
احتمالاً این را در مورد تسلا نمی دانستید:
شارژ سریع تسلاس: رقبا چه میکنند؟
پس از مدتی تاخیر، تسلا اکنون تحویل اولین واحدهای نیمه کامیون خود را آغاز کرده است. ایلان ماسک، رئیس تسلا، هنگام اعلام این خبر همچنین اشاره کرد که از سال 2023 می توان ایستگاه های شارژ جدیدی را انتظار داشت. از سوپرشارژر V4 برای سرعت بخشیدن دوباره به فرآیند شارژ خودروهای الکترونیکی در نظر گرفته شده است و می تواند خروجی تا 1 مگاوات ارائه دهد (منبع: تسلا).
در حالی که تسلا در حال برداشتن گام های بلندی در زمینه شارژ کردن است، رقابت واقعاً فقط می تواند به پشت سر نگاه کند. از این گذشته، ایستگاه های شارژ سریع Ionity اکنون تا 350 کیلووات را ارائه می دهند – حتی اگر هنوز خودرویی در شبکه وجود نداشته باشد که بتواند با این ظرفیت شارژ کاری انجام دهد. با سایر ایستگاه های شارژ می توان 50 تا 150 کیلووات را انتظار داشت. جعبه های دیواری ماشین های الکتریکی بسیار کندتر شارژ می شوند.
تسلا می خواهد اولین سوپرشارژر V4 را در سال 2023 ارائه کند. این باید به خودروهای برقی اجازه دهد تا حداکثر 1 مگاوات شارژ شوند. فناوری شارژ سریع در درجه اول برای نیمه کامیون های سازنده در نظر گرفته شده است، اما حداقل کامیون سایبری باید بتواند از ایستگاه های شارژ نیز استفاده کند.

تسلا: ایستگاه های شارژ با 1 مگاوات در راه است
این تفاوت می کند که جهش در عملکرد چقدر بزرگ است به نسل فعلی نگاه کنید واضح است که در سال 2019 معرفی شد: با سوپرشارژر V3، انتهای میله پرچم به 250 کیلووات می رسد. بنابراین جانشین قادر به انجام چهار برابر بیشتر خواهد بود. به گفته ماسک، نه اتصال جدید لازم است و نه کابل جدید.
آنچه مسلم است این است که سوپرشارژر V4 بیش از همه با در نظر گرفتن نیمه کامیون تسلا توسعه یافته است که باتری به طور قابل توجهی قدرتمندتر از خودروهای الکترونیکی قبلی سازنده دارد. به گفته ماسک، سوپرشارژر V4 همچنین باید بتواند Cybertruck را که هنوز در دسترس نیست، تا 1 مگاوات تامین کند. دیگر مدل های تسلا در این زمینه ذکر نشده اند.