سیاست Omnibus فروشنده: حداکثر حقوق مشتری در راه است!

هدف اصلی این دستورالعمل تقویت حقوق مصرف کننده در سراسر اتحادیه اروپا است. به همین منظور، چندین دستورالعمل حمایت از مصرف کننده در پایان سال 2019 تغییر کرد. بررسی‌های مختلف قوانین قابل اجرا نشان داده بود که به‌ویژه مصرف‌کنندگان به‌اندازه کافی آگاه نبودند، که اجرای اقدامات قانونی را دشوار می‌کرد.

هدف از این کار شفاف‌تر کردن زمانی است که خرده‌فروشان یا اقلام در بالای نتایج جستجو قرار نگیرند زیرا بهترین هستند، بلکه به این دلیل است که برای آنها پول پرداخت کرده‌اند.

متأسفانه، استثنائاتی برای نظرات مشتریان وجود دارد که توسط خود فروشنده درخواست نشده است. بنابراین اگر، برای مثال، یک فروشنده بازار نقدهایی را از آمازون دریافت کند، وظیفه او بررسی کردن آنها نیست. در این زمینه، آمازون در حال حاضر هزاران خرده فروش را که با بررسی های جعلی تبلیغ می کردند، اخراج کرده است.

موقعیت های جستجوی پولی: هر کسی که برای قرار گرفتن پیشنهاد خود در صدر عبارات جستجوی خاص هزینه می کند، باید این را به عنوان تبلیغات تشخیص دهد و همچنین به مشتریان خود توضیح دهد که چگونه چنین “رتبه های برتر” به دست می آید.رتبه بندی در بازارهای آنلاین: اگر یک خرده فروش در بازارهایی مانند eBay، Amazon یا AliExpress اقدام به فروش کند، اپراتور این پورتال باید اطلاعاتی در مورد نحوه کسب رتبه بندی نتایج جستجو ارائه دهد.

وضعیت حقوقی در مورد مجازات های احتمالی نیز یکنواخت نبود و به اندازه کافی مشخص نبود، به طوری که کمیسیون تصمیم گرفت این نواقص را برطرف کند تا مجموعه قوانینی را ایجاد کند که در همه جا و برای همه معتبر باشد.

حتی در “موقعیت های غافلگیر کننده” مصرف کنندگان ممکن است اکنون مستحق دریافت غرامت باشند، اگر، برای مثال، قفل سازها در غروب قیمت های فوق العاده ای را برای باز کردن دری که بسته شده است، اعلام کنند.

اکنون نمایندگی ها باید با دستورالعمل omnibus به این موضوع توجه کنند

آیا قیمت ها در مغازه ها هستندشخصی سازی شده بر اساس تصمیم گیری خودکار“پس مشتری باید این را بداند.

نظرات جعلی مشتریان: فروشگاه ها باید اطمینان حاصل کنند که فقط نظرات واقعی مشتریانی را می بینند که واقعاً کالا را خریداری کرده اند. علاوه بر این، فروشنده باید بیان کند که چگونه و آیا این اصالت را بررسی می کند یا خیر. این باید در بررسی ها باشد.

نام عجیب “Omnibus Directive” البته به حمل و نقل محلی اشاره نمی کند، بلکه از کلمه لاتین گرفته شده است.omnibus“ab” که به معنی “برای همه” به معنای. با انتقال به مقررات اتحادیه اروپا، به این معنی است که برای همه و برای هر دو طرف، یعنی برای مشتریان و فروشندگان اعمال می شود.

یک اطلاعیه: این مقاله جایگزین مشاوره حقوقی نمی شود و تنها خلاصه ای متمرکز از یک دستورالعمل 22 صفحه ای است و در صورت داشتن هرگونه سوال و اطمینان خاطر به عنوان خریدار یا فروشنده، باید با یک وکیل متخصص تماس بگیرید.

هدف دستورالعمل Omnibus چیست؟

در حالی که قبلا فقط رقبا یا انجمن های هشدار دهنده می توانستند هزینه ها را مطالبه کنند، اکنون این امر در مورد مصرف کنندگان نیز صدق می کند. به عنوان مثال، اگر آنها با قیمت های ارزان ادعایی وارد فروشگاه شوند، جایی که کالای تبلیغ شده با قیمت اعلام شده در دسترس نیست، مصرف کنندگان می توانند هزینه های سفر خود را برای مثال مطالبه کنند.

این مقررات اتحادیه اروپا از 28 می 2022 لازم الاجرا شده است و امیدواریم تجارت آنلاین را پاکسازی کند.

دستورالعمل Omnibus این مزایا را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد

به همین دلیل پیوند “در بالای نتایج جستجوی جستجوی آمازون قرار دارددر مورد این نتایج اطلاعات بیشتری کسب کنیددر صفحه زیر تمام اطلاعات لازم در مورد ترتیب نمایش را خواهید یافت. پارامترهای جستجو، پیشنهادات و همچنین در مورد موقعیت های پرداخت شده.

غرامت برای مصرف کنندگان: دستورالعمل Omnibus نه تنها این و نحوه مجازات تخلفات را تنظیم می کند، بلکه همچنین به مشتری حق دریافت غرامت برای برخی تخلفات را دارد.

اگر خرده فروشان آنلاین دیگر اجازه نداشتند به شما دروغ بگویند چه؟ اگر تخفیف قیمت خط خورده باید ارزان تر از هر پیشنهادی در 30 روز گذشته باشد؟ یا زمانی که آنها باید از واقعی بودن نظرات مشتریان مطمئن شوند؟ “دستورالعمل Omnibus” اتحادیه اروپا این و موارد دیگر را به شما وعده می دهد. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید …

این کار برای جلوگیری از افزایش شدید قیمت توسط خرده فروشان برای مدت کوتاهی قبل از کمپین تخفیف انجام می شود و سپس آن را به قیمت قدیمی “افت” می کند.

قیمت های شخصی سازی شده: اگر محصولی بسته به اینکه به کدام گروه از خریداران تعلق دارد یا از کدام لینک آمده است، قیمت های متفاوتی با خرده فروش دارد، باید شفاف سازی شود.

برای مثال، در dropshipping، این قوانین اطلاعات در دسترس بودن را که نمی‌توان نگهداری کرد، ممنوع می‌کند. اگر کالاهایی را ارائه می کنید که خودتان در انبار ندارید، خطر هشدارهای گران قیمت را تهدید می کنید.



منبع

یکی از مهمترین قوانین اساسی می تواند باشدمعامله گران دیگر مجاز به تقلب یا دروغ نیستند“خلاصه کنید. یعنی مثلا:

اطلاعات قیمت برای تخفیف ها و “قیمت های خطی”: اگر کالایی با قیمت قبلی خط خورده و قیمت جدید ذکر شده باشد، قیمت قبلی مشمول قانون 30 روزه است. این باید کمترین قیمتی باشد که یک کالا در 30 روز گذشته داشته است.

دستورالعمل جدید اتحادیه اروپا شرایط را برای خرده فروشان سخت تر می کند. شفافیت بیشتر بازار را تضمین می کند و تضمین می کند که بسیاری از ترفندهای فروشنده دیگر کار نمی کنند. به خصوص گوسفند سیاه باید به اطراف نگاه کنند. اما برخی مقررات بر هر فروشنده ای تأثیر می گذارد، صرف نظر از اینکه از یک بازار استفاده می کند یا مغازه خود را اداره می کند. در اینجا چند نکته کلیدی مهم وجود دارد:

در eBay and Co. باید به وضوح مشخص شود که فروش خصوصی باشد یا تجاری.قیمت های تخفیفی همیشه باید به قیمت های قدیمی مراجعه کنید پایین ترین قیمت در 30 روز گذشته مربوط بودن.
نه تنها رقبا و باشگاه های اخطار، بلکه مشتریان همچنین می توانند تحت شرایط خاصی ادعای خسارت کنند. مثلا وقتی به دلیل جذب تبلیغات وارد فروشگاه می شوند و کالای تبلیغ شده در دسترس نیست مقررات لغو خدمات دیجیتال ملموس تر ساخته شده اند و مطمئناً در بیشتر موارد باید تطبیق داده شوند. از جمله، دوره های لغو را می توان تحت شرایط خاص از 14 تا 30 روز تمدید کرد مجازات تخلفات چندین “واقعیت” در نظر گرفته شده است و مجازات ها باید طبق بخشنامه، “موثر، متناسب و بازدارنده باشد“. حداقل 4 درصد از گردش مالی سالانه برآورد می شود. اگر اطلاعاتی در این مورد وجود نداشته باشد، جریمه ای تا سقف 2 میلیون یورو می تواند اعمال شود.در اصل، اطلاعات قیمت پایه اکنون باید به واحدهای اندازه گیری مانند 1 کیلوگرم یا 1 لیتر مراجعه کند. ادعای 100 میلی لیتر یا 100 گرم دیگر مجاز نیست. بنابراین اگر قوطی های حدود 100 گرمی غذای گربه فروخته شود، قیمت پایه باید به 1 کیلوگرم اشاره شود فروش مجدد بلیط اگر فروشنده از فرآیندهای خودکار (مانند ربات ها) برای به دست آوردن مقادیر غیرمجاز بلیط استفاده کرده باشد، ممنوع است.هر گونه تماس با مصرف کنندگان، نه تنها برای اهداف تبلیغاتی، ممنوع است، تا زمانی که در خدمت انجام قرارداد منعقده نباشد.