برای سامسونگ با این حال، همه چیز در Q4/22 تلخ به نظر می رسید. این شرکت به رتبه دوم سقوط کرد و در جایگاه اول قرار گرفت 15 درصد سهم بازار. در مقایسه با سه ماهه مشابه سال گذشته، فروش 16 درصد کاهش یافته است. یک پرتو کوچک امید: در تمام بازارهای دیگر خارج از آمریکای شمالی، سامسونگ رتبه اول را حفظ کرد.
کاربران گوشی های هوشمند به اندازه کافی مصرف کرده اند. اگر قبلاً هر 12 یا 24 ماه یک بار خود را با یک دستگاه جدید درمان می کردید، این روزها طول عمر بسیار طولانی تر است. این امر به همراه شرایط سخت اقتصادی باعث کاهش بازار گوشی های هوشمند می شود.
بزرگترین تولید کننده گوشی های هوشمند: اپل از سامسونگ پیشی گرفت
سامسونگ شماره 1 است و بقیه در رتبه های بعدی قرار دارند: رتبه بندی در بازار گوشی های هوشمند در واقع مشخص است. اما اخیراً موج تغییر کرده است و بزرگترین رقیب سامسونگ، از همه چیز، توانسته است از آن عبور کند: اپل. این پیروزی ممکن است موقتی باشد، اما باید به سامسونگ فکر کند.
در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سه ماهه چهارم 2022 19 درصد کاهش یافته است. این نتیجه ای است که محققان بازار در Counterpoint Research به آن رسیده اند. اپل برنده شد: کالیفرنیایی ها با فروش قوی خانواده آیفون 14 توانستند سامسونگ را پشت سر بگذارند 23 درصد سهم بازار امن (منبع: Conterpoint Research).
در کنار Oppo، اپل تنها شرکتی بود که توانست در ماه های بین اکتبر تا دسامبر 2022 رشد نشان دهد.
افتخار جدید گوشی های هوشمند سامسونگ:
تلفن های همراه تاشو نمی توانند با آیفون مقابله کنند
جای تعجب نیست که اپل در سه ماهه چهارم رشد قوی داشته است. در ماه سپتامبر، سازنده به طور سنتی نسل جدید آیفون را ارائه می دهد که سپس میلیون ها فروخته می شود. با این حال، در سه ماهه بعدی، سامسونگ معمولاً دوباره جلوتر است. با این وجود، سامسونگ باید به شکست فکر کند. به نظر می رسد که رهبر این صنعت تا پایان سال در حال تمام شدن است. تلفن های همراه تاشو از سری Fold و Flip نمی توانند (حداقل هنوز) با آیفون رقابت کنند.