیزی از Microlino به دست آورد. برای بسیاری دیگر او احتمالا به جای انحراف طعم عجیب برجسته شدن
خدا را شکر تا اینجا فقط یک مفهوم بوده است: تویوتا با اولین خودروی الکتریکی bZ4X خود به اندازه کافی دیر شروع کرد و احتمالاً به اندازه کافی با استراتژی الکتریکی خود برای جلوگیری از چنین شکست هایی همکاری دارد. خودروی الکترونیکی به نام Rhombus در سال 2019 به عنوان یک مفهوم برای برآوردن نیازهای حرکتی افرادی که پس از سال 1990 متولد شده اند ارائه شد – برای من تقریباً یک توهین شخصی بود. از آن به بعد ساکت شده است. فقط بمان امیدواریم که این پیش نویس به طور ناگهانی دوباره در دیگر خودروهای الکترونیکی برنامه ریزی شده ظاهر نشود.
ماشینهایی هستند که برای فکر کردن به آنها نیازی به تصادف نیست: نمیخواهم نگاه کنم، اما نمیتوانم به آنها هم نگاه کنم. بسیاری از مدل ها ذاتاً محکوم به یک جوجه اردک زشت هستند. مدرن ها نیز وجود دارد خودروهای الکترونیکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ما 9 مورد از بدترین شکست های سلیقه ای را برای شما گردآوری کرده ایم. اما فراموش نکنید: هیچ بحثی در مورد سلیقه وجود ندارد، بنابراین اگر ماشین رویایی شما اینجا ظاهر شد: البته هنوز هم می توانید فکر کنید عالی است.
در آن تمام شکوه مشکوک آن Cybertruck تسلا فقط در مشخصات خود ظاهر می شود. من در واقع طرفدار خطوط واضح هستم، یک ماشین زیبا باید لبه هایی داشته باشد – خطوطی که چشم را هدایت می کند. متأسفانه تسلا با Cybertruck خود به طرز چشمگیری ثابت می کند و امیدوارم یک بار برای همیشه شما نیز بتوانید در آن زیاده روی کنید. اتفاقاً، این هیولای آینده نگر یا به دلیل غیر متعارف بودن آن به صورت آنلاین مورد علاقه است یا به عنوان تلاشی برای آماده شدن برای آخرالزمان زامبی ها مورد تمسخر قرار می گیرد. من بیشتر به یاد گرافیک های هیجان انگیز از Star Wars: Episode 1 – Racer می افتم، اما متأسفانه بدون جایزه نوستالژی – و تسلا نیز نمی تواند معلق باشد.
یک داستان موفقیت آمیز که به نظر من غیرقابل درک است: ID.3 از VW. به عنوان اولین مدل از سری ID های بسیار موفق فولکس واگن، این خودروی الکترونیکی را می توان بیشتر و بیشتر در جاده های آلمان مشاهده کرد. قابل درک است که سازندگان در حال آزمایش چیزهای جدید با خودروهای الکتریکی خود هستند. به هر حال، پیشرانه الکتریکی امکانات کاملا جدیدی را ارائه می دهد، به عنوان مثال با فاصله بین دو محور. با این حال، با ID.3، فولکسواگن اوایل نشان داد: امتحان کردن چیزها همیشه به چیز خوبی منجر نمی شود. برادر گروه Cupra Born در همان پلتفرم به لطف جزئیات بسیار زیباتر است.
خودروسازان از سرتاسر جهان با مدلهای جدیدی برای خودروهای برقی روبهرو میشوند. هر تلاشی نمی تواند موفقیت آمیز باشد. با این حال، برای برخی باید از خود بپرسد: چگونه می توان این طرح ها را تایید کرد؟ در اینجا زشتترین خودروهای الکتریکی را انتخاب میکنیم که از خود میپرسید: آیا میخواهم نگاه کنم و آیا هنوز هم میتوانم به دور نگاه کنم؟
به یکی دیگر از انحرافات طراحی آلمانی رسیدیم: Opel Rocks-e. آنچه میتوانید در مورد خیابان برقی کوچک شهری بگویید: حداقل برای بازار آلمان، جایی که رانندگان برای دههها به چیزی کوچکتر از اسمارت عادت نکردهاند، نوآورانه است. بدون شک یک ماشین کوچک برای برق و ترافیک شهری نیز منطقی است. برای مثال اسمارت و مینی نشان میدهند که کوچک بودن به معنای ناخوشایند نیست. اوپل هنوز عملکرد متعادل کننده را مدیریت نکرده است. Rocks-e قبل از هر چیز یک محصول ارزان برای رانندگان تازه کار است – و متأسفانه می توانید بگویید.
رنو توئیزی در حال حاضر یک دست قدیمی در بین خودروهای الکتریکی است. این خودروی شهری از سال 2012 در آلمان عرضه شده است. از آن زمان تقریباً آن را ندیده ام – و شکایتی هم ندارم. به نظر میرسد که رنو همهچیز را میشناسد ویژگی های وارونه سازی معقول خودرو: بزرگترین سازه ممکن با حداقل بازده فضا در فضای داخلی. هر کسی که می خواهد – یا می تواند – این را درک کند.
خودروی الکترونیکی با ظاهری مشکوک که احتمالاً رایجترین خودروی انتخابی ما در جادههای آلمان است: BMW i3. برای باواریاییها، او زودتر از هر تولیدکننده آلمانی دیگری برق را باز کرد. او با جلوی کوتاه و برداشت کلی ناشیانه اش متمایز است در سبد BMW، با این حال، نسبتا منفی است خارج از اینجا. مینی درهای عقب نیز میتوانستند بدون جایگزینی حذف شوند، اگر i3 حداقل جلوه پیچیدهتری به نمایش میگذاشت. پس از همه: از تابستان 2022، این هیولا به پایان رسیده است.
میدانم که این احتمالا بحثبرانگیزترین ورودی در این فهرست است، اما من فقط به خودروهای الکترونیکی باواریا علاقهمند نیستم: از این نظر، iX نماینده کل سری i است که تحت آن خودروهای الکترونیکی در بی ام و اجرا . سازنده باواریایی آنها را داشت فرصتی برای خلاص شدن از شر کلیه BMW در خودروهای الکترونیکی خود – شما به توری رادیاتور نیاز ندارید. تصمیمی بر خلاف آن گرفته شد، به نظر من انتخاب اشتباهی بود. حتی پاپ خودرو فردیناند دودنهوفر هم نمیفهمد که تشنج به ظاهر معمولی BMW در استرومرن چسبیده است.
این چیه لطفا سیتروئن AMI ظاهراً یکی از نزدیکان Rocks-e از اوپل است. این تعجب آور نیست زیرا هر دو برند اکنون زیر چتر Stellantis متحد شده اند. در حالی که اوپل بیشتر به سادگی متکی است، سیتروئن می خواهد با AMI منحصر به فرد امتیاز بگیرد. از نظر بصری، وسیله نقلیه الکتریکی کوچک باید سازگار باشد، همانطور که ما آن را از بازی های مسابقه ای می شناسیم. با شعله و پرچم روی درها یا در استتار – اگر به آن نیاز دارید، لطفاً. تاکنون تنها یک مفهوم، نوع بالا AMI Buggy است. یک وسیله نقلیه آفرود پر جنب و جوش و کوچک نیز تا حدودی متناقض به نظر می رسد.