شما می توانید در مورد آن انجام دهید

شما می توانید ویدیوی کامل LTT را در اینجا مشاهده کنید:

با کمی خوش شانسی، کاربران لپ تاپ می توانند تنظیمات مربوطه به نام “Sleep State” یا “S3 Sleep” را تنظیم کنند. در بایوس دستگاه شما یافت می شود – اما اکثر دستگاه های مدرن نیز فاقد این گزینه هستند.

به دنبال نکات کاربردی بیشتری هستید؟

لینوس سباستین (Linus Tech Tips) یوتیوبر فناوری و کارمندانش نیز تحت تأثیر این مشکل قرار گرفتند و موضوع را بررسی کردند. تحقیق دشوار بود، اما پس از مدتی یک مظنون شناسایی شد: Windows Modern Standby – همچنین به عنوان خواب S0 شناخته می شود.

مایکروسافت ویندوز 11 صفحه اصلی | 1 دستگاه | 1 کاربر | کد فعال سازی کامپیوتر از طریق ایمیل

نسخه:ساخت 22H2

مجوز:نسخه کامل

یک راه دیگر:

  • به تنظیمات سیستم ویندوز خود بروید.
  • روی “سیستم” کلیک کنید.
  • به قسمت فرعی «وصل شده و صرفه جویی در انرژی» بروید.
  • روی «تنظیمات برق اضافی» در سمت راست کلیک کنید.
  • در پنجره جدیدی که ظاهر می شود، “انتخاب کنید هنگام بستن رایانه چه اتفاقی بیفتد” را فشار دهید.
  • اکنون در قسمت «هنگام بسته شدن» به جای «صرفه جویی در انرژی»، «Hibernate» را برای عملکرد باتری و شبکه اصلی انتخاب کنید و تغییر را ذخیره کنید.

در گذشته، کاربران باهوش ویندوز می‌توانستند این مشکل را به سادگی با دستور دادن به دستگاه خود در تنظیمات سیستم برطرف کنند تا به محض اینکه به حالت خواب رفت، از شبکه جدا شود. با این حال، این گزینه در نهایت به عنوان بخشی از به روز رسانی ویندوز حذف شد. با این حال، این گزینه همچنان می تواند از طریق یک ورودی در خط فرمان یا تغییر در ورودی رجیستری مربوطه تغییر کند. اما در اینجا نیز مایکروسافت از طریق پچ به آن پایان داد.

با این حال، راه بسیار ساده‌تری برای دور زدن مشکل وجود دارد – حداقل امیدواریم: به گفته لینوس سباستین، برای کاربران لپ‌تاپ کافی است کابل برق را از لپ‌تاپ خود جدا کنند. قبل از آن را ببندید و در حالت آماده به کار قرار دهید. لپ تاپ تشخیص می دهد که شارژ نمی شود و بنابراین به طور خودکار اتصال شبکه را هنگامی که وارد حالت آماده به کار می شود غیرفعال می کند.

این حالت آماده به کار این را تضمین می کند CPU در حالت بیکار روشن می ماند و به شبکه متصل می شود. ایده پشت آن: حتی در این حالت، لپ‌تاپ می‌تواند برخی از وظایف را در پس‌زمینه پردازش کند، مانند دریافت اعلان‌ها یا نصب به‌روزرسانی‌های ویندوز.

مشکل این راه حل: ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا لپ تاپ شما بیدار شود.

در حالی که باگ‌های ویندوز رایج هستند، مایکروسافت معمولاً بزرگترین اشتباهات را ظرف چند هفته برطرف می‌کند – اما همیشه اینطور نیست. حالت آماده به کار لپ تاپ های مدرن ویندوزی مدتی است که مشکلاتی را ایجاد کرده است. زیرا اگرچه نوت بوک ها به طور رسمی در حالت خواب هستند، اما باتری زیادی مصرف می کنند. با این حال، یک ترفند کوچک وجود دارد که می توانید از آن برای دور زدن خطا استفاده کنید.

Windows Modern Standby باعث می شود باتری لپ تاپ عرق کند